پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

 



موضوع: موضوع مذاکره چیست?

موضوع مذاکره چیست? 9 سال 8 ماه ago #98960

موضوع مذاکره چیست?


شما بر روی یکی از صندلی ها نشسته اید؟ موضوع مذاکره بر روی میز است ، حال بگویید موضوع مذاکره چیست ؟

شما بر روی هر یک از صندلی ها در این مذاکره نشسته باشید برداشت خودتان را از موضوع مطرح شده دارید ، آیا طرف مقابل شما هم همین نظر را دارد؟

اگر شما عدد روی میز مذاکره را عدد 9 می بینید طرف مقابل شما در آن سوی میز آن را عدد 6 می بیند . اگر جای خودتان را نیز عوض کنید باز هم همین اختلاف نظر وجود دارد . حالا تکلیف موضوع مورد بحث چیست ؟ فکر می کنید میتوانید با افراد آن سوی میز به توافقی برسید ؟

هدف از مطرح کردن چنین سوالی بررسی تعامل و تقابل موجود در یک جلسه مذاکره است . تا زمانی که شما از زاویه دید طرف مقابلتان به موضوعات مطرح شده در یک مذاکره نگاه نکنید نمی توانید به یک تفاهم برسید ، مگر غیر از این است که ما برای ایجاد یک تفاهم به سر میز مذاکره آمده ایم ؟ پس باید تقابل و مقابله کردن با عقاید یک دیگر را کنار بگذاریم و از یک زاویه به مسائل مطرح شده بنگریم .

اگر به جای اینکه روبروی هم بنشینیم ، به کنار هم بیاییم و با یک اتحاد بصری و ادراکی مشابه به مسائل مطرح شده نگاه کنیم یعنی یکدیگر را درک میکنیم و نگرانی های همدیگر را می فهمیم و در نهایت می توانیم به یک تفاهم سازنده که منجر به پیشرفت هر دو طرف می شود برسیم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: حسن گل احمدي
مدیران انجمن: حسن گل احمدي