خوش آمديد,
مهمان
|
|
اقناع : عبارت است از کوشش آگاهانه برای تغییر نگرش - تغییر باور و یا دیدگاه های افراد .
اقناع فرایندی است که با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارت های کلامی و غیر کلامی ، ذهنیت افراد را جهت تغییر رفتار ، تحت تاثیر قرار می دهد . اقناع به معنی قانع کردن ، تحمیل عقیده ، توانایی نظر خود به دیگران ، القاء نظر خود به دیگری می باشد . مراحل پذیرش در فرآیند اقناع : 1- آگاهی 2- جلب توجه و علاقه مندی 3- ارزیابی نظری 4- آزمون عملی 5- پذیرش و پیگیری تعریف آگاهی : اولین مرحله در فرآیند پذیرش ، آگاهی است . در این مرحله افراد به نحوی از پیام جدید ، مطلع می شوند . تعریف جلب توجه و علاقه مندی : پیام نو برای آنکه بتواند به پذیرش برسد لازم است توجه و علاقه گیرندگان پیام را جلب نماید . یعنی اصل اساسی برای جلب علاقه آن است که پیام با سطح بیشتری از نیازهای افراد ارتباط بر قرار کند . تعریف ارزیابی نظری : پیام گیرنده ، بعد از آگاهی و جلب توجه به ارزیابی نظری پیام می پردازد و سئوال هایی را مانند : چرا ، چگونه ،از کجا معلوم همین طور باشد و دیگران چه می گویند مطرح می کنند . تعریف آزمون عملی : بعد از موفقیت پیام در مرحله ارزیابی نظری و پیدا کردن پاسخ روشن و قانع کننده از سوی پیام گیر نوبت به مرحله آزمون عملی می رسد . در این مرحله پیام گیرنده ، خود پیام را آزمایش کرده تا بتواند به نتیجه قطعی برسد . تعریف پذیرش و پیگیری : پذیرش آخرین مرحله فرآیندی است که با آگاهی آغاز می شود . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
آقای طباطبایی
ممنون از مطالب مرتبط با موضوع درس شما |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|