پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403

 



موضوع: وضعیت رسانه ها در قدیم و اکنون

وضعیت رسانه ها در قدیم و اکنون 9 سال 10 ماه ago #91300

ما امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که شرایط و امکانات و پیشرفت های علمی در آن اصلا قابل مقایسه با دوره های قبلی تاریخ نیست . انسان در سالیان قبل مثلا در هزار سال پیش سبک و شرایط و امکانات زندگی در آن دوره بسیار ساده و در حد طبیعی بود یک فرد برای امرای معاش خود کشاورزی می کرد و یا به دامداری و پرورش حیوانات مشغول بود و همچنین برای برای ساخت خانه از سنگ و چوب و خاک بهره می برد. برای مسافرت از جایی به محل دیگر از امکانات ساده مثل حیوانات استفاده می کرد.

همچنین برای گرم کردن و روشنایی خود از آتش و چوب بهره می برد . در این دوران کودکان برای بازی با استفاده از منابع طبیعی مثل بازی با سنگ و خاک و درختان و رودخانه ها و همچنین با رفتن به چراگاه ها با حیوانات خود را مشغول می کردند. انسان در جاهای مثل مراتع و سرزمین های سرسبز و در کنار رود خانه ها به زندگی مشغول بود .ولی با گذشت زمان و پیشرفت علم کم کم سبک زندگی انسان و نیز نگاه او به عالم هستی تغییر کرد و زندگی انسان از شرایط ساده و طبیعی به زندگی ماشینی تغییر وضعیت داد. در این دوره جدید دیگر انسان حتی اگر بخواهد کشاورزی کند با استفاده از تکنولوژی و پیشرفت های علمی اقدام به این فعالیت می کند.

در نتیجه دیگر کمتر خبری از فعالیت های مستقیم بشر در جریان است و انسان با کمک گرفتن از ماشین به این امور می پردازد. یکی از پیشرفت های علمی در عصر حاضر وجود رسانه تلویزیون است. این وسیله در دهه اخیر توسط دانشمندان تولید گردید. در ابتدا در کشورهای غربی شروع به فعالیت کرد و بعد از مدتی به سراسر کشورهای دنیا مثل کشور خودمان وارد گردید.

در شروع پیدایش این وسیله مردم تحت تاثیر شدید برنامه های آن قرار گرفتند و برای آنها بسیار جالب بود که انسان می تواند به وسیله استفاده از این جعبه کوچک از اوضاع و احوال دیگر شهرها و کشورها آگاه شود و همچنین بتواند از برنامه های گوناگون علمی و سیاسی و اقتصادی و ورزشی و... آن بهره ببرد .در دوره های قبل از آمدن این قاب جادو انسان بعد از اتمام کارهای روزمره اوقات فراغت خویش را صرف حضور در طبیعت و دیدن زیبایی هستی و مانوس شدن با آن می کرد ولی با پیدایش تلویزیون تغیرات عمده ای در زندگی انسان پدیدار شد.

انسان به جای آنکه مثل قدیم برای اوقات اضافی خود به دامان طبیعت پناه ببرد فکر و ذهن خود را مشغول به این پدیده نو ظهور کرد .ما در این مقاله بنا داریم که درباره علت اصلی حضور تلویزیون در زندگی بشر و همچنین آسیب ها و مشکلات ناشی از پیدایش آن صحبت کنیم و به اموری بپردازیم که واقعا در جامعه امروز ما مورد غفلت واقع شده و ما از آن مطلع نیستیم یاشد که این مطالب در جامعه مفید واقع شود .

-
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حسن گل احمدي