دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رسانه های دیداری و چاپی ونقش آنها در انتقال پیام

رسانه های دیداری و چاپی ونقش آنها در انتقال پیام 9 سال 11 ماه ago #84098

با عرض سلام و احترام

رسانه ای که برای رساندن پیام مورد استفاده قرار می گیرد , در موثر بودن پیام اهمیت زیادی دارد . انتخاب رسانه یا وسیله برای انتقال پیام تا حد زیادی به محتوای پیام بستگی دارد .یک پیام نوشته شده ممکن است در دادن اطلاعات پیچیده موثر تر باشد تا استفاده از نوار شنیداری.
در هنگامی که قصد ما از ارائه ی پیام ,تسلیم شدن مخاطب باشد نه درک وفهم پیام , بهتر است از پیام های مستقیم تر مثل فیلم یا پخش تصویری استفاده کنیم.
رسانه چاپی یک رسانه فضایی است که به خواننده اجازه می دهد تا اطلاعات را با سرعت مختص به خود هضم کند در حالیکه رسانه دیداری مثل پخش تصویر یک رسانه زمانی است که بر احساسات بیننده برای چند ثانیه تاثیر می گذارد و از بین می رود .زمانی که پیام ما پیچیده و نیاز به درک و فهم داشته باشد رسانه های چاپی مورد استفاده قرار می گیرد ,.
چیکین و ایگلی(1976)در تحقیق خود می نویسند:آنچه که در پیام بیشتر ما را متقاعد می کند خود دلایل نیست بلکه افکاری است که پیام در ما ایجاد می کند .به همین دلیل پیام های پیچیده وقتی در روزنامه و مجله چاپ می شدند نسبت به زمانی که از طریق تلویزیون, رادیو وسایر وسایل ارتباطی الکتوونیکی به اطلاع مردم می رسند ,بیشتر قدرت قانع کنندگی پیدا میکنند زیرا به گیرندگان پیام زمان بیشتری برای فکر کردن می دهند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي