یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نظریه های متقاعد سازی

نظریه های متقاعد سازی 10 سال 1 ماه ago #68450

1- نظریه های متقاعد سازی را نام ببرید ؟
2-بر اساس نظریه مدل کوشش درخور متقاعد سازی به چه روشهایی صورت می گیرد ؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

"نظریه های متقاعد سازی" 10 سال 1 ماه ago #70024

"بسمه تعالی"

"با عرض سلام و احترام و خدا قوت به شما استاد گرانقدر و ارجمند سرکار خانم حاج علی"


1- نظریه های متقاعد سازی را نام ببرید ؟

1- مدل کوشش در خور 2- مدل استشهادی - نظام دار

..................................................................................

2- بر اساس نظریه مدل کوشش درخور متقاعد سازی به چه روشهایی صورت می گیرد ؟

جواب : در اینجا 2 سوال مطرح می شود که عبارت است از :

1- وقتی مردم یک پیام متقاعد کننده دریافت می کنند چه اتفاقی می افتد ؟

طبق نظریه ی (پتی و کاچیوپو) و همکاران آنها ، مردم درباره ی پیام ها فکر می کردند و بحث ایجاد می شود و شاید استدلالی بر جای گذارد بدین ترتیب همین فکرها است و نه خود پیام که به تغییر نگرش و یا به مقاومت در برابر تغییر نگرش منتهی می شود.

2- متقاعد سازی واقعا چگونه حاصل می شود ؟

طبق نظریه ی پتی و کاچیوپو دو فرآیند مختلف حاصل می شود :

1- شیوه اصلی 2- شیوه ی پیرامونی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نظریه های متقاعد سازی 10 سال 1 ماه ago #70286

  • زهرا فضلی
  • زهرا فضلی's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 84
  • Thank you received: 37
نظريه هاي متقاعدسازي به دو دسته ي :
1-مدل كوشش درخور
2-استشهادي(نظام دار) تقسيم ميشوند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

نظریه های متقاعد سازی 10 سال 1 ماه ago #70293

  • زهرا فضلی
  • زهرا فضلی's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 84
  • Thank you received: 37
پاسخ به سوال براساس نظريه كوشش درخور متقاعدسازي به چه روشهايي صورت مي گيرد؟
دراين روش دو فرايند مختلف 1-شيوه اصلي 2-شيوه پيراموني صورت ميگيرد.شيوه اصلي فرايندي ه عنوان شيوه ي اصلي شناخته شده است وچنين فرايندي هنگامي روي ميدهد كه دريافت كننده پيام راجالب ،مهم ويا باتقاضاي شخصي خود مرتبط ببيند واينكه هيچ چيز مانع ومزاحم توجه دقيق به پيام نشود دراين موارد مردم ممكن است پيام رابه شيوه ي دقيق ومتفكرانه مورد بررسي قرار داده قدرت استدلال عقلي ومحتواي آن را ارزيابي كنند وچنانكه واكنش هاي انها نسبت به موضوع مطلوب باشد نگرش فردي درباره ي ان ممكن است تغييركند وترغيب واقناع ايجادشود.
شيوه پيراموني:فرايندي كه به عنوان شيوه پيراموني شناخته شده وبراساس ان ادمي بهنشانه هاي ظلهري متقاعدكننده پاسخ مي دهدودرنتيجه نگرش خود را عوض مي كنددراين شيوه ممكن است پيام گيران چنين تلقي كنند كه پيام غيرجالب ونامربوط است انگاه انگيزه اي براي پردازش دقيق ان نخواهند داشت دراين حالت اين بدان معني نيست كه پيام ها تاثيري به جانمي گذارند بلكه برعكس متقاعدشدن همچنان ممكن است ايجاد شوداما اين بار نه باشيوه هاي اصلي بلكه به شيوه ي پيراموني.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

"نظریه های متقاعد سازی" 10 سال 1 ماه ago #71365

صحیح است اما کامل نیست
آقای احمدی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: صادق احمدی

نظریه های متقاعد سازی 10 سال 1 ماه ago #71366

خانم فضلی
پاسخ شما درست است
ممنون
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی