شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مديريت کسب و کار و بهره‌وری- کارآفرذینی

مديريت کسب و کار و بهره‌وری- کارآفرذینی 10 سال 2 ماه ago #60719

در دنياي در حال تحول امروز، کاميابي از آن جوامع وسازمان‌هايي است که بين منابع کمياب و قابليت‌هاي مديريتي و کارآفريني منابع انساني خود رابطه معني‌داري برقرار سازد.
به عبارتي ديگر جامعه و سازماني مي‌تواند در مسير توسعه، حرکت رو به جلو و با شتابي داشته باشد که با ايجاد بسترهاي لازم منابع انساني خود را به دانش و مهارت کارآفريني مولد تجهيز کند تا آنها با استفاده از اين توانمندي ارزشمند، ساير منابع جامعه و سازمان را به سوي ايجاد ارزش و حصول رشد وتوسعه، مديريت هدايت کنند.
امروزه که کار و فعاليت شکل تازه‌اي به خود گرفته است و به سوي خودکارفرمايي و خود اشتغالي در حرکت است.
کارآفريني و کارآفرينان نقش کليدي در روند توسعه و پيشرفت اقتصادي جوامع مختلف ايفا مي‌کنند. تجارب کشورهايي مانند ژاپن، کره جنوبي، مالزي وهند آکنده از فعاليت‌هاي چشمگير کارآفريناني بوده است که امروز به توسعه يافتگي کشور خود مي بالند. بايد توجه داشت که کارآفرينان تنها به ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد نمي‌پردازند بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و فرهنگ لازم دست به تخريب خلاق مي‌زنند تا از دل ويرانه‌هاي کهن بناي رفيع آباداني و پيشرفت را برافرازند. باتوجه به نقش و اهميت کارآفريني و سابقه درخشان کارآفرينا ن در توسعه بسياري از کشورها و با توجه به مشکلات اقتصادي زيادي که کشور ما با آن مواجه بوده و دست ياري از هر سويي مي‌طلبد، ترويج و اشاعه مفهوم کارآفريني، بسترسازي براي فرهنگ حامي کارآفريني و مهمتر از همه تربيت افراد (به ويژه تحصيلکردگان) کارآفرين سازماني براي تمامي جوامع به خصوص براي جوامع در حال توسعه‌اي مانند ايران از اهميت و ضرورت حياتي برخورداراست.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مديريت کسب و کار و بهره‌وری- کارآفرذینی 10 سال 2 ماه ago #60765

Khob bod merci
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: افسانه غمخوار