یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: رسانه اجتماعی

رسانه اجتماعی 9 سال 11 ماه ago #77611

رسانه های اجتماعی تعامل میان مردم که در آن ایجاد، به اشتراک گذاری و یا تبادل اطلاعات و ایده ها در جوامع مجازی و شبکه است.
تعریف رسانه های اجتماعی به عنوان "یک گروه از برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت که در ایدئولوژیک ساخت و پایه های فن آوری از وب 2.0، و اجازه می دهد که ایجاد و تبادل محتوای تولید شده توسط کاربر. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی در فن آوری تلفن همراه و مبتنی بر وب بستگی دارد برای ایجاد سیستم عامل بسیار تعاملی که از طریق آن افراد و جوامع به اشتراک گذاری، همکاری ایجاد ، بحث، و تغییر محتوای تولید شده توسط کاربر.
آنها معرفی تغییرات اساسی و فراگیر به ارتباط بین سازمان ها، جوامع و افراد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

رسانه اجتماعی 9 سال 11 ماه ago #79509

1. دامنه دسترسی: در رسانه های جمعی به طور شاخص از یک شبکه سازمانی متمرکز برای سازمان دهی تولید و انتشار استفاده می کنند در رسانه های اجتماعی متمرکز زدایی شده و کمتر سلسله مراتبی هستند
2. قابلیت دسترسی: در رسانه های جمعی به طور معمول در اختیار دولت یا شرکتهای خصوصی هستند در رسانه ها یاجتماعی به طور رایگان یا با هزینه ناحیز در دسترس عموم مردم قرار دارند.
3.محدودیت تولید: در رسانه های جمعی مانند رادیو تلویزیون محدودیت تولید داریم اما در رسانه های اجتماعی محدودیتی برای تولید نیست
4.چندرسانه ای: محتوا در رسانه ای جمعی محدود به صدا تصویر یافتن است در رسانه های اجتماعی این محدودیت بسیار کمتر است.
5.قیمت: تولید محتوا و دسترسی به محتوای رسانه های جمعی گران است.اما در رسانه های اجتماعی با کمترین امکانات می توان بیشترین محتوا را تولید کرد.
با سپاس فراوان
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

رسانه اجتماعی 9 سال 11 ماه ago #80694

با سلام واحترام:
رسانه های جمعی :دامنه محدود،دسترسی محدود،محدودیت تولید،زمان با تاخیر،ویرایش یا انجام نمی شود یا به کندی انجام می شود،یک سویه،محدود بودن،رسمی،تک رسانه ای هستند.
رسانه های اجتماعی:دامنه گسترش پذیر،دسترس پذیر،سهولت تولید،زمان فوری،ویرایش پذیر،چند سویه،نامحدود بودن،غیررسمی،چند رسانه ای هستند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

رسانه اجتماعی 9 سال 11 ماه ago #84964

1. دامنه دسترسی:
تکنولوژی رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی هر دو امکان گسترش دسترسی را فراهم می کنند و می توانند به مخاطبانی جهانی دست یابند. اما رسانه های جمعی به طور شاخص از یک شبکه ی سازمانی متمرکز برای سازماندهی، تولید و انتشار استفاده می کنند، در حالی که رسانه های اجتماعی ذاتاً تمرکززدایی شده تر و کمتر سلسله مراتبی هستند و یا نقاط متعدد تولید و مصرف مشخص می شوند.

2. قابلیت دسترسی :
وسائل تولید برای رسانه های جمعی به طور معمول در اختیار دولت و/یا شرکت های خصوصی هستند؛ رسانه های اجتماعی به طور رایگان یا با هزینه ی ناچیز در دسترس عموم مردم هستند.

3. سهولت استفاده :
تولید رسانه های جمعی به طور معمول نیاز به مهارت ها و آموزش اختصاص دارد. در مقابل، اغلب تولید رسانه های اجتماعی، به مهارت ها و آموزش اختصاصی نیاز ندارد یا تنها به تجدید برداشتی از مهارت های موجود نیاز دارند؛ از لحاظ نظری هر کسی با دسترسی به اینترنت می تواند وسائل تولید رسانه های اجتماعی را به کار بیاندازد.

4. ارتباط فوری :
زمان تأخیری میان مواد ارتباطی تولیدشده در رسانه های جمعی ممکن است طولانی باشد (روزها، هفته ها یا حتی ماه ها) در حالی که در رسانه های اجتماعی امکان پاسخ های تقریباً فوری وجود دارد؛ تنها مشارکت کنندگان تعیین کننده ی هر تأخیری در پاسخ هستند).

5. استمرار:
تولیدات رسانه های جمعی، هنگامی که ایجاد می شوند، دیگر قابل تغییر دادن نیست (زمانی که مقاله ی یک مجله چاپ و توزیع شد، دیگر نمی توان در آن تغییری ایجاد کرد)، در حالی که تولیدات رسانه های اجتماعی را می توان تقریباً به طور فوری با گذاشتن اظهارنظر یا ویراستاری تغییر داد.

6. تعامل:
رسانه های اجتماعی اصولاً حالت یک سویه با مخاطب دارند و تنها پیام را ارسال می کنند و ارتباطات، یک به یک یا یک به چند است؛ در حالی که رسانه های اجتماعی، ارتباطات چند به چند است و مخاطب کاملاً به صورت تعاملی قدرت ارتباط دارد.

7.محدودیت :
در تمام رسانه های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و روزنامه، محدودیت تولید محتوا داریم، در حالی که در رسانه های اجتماعی محدودیتی برای تولید محتوا نیست؛ زیرا در آنجا بحث، دیده شدن محتواست.

8. اعتبار:
فضای رسانه های جمعی کاملاً رسمی است و محتوا تا حدود زیادی معتبر است، اما فضای رسانه های اجتماعی غیررسمی و محتوا کمتر مورد اعتبار است؛ البته کاربران به راحتی می توانند محتوای مورد شایعه و غیرمعتمد را شناسایی و معرفی کنند.

9.چند رسانه ای:
محتوا در رسانه های جمعی محدود به صدا، تصویر یا متن است؛ در حالیکه در رسانه های اجتماعی این محدودیت بسیار کمتر است و قابلیت ناوبری وجود دارد.
10. تحریریه:
در همه ی رسانه های جمعی، تیم تحریریه وجود دارد که محتوا را تولید می کنند، اما در رسانه های اجتماعی تیم تحریریه ای برای تولید محتوا نیست، بلکه تیم مانیتورینگی برای رصد محتوا موجود است.

11. اندازه گیری مخاطب
در تمام رسانه های جمعی این مشکل وجود دارد که تعداد مخاطب مشخص نیست، اما در رسانه های اجتماعی به راحتی امکان اندازه گیری مخاطبان موجود است و متوجه می شویم که یک رسانه چه مقدار مخاطب آنی و دائمی دارد.

12. سانسور:
سانسور محتوا در رسانه های جمعی بیداد می کند، محتوا از طرف سازمان های درونی و بیرونی، و تحریریه به اندازه ی کافی سانسور می شود، اما در رسانه های اجتماعی، سانسور به شدت کمتر است، مگر اینکه محتوا ضد ارزشی باشد که کاربران آن را گزارش کرده باشند؛ البته بدون سانسور هم نیست.

13. تولید محتوا
محتوا در رسانه های جمعی مطابق با اهداف سازمان رسانه ای تولید می شود، اما در رسانه های اجتماعی چون کاربرمحور است و مخاطب، خود محتوا تولید می کند، بر اساس نیازهای اجتماعی محتوا تولید می شود.

14. قیمت:
تولید محتوا و دسترسی به محتوای رسانه ای جمعی در مقایسه با رسانه های اجتماعی گران است؛ زیرا در رسانه های اجتماعی با کمترین امکانات می توان بیشترین محتوا را تولید کرد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

رسانه اجتماعی 9 سال 11 ماه ago #89767

تفاوتهای اساسی بین رسانه های جمعی با رسانه های اجتماعی:دامنه دسترسی قابلیت دسترسی-فوریت – قابلیت استفاده - استمرار- تعامل – محدویت –اعتبار –چند رسانه ای- تحریریه – اندازه گیری مخاطبان –سانسور- تولید محتوا –
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: سعیده حاج علی