جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تاریخچه تبلیغات در جهان

تاریخچه تبلیغات در جهان 10 سال 1 ماه ago #64910

تاریخچه تبلیغات تجاری در جهان را به اختصار شرح دهید ؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تاریخچه تبلیغات در جهان 10 سال 2 هفته ago #70933

از نخستین آگهی های تبلیغاتی اطلاعات خاصی در دست نیست.اما نشانه هایی از گذشتگان هست که نشان میدهد با مفهوم تبلیغات بیگانه هم نبودند.به طور مثال در ویرانه های مصر باستان پاپیروسی را پیدا کردند که بر روی آن نوشته بود هر کس بردگان فراری را بازگرداند جایزه دریافت خواهد کرد و همچنین در کاوش های سواحل دریای مدیترانه آثاری کشف شده که نشان می دهد در ان عصر با مفهوم تبلیغ در خرید و فروش آشنا بودند.

این فراز و نشیب ها به طور پراکنده ادامه داشت تا با اختراع چاپ و کهکشان گوتنبرگ با همگانی تر شده سواد و تکثیر آگهی ها ، تبلیغات وارد مرحله جدیدی شد.

اولین آگهی ثبت شده در دایره المعارف آمریکانا مربوط به تبلیغی در به وجود آمدن زمین در سال 1684 به وجود آمد.
آمریکا مهد رشد و مرکز توجه به دانش تبلیغات می باشد و فرانکلین اولین کسی بود که به ساخت آگهی های تبلیغاتی پرداخت و او را پدر هنر تبلیغات می نامند.
قدیمی ترین دفتر تبلیغات جهـان در امریکا توسط فرانسیس آیردر فیلادلفیلا ، با نام شرکت تبلیغاتی N.W.Ayer& Sons تاسیس شد.و اولین کسی بود که به بررسی بازار طرح ریزی و اجرای برنامه کامل تبلیغاتی پرداخت.
نخستین آگهی بین المللی و موفقیت آمیز در امریکا ، آگهی صابون ایوری بود که در سال 1870 به اجرا در آمد و همچنین E.C.Allen نخستین مجله ای بود که به طور علمی و حرفه ای به موضوع تبلیغات و تجزیه و تحلیل مباحث پرداخت. این مجله توسط شرکت Volney Palmer تهیه و به چاپ رسید.

با تولد تلویزیون به عنوان بزرگترین رسانه تبلیغاتی جهان و تنها مرد شاخص دهکده جهانی تبلیغات به اوج رسید و سال 1950 به بعد را عصر طلایی تبلیغات نامیدند.

حال به طور خلاصه مراحل شد و تکامل دانش تبلیغات را مرور می کنیم:

تا قرن 15 = قعالیتها بصورت پراکنده ، آگهی ها بصورت اشکال و نقوش بوده.
از قرن 15 تا 1840= اختراع چاپ و کهکشان گوتنبرگ ( اگهی های روزنامه ها شکل گرفت )
از سال 1840 تا 1900= انقلاب صنعتی ( این دوره به دوره توسعه تبلیغات مشهور است)
از سال 1900 تا 1925= اختراع چاپ دستگاههای پیشرفته ( این دوره را دوره تحکیم دانش تبلیغات می نامند )
سال 1925 تا 1945= تصویب قوانین و توجه به حقوق مخاطبان. ( این دوره ، دوره توسعه علمی تبلیغات می نامند )
از سال 1945 تا کنون = توجه جدی به حقوق رضایت مشتریان ( ظهور تلویزیون ، ماهواره ها و رسانه های تعاملی ) ، این دوره را دوره تکامل وعصر طلایی تبلیغات نامیدند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تاریخچه تبلیغات در جهان 10 سال 2 هفته ago #71383

خانم رهگذر
ممنون از پاسخ شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تاریخچه تبلیغات در جهان 9 سال 11 ماه ago #82451

قدیمترین تبلیغات درایتالیادرویرانه های بمبی که درلوح هایی برروی دیوارها پیدا شده که برروی آن نوشته شده بود:به سیسررای دهید اومردم رادوست دارد -در مصر پاپیروسی یافتند که برروی آن نوشته شده بود "هرکس بردگان فراری رابازگرداند جایزه دریافت خواهد کرد -در انگلیس آگهی هایی یافت شده بود برروی دیوارهای کلیسا نصب می شده تافروش یک کتاب دعا راتبلیغ کنند - فرانکلین درسال 1729نخستین کسی بود که به مصورسازی آگهی تبلیغاتی پرداخت وبه پدر هنر تبلیغات معروف است .همچنین نخستین آگهی بین المللی وموفق در آمریکا سال 1870 آگهی صابون آیوری به اجرا درآمد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سعیده حاج علی