یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: شیوه های اقناع وتبلیغ

شیوه های اقناع وتبلیغ 10 سال 1 ماه ago #70182

اقناع : عبارت است از کوشش آگاهانه برای تغییر نگرش - تغییر باور و یا دیدگاه های افراد .

اقناع فرایندی است که با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارت های کلامی و غیر کلامی ، ذهنیت افراد را جهت تغییر رفتار ، تحت تاثیر قرار می دهد .

اقناع به معنی قانع کردن ، تحمیل عقیده ، توانایی نظر خود به دیگران ، القاء نظر خود به دیگری می باشد .



مراحل پذیرش در فرآیند اقناع :

1- آگاهی

2- جلب توجه و علاقه مندی

3- ارزیابی نظری

4- آزمون عملی

5- پذیرش و پیگیری



تعریف آگاهی :

اولین مرحله در فرآیند پذیرش ، آگاهی است . در این مرحله افراد به نحوی از پیام جدید ، مطلع می شوند .



تعریف جلب توجه و علاقه مندی :

پیام نو برای آنکه بتواند به پذیرش برسد لازم است توجه و علاقه گیرندگان پیام را جلب نماید . یعنی

اصل اساسی برای جلب علاقه آن است که پیام با سطح بیشتری از نیازهای افراد ارتباط بر قرار کند .



تعریف ارزیابی نظری :

پیام گیرنده ، بعد از آگاهی و جلب توجه به ارزیابی نظری پیام می پردازد و سئوال هایی را مانند : چرا ، چگونه ،از کجا معلوم همین طور باشد و دیگران چه می گویند مطرح می کنند .



تعریف آزمون عملی :

بعد از موفقیت پیام در مرحله ارزیابی نظری و پیدا کردن پاسخ روشن و قانع کننده از سوی پیام گیر نوبت به مرحله آزمون عملی می رسد . در این مرحله پیام گیرنده ، خود پیام را آزمایش کرده تا بتواند به نتیجه قطعی برسد .



تعریف پذیرش و پیگیری :

پذیرش آخرین مرحله فرآیندی است که با آگاهی آغاز می شود .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

شیوه های اقناع وتبلیغ 10 سال 1 ماه ago #71359

آقای طباطبایی
ممنون از مطالب مرتبط با موضوع درس شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی