خوش آمديد,
مهمان
|
|
ویژگی های متقاعد گرانه مؤلفه های مربوط به منبع . پیام و مخاطب ارتباط
تعریف منبع: اصطلاح منبع شامل تمام دست اندرکارانی میشود که در طرح و انتقال پیام نقش دارند. 1- ویژگی های منبع پیام الف- اعتبار منبع: بیش از دو هزار سال پیش ارسطو شاگرد افلاطون از اعتبار منبع با نام اتوس (اعتبار کوینده یا نویشنده) سخن گفته است برای اعتبار منبع دو فاکتور مطرح میشود:1- تخصص 2- قابلیت اعتماد که تخصص به مراتب بالایی از اگاهی و تجربه دلالت میکند و قابلیت اعتماد به میزان صداقت و قابل اعتماد بودن منبع اشاره دارد ب- دوست داشتنی بودن منبع دوست داشتن ارتباط را دوست داشتنی میکند وارتباط دوست داشتنی متقاعد کننده است دوست داشتنی بودن در قالب دو مؤلفه:1-جذابیت 2- شباهت ج- اقتدار از انجا که گفته افلاطون متقاعد سازی کلید قدرت است استعداد برای تاثیر گداری بر دیگران مورد توجه محققان بوده 2-ویژگی های پیام الف- قابلیت فهم پیام: هر پیام متقاعد گرانه پیش از هر چیز باید قابل فهم باشد ب- آهنگ هنجاری و قالب بندی: بر انگیختن هیجان از روش های متداول برای جلب توجه مردم است ج- شماره استدلال: افزایس شمار استدلا های پیام میتواند بر فعالیت های پردازسی افزوده و مردم را به تفکر سوق دهد خ- یک جانبه و دو جانبه:یک جانبه یعنی استدلالهای آن یا جنبه موافق است یا جنبه مخالف ولی دو جانبه که از هر دو استدلالهای موافق و مخلف را دارد د-تکرارپیام و تنوع: تکرار پیام تا آنجا که خستگی به بار نیارد میتواند دقت و توجه به استدلالهای پیام را فراهم کند م-آیین سخنرانی:سخنرانی باید روان و شمرده گویی نگاه مستقیم تن صدا و سایر ارتباطات غیر کلامی از جمله فنون سخنرانی هستند 3-ویژگی های مخاطب الف- هوش: هوش ظرفیت فهم جهان و محیط اطراف است ب- عزت نفس: عزت نفس عبارت از نگرش مثبت یا منفی فرد نسبت به خود عزتنفس بالا باعث تغییر نگرش کمتر میشود ج- جنسیت: زنان به خاطر این که فرهنگ آنها را به تمکین و تسلیم دعوت میکند عموما به متقاعد ثذیری مستعد تر می باشند د- خبرگی: کسانی که در ردیف خبرگان قرار می گیرندهم از اطلاعات وسیعی نسبت به موضوع دارند هم از جزییات با خبرند بنابراین اقنای آنان سخت است |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
خانم سهرابی
خلاصه درس شما و مطلبی که درمورد تاکتیهای برند سازی بود را دریافت کردم متشکرم |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|