جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رسانه و صنعتی به نام «کپی پیست»

رسانه و صنعتی به نام «کپی پیست» 9 سال 5 ماه ago #106309

رسانه و صنعتی به نام «کپی پیست»

سال هاست که دیگر رسانه محدود به روزنامه، رادیو و تلویزیون نمی شود و فضای مجازی نیز به عرصه فعالیت رسانه ها در بعد اطلاع رسانی، تبلیغاتی، تحلیلی و... اضافه شده است. در این میان ایران نیز از این قافله عقب نمانده و از اواخر دهه ٧٠ پای رسانه های نوپایی که بعدها به تاثیرگذارترین رسانه های کشور مبدل شدند به عرصه رسانه یی باز شد

با ظهور شبکه های اجتماعی، وبلاگ آرام آرام به حاشیه رانده شد و فیس بوک و توییتر در اطلاع رسانی حوادث مهم و تاثیرگذار نه تنها تنه به خبرگزاری ها و سایت های خبری می زدند که در بسیاری مواقع گوی سبقت را از آنها می ربودند و این پدیده یی جهانی بود که در جریان بهار عربی به ویژه در مصر و تونس اهمیت خود را نشان داد.

اما همین فضای مجازی که موجب شده است کوچک ترین اتفاق به سرعت هر چه تمام تا خانه های شهرهای کوچک و روستاها هم منتقل شود و افراد را به بحث و تحلیل وا دارد جدای از اینکه ممکن است حقیقتی هم در پس آن نباشد اما از آنجا که به سرعت منتشر می شود می تواند به سرعت هم از انواع تحلیل های ناقص و ناپخته همراه شود که این امر بزرگ ترین آسیب را در نبود رسانه هایی مستقل که واقعیت ها را همان گونه که هست منعکس می کنند نه همان گونه که خود می خواهند، به اصالت رسانه و پیامدهای آن اتفاق وارد می کند.

بیشتر: پایگاه خبری انصاف: رسانه و صنعتی به نام «کپی پیست»
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي