شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اهمیت انتشارات در روابط عمومی :

اهمیت انتشارات در روابط عمومی : 9 سال 11 ماه ago #77922

اهمیت انتشارات در روابط عمومی :
تعریف روابط عمومی : یکی از نهادهای اجتماعی است وابسته به یک سازمان مادر ( شرکت خصوصی ، دانشگاه ، شهرداری ، وزارتخانه و ...)
وظیفه روابط عمومی: تعادل بین سازمان و افراد و نهادهای خارج از آن . روابط عمومی در واقع سازمان را به جامعۀ مخاطب خود معرفی میکند و باز خورد فعالیت سازمان در جامعه را به سازمان منتقل میکند.
وظایف انتشاراتی روابط عمومی :روابط عمومی برای ایجاد تعامل بین سازمان و مخاطبان از ابزارها و روشهای مختلفی استفاده می کند . یکی از این ابزارهاصنعت نشر است . ماهیت فعالیتهای روابط عمومی شبیه فرایندهای صنعت نشر است چون روابط عمومی برای انجام وظایفش باید وظایف زیر را که با وظایف نشر و ناشر همخوانی دارد به خوبی انجام دهد .
1- اهداف و وظایف را جمع آوری و به شکل مناسب ، ساده و قابل فهم تبدیل و منتشر کند.
2- مقررات ، آئین نامه ها و بخش نامه ها را تهیه و انتشار دهد . نشر الکترونیکی یکی از بهترین گزینه هاست.
3- کالاها و خدمات سازمان و تغییرات آنرا شناسایی و برای مخاطبان توصیف کند.
4- تهیه و تنظیم ارائه گزارشهای متعدد روزانه ، ماهانه یا سالانه .
5- سازمانهای علمی و پژوهشی ، اطلاعات را تمایل دارند در اختیار جامعه مخاطب قرار دهند . روابط عمومی ها با انتشار کتاب ، مجله ، خبرنامه ، بریده جراید و یا گاهنامه این کار را انجام می دهند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی