یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: Web

Web 10 سال 2 روز ago #73959

وب را تعریف کنید
وب 1 چیست
وب 2چیست
وب 3 چیست
وب 1و2و3 را با هم مقایسه کنید
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

Web 10 سال 1 روز ago #74388

تعریف وب: وب با تاریخ حدودا 20 ساله در میان یکی از مهمترین و موثرترین فن آوری های قرن 21قرار دارد.
یکی از منابع اطلاعاتی است که توسط افراد متفاوت تولید میشود و توسط کاربران مختلف مورد جستجو قرار می گیرد وب از پیوند و اتصال فرامتنی صفحات با یکدیگر این صفحات شامل منابع اطلاعاتی گوناگون در شبکه ها و سایت های مختلف در اقصی نقاط دنیا با نشانی های واحد موسوم به مکان یاب جهانی منابع است.
وب 1: تور جهان گستر از مهمترین و کاربردی ترین ابزار و خدمات موجود در اینترنت می باشد و بر اساس نظام فرارسانه ای کار میکند.وب 1 متشکل از سایتهایی میباشد که محتوای آن توسط افراد خاص و یا از منایعی خاص ارائه میشود و کاربران وب فقط مصرف کننده هستند و این اطلاعات تنها توسط انسان قابل خواندن است.
وب 2: کاربر احساس میکند در حال استفاده از یک نرم افزار نصب شده برسیستم خود است در وب 2کاربر صرفا مصرف کننده محتوا نیست بلکه خود او هم در فرایند جمعی و غیر متمرکز به تولید محتوا می پردازد.بطور کلی در چرخه حیات وب جدید نقشی مستقیم و موثر ایفا میکند و وب 2 در سال 2003 ایجاد شده مفاهیم و فن آوری هایی که بر وب 2موثر است عبارتند از وبلا گ ها ویکی ها Rssها ویکی پدیا بهترین نماد وب 2 است

تفاوت وب 1 با وب 2
وب 1 توسط افرادی خاص یا منابعی خاص ارائه میشود و کاربران وب فقط مصرف کننده هستند و این اطلاعات تنها توسط انسان قابل خاندن است
وب 2 متشکل از سایتهایی است که محتوای آن توسط کاربران آن تولید میشود و هر کاربر میتواند هم مصرف کننده باشد و هم تولید کننده محتوا باشد مانند وبلاگها ویکی ها و اجتماعات اینترنتی

وب 3 را هنوز توضیح نداده اید اگر خارج از جزوه می خواهید جواب بدهم

با تشکر از شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

Web 10 سال 10 ساعت ago #75090

متشکرم
نیازی نیست
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

Web 10 سال 10 ساعت ago #75119

رویکرد جدید وب اینگونه است: اطلاعات به واحدهای کوچکتری از "محتوا" خرد می شود و بوسیله سایتهای بسیاری توزیع می گردد. وب جدبد "دنیای اسناد" نیست بلکه "دنیای داده" است. ما دیگر به دنبال منابع قدیمی اطلاعات نیستیم بلکه به دنبال ابزاری هستیم که واحدهای کوچک اطلاعات را به روشهای تازه و موثر جمع آوری و تلفیق کند و در اختیارمان قرار دهد.
یک راه بسیار عالی برای درک بهتر "وب 2" بررسی ابزارهایی نظیر Google Earth, Google Maps, Microsoft Virtual Earth می باشد.
به کمک این ابزار می توان کارتوگرافی، عکسبرداری ماهواره ای و جستجو در اینترنت را همزمان برای پاسخ دادن به پرسش "کجا؟" به خدمت گرفت.
Google Earth اطلاعات هر مکان را از منابع مختلف جمع آوری می کند و با توجه به شرایطی که کاربر مشخص می کند، نمایش می دهد.
Flicker را که سایتی معتبر برای مدیریت و به اشتراک گذاشتن عکس می باشد
کاربران عکسهای خود را به کمک آن منتشر می کنند، سایز آن را تغییر می دهند، دسترسی به آن را مشخص می کنند، برای عکسهای خود و دیگران Tag (شناسه) تعریف می کنند. بدین ترتیب همه عکسها توسط خود کاربران دسته بندی و قابل جسجو می شوند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

Web 10 سال 10 ساعت ago #75121

با گسترش اینترنت در سطح جهان و بالا رفتن کاربران و استفاده کنندگان اینترنت، نسل جدیدی از وب پدید آمد به نام "وب2" که جذاب تر، آسان تر و کاربردی تر می باشد.

"وب ۲" در واقع پدیده‌ای است که در نحوه استفاده از فناوری و طراحی سایت‌ها در اینترنت رایج شده است. سایت‌ها یا خدمات اینترنتی که امکان تبادل اطلاعات را بین کاربران فراهم می‌کنند، یا به آنها اجازه تولید یا دستکاری در اطلاعات را می‌دهند، معمولا " وب ۲ " تلقی می‌شوند.

درواقع مفهوم وب2 به این معناست که با گسترش اینترنت و افزایش کاربران، دیگر کاربران تنها به خواندن اطلاعات اکتفا نمی کردند بلکه به نوشتن و تبادل اطلاعات با کاربران مختلف نیز علاقه مند بودن و بدین ترتیب مبحث وب2 در اینترنت و طراحی سایت مطرح شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

Web 10 سال 9 ساعت ago #75124

وب ۲ آمد تا هر کجا که به اشتراک گذاری داده‌ها لازم است به ما کمک کند و نتیجه آن را در بلاگ‌ها، دایره المعارف‌های اینترنتی و می‌بینیم کهWikipedia ، MySpace و YouTube نمونه‌های عملی آنها هستند. از آنجا که این استاندارد جنبه‌های گوناگونی را پوشش می‌دهد هنوز ارزش و سودمندی آن برای برخی روشن نیست. ما ناگزیریم که تاریخچه وب را به دو بخش تقسیم کنیم: امروز که وب ۲را داریم و دیروز که از وب ۱استفاده می‌کردیم.
البته هنوز خیلی زود است که بخواهیم با قاطعیت درباره آن صحبت کنیم. حتی وب ۲ هنوز از برخی جنبه‌ها در حال پیشرفت است. اما هیچ شکی نیست که همین حالا نیز فناوری‌های تازه شبکه در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های پیشرو در دست بررسی و پایه‌گذاری‌اند
برای بسیاری، وب ۳ یعنی Semantic Web این عبارت را Tim Berners- Lee یعنی همان کسی که سنگ بنای وب را گذاشت مطرح کرده. Semantic Web یا وب مفهومی جایی است که ماشین‌ها صفحات وب را همانگونه که ما می‌خوانیم می‌خوانند و موتورهای جستجو می‌توانند بهتر درون وب کاوش کرده و نتایج دقیق‌تری ارائه کنند. Nova Spivack یکی از مدیران شرکت Radar Netwroks می‌گوید: «وب ۳ مجموعه‌ای از استانداردهاست که فضای وب را به یک بانک اطلاعاتی بزرگ تبدیل می‌کند».
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
مدیران انجمن: سعیده حاج علی