چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403

 



موضوع: عصرارتباطات و اطلاعات

عصرارتباطات و اطلاعات 9 سال 6 ماه ago #102575

به نام خدا
جلسه دوم : عصر ارتباطات و اطلاعات // درس : سیاست خبری { استاد گرامی گل احمدی}
در عصر حاضر ارتباطات و اطلاعات نقش خیلی مهمی در زندگی مردم دارد . بطوری که اگر به فرض صبح که به محل کار می رویم و از اخبار و وقایع روز بی اطلاع باشیم " به شکلی که دیگرهمکاران را می بینیم در محل کا ر از اخبار و حوادث روز بحث و تبادل نظر می کنند چون ما بی اطلاع بودیم به یکباره گوشمان تیز میشود که اینها چه می گویند واز چه چیزی صحبت می کنند ؟ آنگاه متوجه این موضوع می شویم که از قافله اخبار و اطلاعات عقب مانده ایم و باید بکوشیم که خود را به روز کنیم و به اصطلاع آنلاین شویم . در برخی کشورها مانند ژاپن
کارمندان که بازنشست می شوند تازه زندگی دوباره ای و فصل دیگری از زندگی اشان شروع می شود وحداکثراستفاده را از زمان میبرنند و فعالیت می کنند ونیز در اشتراک روزنامه ها در می آیند و از اخبار روز اطلاع حاصل می کنند. وقتی اطلاعات داشته باشیم تاثیرگذارتر خواهیم بود .
کانالیزه کردن خبرنیزیکی از سیاست های خبری می باشد که صاحبان مطبوعات به این شکل افکارعمومی را به طرفی که می خواهند سوق می دهند.
انواع سبکهای خبری : 1- هرم وارونه : در هرم وارونه بعداز تیترکه لید شروع می شود. در لید به ترتیب اولویت مطالب خبر را عنوان می کنند تا به کم اهمیت ترین قسمت خبر می رسند از امتیازات این هرم این است که خواننده را نگه می داردچون طوری خبررا عنوان می کندکه خواننده را جذب خود می کند و از معایب آن خبرنگار می تواند در خبر اعمال نظر نماید.
2- سبک تاریخی : در سبک تاریخی لید نداریم .

پاینده و سربلند باشید - باتشکر ( سعید غفاری - روابط عمومی)
(ملقب به بابابزرگ کلاس)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي