چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مديريت زمان بحث جلسه اول _روحاني

مديريت زمان بحث جلسه اول _روحاني 10 سال 1 ماه ago #65602

بسم الله ارحمن ارحیم
خلاصه بحث مدیریت زمان
در بحث مدیریت زمان اینگونه می توان گفت که مهارتی است که یک شخص در تمام کارهای خود سر وقت و به موقع حضور داشته باشند و این مسئله خیلی مهم در زندگی ما می باشد چون یک روز 24 ساعت است و خواه یا نا خواه این زمان می گذرد پس بهتر آن است که این زمان را به طور دقیق سپری کنیم و ار آن بهره درست ببریم برای اینکه زمان های تلف شده خود را بشناسیم بهتر است که کارهای روزانه خود را در دفترچه ای یادداشت نمائیم و کارهای ضروری را از هم تفکیک نمائیم.
بهتر است به آن کارهایی که در اولویت هستند و مهتر است رسیدگی نمائیم همان طور که در کلاس صحبت شد کشورهای پیشرفته به زمان اهمیت خاصی می دهند و معتقد هستند که زمان از دست رفته به هیچ عنوان قابل برگشت نیست آنها سر قرارهایشان به موقع حاضر می شوند همینطور سر وقت در محل کارشان حضور دارنند .
آقای میجی که یک سرباز ژاپنی بود از افراد خود خواست که از استراحت خود کم کنند و این زمان را به کار اختصاص دهند بدون اینکه دستمزد بیشتری طلب کنند و این کار باعث رشد اقتصاد شد و اینکه امروزه ژاپن ارزش زمان را بهتر درک می کند و این کار به انقلاب میجی معروف است و مردم ژاپن به افرادآن نسل احترامی خاص قائل هستند .
اما در کشور خودمان ایران در حدود 200 سال پیش سربازی با نام محمد تقی خان که در سال 1186 در فرهان زاده شد. پدرش کربلایی محمد قربان و آشپز و ناظر دستگاه و مادرش فاطمه دختر استاد شاه محمد که او نیز در دستگاه فرهان شاغل بود .
کودکی او در دستگاه حکومتی سپری شد و استعداد و هوش بالای او از چشمان تیز بین قائم مقام وقت پنهان نماند که همین امر سبب پیشرفت در آینده محمد تقی خان شد. پس از گذراندن سختیها و مشقات بسیار او به وزارت رسید و در این راه تلا شهای بسیار نمود او سعی داشت که همیشه در کارهایش بین افراد جامعه به مساوات و اجرای عدل و داد رفتار نماید.
از اصلاحات عمومی او می توان در سرو سامان دادن به خرانه کشور –حقوق بالای درباریان راکم نمود که این مسئله باعث کینه ورزی از امیر شد- اصول مالیاتی کشور را تغییر داد.برای شاه حقوق ثابت تعیین نمود. و عایدات دولت را افزود و دخل و خرج دولت را تنظیم کرد.او اولین کسی بود که روزنامه ایران را با نام وقایع اتفاقیه منتشر کرد و به عنوان اولین شهید قلم نیز از او یاد می شود. از دیگر اقدامات مهم ایشان تاسیس مدرسه دارالفنون می باشد و اعزام دانشجو به خارج و تاسیس چاپخانه های جدید و کارخانه های مهم و توسعه کشاورزی و آبادانی کشوراز دیگر اقدامات مهم این سرباز فداکار می باشد و از آنجایی که اقدامات ایشان خوشایند اطافیان شاه نبود بر حسب توطئه ای کثیف حکم مرگ این سرباز دلاور را از شاه گرفته و رگ دست ایشان که بلکه رگ دست ایران را در حمام فین کاشان زده و ایران را دوباره به عقب برگردانند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مديريت زمان بحث جلسه اول _روحاني 10 سال 1 ماه ago #66106

سلام.
متشکر از صرف وقت
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حسن گل احمدي