خوش آمديد,
مهمان
|
|
دراين روش دو فرايند مختلف 1-شيوه اصلي 2-شيوه پيراموني صورت ميگيرد.شيوه اصلي فرايندي ه عنوان شيوه ي اصلي شناخته شده است وچنين فرايندي هنگامي روي ميدهد كه دريافت كننده پيام راجالب ،مهم ويا باتقاضاي شخصي خود مرتبط ببيند واينكه هيچ چيز مانع ومزاحم توجه دقيق به پيام نشود دراين موارد مردم ممكن است پيام رابه شيوه ي دقيق ومتفكرانه مورد بررسي قرار داده قدرت استدلال عقلي ومحتواي آن را ارزيابي كنند وچنانكه واكنش هاي انها نسبت به موضوع مطلوب باشد نگرش فردي درباره ي ان ممكن است تغييركند وترغيب واقناع ايجادشود.
شيوه پيراموني:فرايندي كه به عنوان شيوه پيراموني شناخته شده وبراساس ان ادمي بهنشانه هاي ظلهري متقاعدكننده پاسخ مي دهدودرنتيجه نگرش خود را عوض مي كنددراين شيوه ممكن است پيام گيران چنين تلقي كنند كه پيام غيرجالب ونامربوط است انگاه انگيزه اي براي پردازش دقيق ان نخواهند داشت دراين حالت اين بدان معني نيست كه پيام ها تاثيري به جانمي گذارند بلكه برعكس متقاعدشدن همچنان ممكن است ايجاد شوداما اين بار نه باشيوه هاي اصلي بلكه به شيوه ي پيراموني. نظريه هاي متقاعدسازي به دو دسته ي : 1-مدل كوشش درخور 2-استشهادي(نظام دار) تقسيم ميشوند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
نظریه های متقاعد سازی را نام ببرید ؟
1- مدل کوشش در خور 2- مدل استشهادی - نظام دار طبق مدل کوشش در خور نظریه ی پتی و کاچیوپو دو فرآیند مختلف حاصل می شود : 1- شیوه اصلی 2- شیوه ی پیرامونی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام خدمت شما استاد گرامی
نظریه متقاعدسازی به دو دسته مدل کوشش درخور و مدل استشهادی-نظام دار تقسیم میشود وقتی مردم یک پیام متقاعدکننده دریافت میکنند درباره پیامها فکر میکنند ،بحث ایجاد میشود و شاید استدلالی برجای گذارد همین فکرهاست که به تغییرنگرش و یا به مقاومت در برابر تغییر نگرش منتهی میشود متقاعدسازی طبق مدل کوشش درخور حاصل میشود که طی دو فرآیند:شیوه اصلی و پیرامونی میباشد شیوه اصلی:هنگامی روی میدهد که دریافت کننده پیام را جالب،مهم و یا با تقاضای شخصی خود مرتبط ببیند و اینکه هیچ چیز مانع و مزاحم توجه دقیق به پیام نشود شیوه پیرامونی:بر اساس این شیوه آدمی به نشانه ظاهری متقاعد کننده پاسخ میدهد و در نتیجه نگرش خود را عوض میکند |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام واحترام
نظریههای متقاعد سازی 1- مدل کوشش درخور 2- مدل استشهادی (نظامدار) - شیوه اصلی: فرآیندی که به عنوان شیوه اصلی شناخته شده که پیش از این به آن اشاره کردیم. چنین فرآیندی هنگامی روی میدهد که دریافت کننده پیام را جالب، مهم و یا با تقاضای شخصی خود مرتبط ببیند و اینکه هیچ چیز مانع و مزاحم توجه دقیق به پیام نشود. در این موارد مردم ممکن است پیام را به شیوهای دقیق و متفکرانه مورد بررسی قرار داده، قدرت استدلال عقلی و محتوای آن را ارزیابی کنند چنان که واکنشهای آن نسبت به موضوع مطلوب باشد نگرش فردی درباره آن ممکن است تغییر کند و ترغیب و اقناع ایجاد شود. د راین شیوه پیام ماندگار و داری اثر بخشی بیشتر و با دوام تر می باشد. 2- شیوه پیرامونی: فرآیندی که به عنوان شیوه پیرامونی شناخته شده که براساس آن آدمی به نشانههای ظاهری متقاعد کننده پاسخ دهد و در نتیجه نگرش خود را تغییر دهد. در این شیوه ممکن است پیامگیران چنین تلقی کنند که پیام غیرجالب و نامربوط است (ارتباط پهلوان رضازاده با آب معدنی، اردبیل) آنگاه انگیزهای برای پردازش دقیق آن نخواهند داشت. در این حالت این بدان معنی نیست که پیامها تاثیری به جای نمیگذارند بلکه برعکس متقاعد شدن همچنان ممکن است ایجاد شود، اما این بار نه با شیوههای اصلی بلکه به شیوه پیرامونی. در این شیوه ماندگاری پیام کوتاه مدت بوده و از دوام برخوردار نیست و برای جلوگیری از این موضوع بایدبه طور مرتب منظم پیام تکرار شود . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
نظریه های متقادعد سازی:
1-مدل کوششی در خود 2-استشهادی - نظام دار طبق مدل کوشش در خود کاچیوپو-پتی، دو فرایند مختلف: 1-شیوه اصلی 2-شیوه پیرامونی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
نظریه های متقادعد سازی:
1-مدل کوششی در خور 2-استشهادی - نظام دار طبق مدل کوشش در خور کاچیوپو-پتی، دو فرایند مختلف: 1-شیوه اصلی 2-شیوه پیرامونی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|