شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مدیریت فناوری اطلاعات

مدیریت فناوری اطلاعات 10 سال 2 ماه ago #62392

مقدمه
اهميت فناوري اطلاعات و اثرات آن براي شرکتها به طرز چشمگيري افزايش يافته و رشد و توسعة آن احساس مي شود. غالباً بيان مي شود که فناوري اطلاعات مهمترين عامل افزايش بهره وري و کاهش هزينه ها است[11]. اما مطالعات ديگر عکس اين مطلب را نيز نشان داده است [12]. «دوان» و «کرامر» دريافته اند که سرمايه گذاري بر روي فناوري اطلاعات تأثير مثبتي بر روي توليد ناخالص داخلي (GDP) در کشورهاي توسعه يافته دارد، حال آنکه در کشورهاي در حال توسعه چنين نيست [10].
به منظور بهبود کيفيت، کاهش هزينه ها و افزايش بهره وري، ابزارهاي مختلفي توسط شرکتها بهکار گرفته مي شود که به عنوان مثال مي توان به مديريت کيفيت جامع، نگهداري و تعميرات بهره ور فراگير (TPM)، مهندسي مجدد فرايندهاي سازمان (BPR)، برنامه ريزي منابع ساخت (MRP) ، توليد بهنگام (JIT) و غيره اشاره کرد. «وستون» همة اين ابزارها را متکي به فناوري اطلاعات مي داند [14]. بهطور کلي، ابزارهاي ذکر شده کمک مي کنند که اطلاعات بهصورتي دقيقتر و سريعتر بهدست آمده و ارتباطات بهبود يابد. مسلم است فناوري اطلاعات همة بخشها و عملکردهاي شرکت را تحت تأثير قرار مي دهد؛ بنابراين، مي توان گفت فناوري اطلاعات، مديريت کيفيت جامع را نيز تحت تأثير خود قرار خواهد داد.
اين مقاله تأثير فناوري اطلاعات را بر روي مديريت کيفيت جامع مورد مطالعه قرار مي دهد. در بخش دوم جنبه هاي مختلف مديريت کيفيت جامع مشخص شده و هريک از آنها توضيح داده شده است. بخش سوم به تأثير فناوري اطلاعات بر اين جنبهها اختصاص يافته است و در انتها به نتيجه گيري از مقاله پرداخته مي شود.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مدیریت فناوری اطلاعات 10 سال 2 هفته ago #70399

بنام خدا

با سلام .

از شما وهمگروهیتان برای ارائه مطالب وکنفرانس سپاسگزارم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: فریبا کشاورزیان