خوش آمديد,
مهمان
|
|
با عرض سلام چندی بیش من خودروی را جهت تعمیربه تعمیرگاهی اعزام کردم وبس ازاماده شدن خودرو موقع تحویل مشاهده کردم که کلیه خودروها را بس از نضافت وکارواش به مشتریان خود تحویل می دهند
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
باسلام و خسته نباشید
به نظر بنده راه های زیادی برای شاد کردن و راضی کردن مشتری وجود دارد که این نظریات میتواند در کسب و کارهای کوچک نسبت به روحیات افراد از یکدیگر متمایز باشد برای مثال افرادی فقط با احترم و دادن حس بزرگ نمایی شان شاد و راضی میشوند ولی بعضی افراد از جنبه های مالی شاد و راضی میشوند که برای آنها تخفیفات و دادن اشانتیون و مسائلی که جنبه مالی داشته باشد را پیشنهاد میدهم. به نظر من در بحث مشتری مداری ما باید کارهای نو و جدید را برای شاد کردن مشتریان انتخاب کنیم ، تا مشتری مداری ما از همکاران و دیگر رقبایمان کاملا متمایز باشد. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
برای داشتن مشتری شاد بهتر است خدماتی اضافه بر سازمان به او ارائه گردد بستگی به اون شاخه ی کاری.از هدیه برای مناسبتهای مختلف استفاده کرد.شوخی های مناسب با خصوصیات اخلاقی انها میتواند تاثیر گذار باشد.
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
1. با دیگران همانگونه رفتار کنیم که دوست داریم با ما رفتار شود
یکی از رهنمودهای اساسی و بدیهیات پایه در روابط با دیگران، این است که به گونهای با سایرین برخورد کنیم که علاقه داریم آنها نیز همان رفتار را متقابلاً با ما داشته باشند. طبق اصل جبران، آدمی ذاتاً تمایل به جبران دارد و به قول معروف از هر دست بدهی از همان دست خواهی گرفت. البته نباید انتظار داشت که در کوتاه مدت به نتیجه مورد نظر دست یافت و البته استثنائاتی هم در این بین وجود دارد وگاه جواب خوبی را با بدی خواهیم گرفت. اما این اصل همواره در بلند مدت صادق خواهد بود و منافع آن در گذشت زمان ملموستر خواهد شد. بنابراین در روابط با مشتریان خود به انتظارات آنها بها دهیم و فعالانه به آنها گوش کنیم. به فکر حفظ روابط بلند مدت باشیم و تلاش کنیم پشت مشتریان خود خالی نکنیم . گام اول را خود برداریم و در ایجاد رابطه پیشقدم باشیم. مشتری به ما مراجعه نکرده تا دست خالی از پیشمان برود. بنابراین نباید با دادن جواب سربالا او را رنجیده خاطر کنیم. احترام به انتظارات مشتری و ارزش نهادن به ایشان علاوه بر تعمیق و تحکیم روابط موجب میشود تا راه ثروت را نیز به روی خود بازکنیم. خود را دوست داشته باشیم و به دیگران نیز کمک کنیم تا آنها نیز خود را دوست بدارند. دوست داشتن خود، پیش درآمد دوست داشتن مشتریان است. بنابراین برای این کار منتظر اقدام دیگران نمانیم و خود در گفتار، کردار، و پندار نیک پیشدستی کنیم. 2. سراپاگوش شویم گوش دل سپردن به نوای مشتری یک هنر است. بسیاری از افراد هنر سخن گفتن و شنیدن را میدانند، اما از هنر گوش دادن بیبهرهاند و این یکی از بزرگترین آسیبهای روابط با مشتری است. افراد برخوردار از هنر شنیدن، مدیران و فروشندگان زبردستتری هستند و از قدرت تمرکز بالاتری برخوردارند. گوش دادن به نجوای مشتری موجب میشود تا به شناختی دقیق از نیازهای ایشانا دست یابیم. همه دوست داریم که مورد توجه و درک افراد باشیم و این نیاز، موید اهمیت گوش دادن است. گوش دادن از مهارتهای اساسی فروشندگان است و به ارتقای برند شخصی آنها کمک میکند. مهارتهای زیر را تمرین کنیم که به برندی شنوا تبدیل شویم: • تمرکز روبه بیرون یعنی آنکه با شش دانگ حواس خود به آنچه در پیرامون میگذرد توجه کنیم. خوب گوشدادن موجب میشود تا تمرکز بیشتری بر رفتارهای غیرکلامی مخاطبان داشته باشیم و به این واسطه هیجانات طرف مقابل را بهخوبی درک کنیم. بنابراین برای لحظهای هم که شده خود را فراموش کنیم و کاملا به طرف مقابل توجه کنیم. • به خود تلقین کنیم که بعدها این مکالمه را با فرد دیگری نیز در میان خواهیم گذاشت. این کار موجب هوشیاری بیشتر در روابط میشود و کنجکاوی ما برای درک بهتر مکالمات و طرح سوال را برمیانگیزد. 3. قاطع بودن را تمرین کنیم قاطع بودن به معنای توانایی در مطرح کردن خواستهها و مهارت نه گفتن به ناخواستهها است و ارتباط تنگاتنگی با اعتماد به نفس دارد . قاطعیت در رفتار و کردار موجب میشود تا احترام و شانی ویژه در میان افراد داشته باشیم، به علاوه این قطعیت در شرایط عدم قطعیت موجود در کسب وکار گوهری نایاب است که به تحکیم روابط و چاشنی کردن شادی بهرهور در روابط سازمانی کمک شایانی میکند. حال چگونه میتوان انسان قاطعتری بود: • تقویت اعتماد به نفس: تمامی افراد تصویری ذهنی از شخصیت و نقاط ضعف و نقاط قوت خود دارند و اعتماد به نفس به معنای ارزنده و برازنده دانستن خود و نیز آگاهی از شایستگیها و تواناییهای درونی است. افراد دارای اعتمادبهنفس، خود را توانا و شایسته داشتن بهترینها میدانند و به همین دلیل کافی بودن را کافی نمیدانند و همواره شور وشوق پیشرفت دارند. به علاوه این افراد مهارت تحسینبرانگیزی در نه گفتن به چیزهایی را دارند که خود را شایسته آنها نمیدانند. • تمرکز روی تعامل شفاف: تعامل شفاف موجب رشد روز افزون اعتماد میشود واز ذهن خوانیهای بیجا جلوگیری میکند. معنای تمدن در تعامل نمود مییابد و این مهم نشانگر اهمیت بسیار تعامل سازنده در عرصههای مختلف به ویژه در حوزهی کسب وکار است. تعامل شفاف با مشتری از ارکان مدیریت ارتباط با مشتری به شمار میرود، چرا که تعاملات فردی اهمیت زیادی برای مشتریان دارد. تعامل باید سنجیده و شفاف باشد و کلیه واژگان و رفتارهای کلامی و غیر کلامی میبایست حامیانه و در جهت منافع دو طرف باشند. • از قدمهای کوچک آغاز کنیم: قدمهای کوچک میتوانند سرآغاز تغییرات بزرگ باشند. روحیه بالندگی و پیشرفتطلبی، زمینهساز پیشرفتهای بزرگ است و فتح قلههای بزرگ همواره از اقدامات جزئی و کوچک آغاز میشود. بنابراین اگر نمیتوانید آنچه را که شایسته آن هستید بدست آورید و یا قادر به نه گفتن نیستید، تلاش کنید تا از اقدامات بسیار کوچک شروع کنید. 4. پیشکشی کوچک به نشان مهرورزی و علاقه خود به مشتری هدیه کنیم پیشکش چیزی است که انسان بیچشمداشت به افراد مورد علاقه خود هدیه میکند. هدیه دادن عادتی پسندیده است که از گذشتههای دور به آدمی رسیده است. با یک هدیه کوچک میتوان تا سالها در خاطر افراد ماندگار شد. رفتارهای ریاکارانه و لبخندها وسلامهای تصنعی را فراموش کنید و برخوردی صمیمانهتر با مشتریان خود داشته باشید. یک شکلات کوچک، تبریک سالروز تولد، رفتار همدلانه وحامیانه، شادی و لبخند، و آگاهی ، و خلاصه انواع هدیههای مادی و معنوی ، تاثیری فراموش نشدنی میگذارند. قدردان مشتری باشید، چر که شریان حیات تجاریتان به او وابسته است. حتی ارسال یادداشت کارت تبریک و یا پیامکی غیرتجاری، تاثیری شگرف در وفادارسازی مشتریان خواهد داشت. 5. تمرین آموختن از مشتریان شاکی باور کنیم که مشتری ناراضی بهترین معلم است . همانطور که بیل گتیس میگوید، ناراضیترین مشتریان بزرگترین منبع یادگیری ما هستند. بنابراین باید خود را به جای مشتری بگذاریم و بدانیم که سود در مشتری است و هر آنچه باقی است زاید خواهد بود. باید در مقابل مشتریان پاسخگو باشیم و به خاطر آنها رقابت کنیم و تمام تلاش خود را معطوف به حل سریع مشکلاتشان کنیم. مواجهه درست با انتظارات مشتریان ناراضی، ابزاری قدرتمند برای تبدیل چالشها به فرصتها است و در پیشگرفتن رفتارهمدلانه و گوش دادن به این مشتریان میتواند به روابط مستحکم و شادمانه با آنها بینجامد.(تقاضا میکنم برای مطالعه بیشتر به کتاب مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی از انتشارات بازاریابی مراجعه کنید) 6. مشق انسانیت در روابط انسانهای سازمانی تربیت کنیم و سازمانهای انسانی تشکیل دهیم. ساختارهای سازمانی در گذشته به شکل افسار گسیختهای بروکراتیک و سلسله مراتبی بودند و بصورت خطی و وظیفهگرا عمل میکردند. در این قیبل سازمانها، نقش والای سرمایههای انسانی کمرنگ انگاشته میشد و نگاهی ابزاری بر روابط انسانی حاکم بود. اما تاکید امروز متخصصان کسب و کار این است که کلیهی فرآیندهای تجاری را درقالب مفروضات انسانمدارانه تعریف کنیم. حذف از گردونه رقابت، نتیجه نگاهابزاری و بیتوجهی به خواستهها ونیازهای مشتریان است. درمقابل مشترینوازی مهر تاییدی بر کرامت ذاتی انسانها است و در این رویکرد مشتری به عنوان یک انسان متعالی در نظر گرفته میشود. لذا سازمانها محل تعامل دو سرمایهی عظیم انسانی یعنی مشتریان درون سازمانی (کارکنان) و مشتریان برون سازمانی هستند. بنابراین مشتریمداری مترداف با انسانمداری و ارزش نهادن به انسان به عنوان اشرف مخلوفات است. یک مشتری شاد، وفاداری بیشتری به ما دارد چرا که ما را باور دارد. البته مشتریان شاد دامنه انتظارات متفاوتتری دارند و میبایست خود را آمادهی مدیریت سنجیده این انتظارات کنیم. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام ......
برای شاد کردن مشتری ...باید به تمام نکات ریز و درشت اهمیت قائل بود ...مثل لباس پوشیدن .تمیزی محل کار.برخورد با مشتری .......اگر مشتری دائمی خود ما باشد باید برخورد صمیمانه تری نسبت به مشتریان دیگر داشته باشیم .....از لحاظ تخفیف دادن با مشتری راه بیایم...اسم یا فامیلی مشتری خود را بدانیم و در موقع سرویس دادن به انها اگر ازلحاظ تیپو سن به خود ما نزدیک بود با اسم کوچک صدا کنیم و اگر از لحاظ سنی از ما بزرگتر بودن با فامیلیشان مشتریان را صدا کنیم ....که این امر بسیار مهمی در بحث کسب و کار میباشد..... با تشکر از شما استاد عزیز.......دوستار شما مهدی سرشار |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
1. ایجاد محیطی شاد و گرم برای رضایت بیشتر مشتری
2. دادن سرویس های تبلیغاتی رایگان محصول به مشتری های راضی مانند اشانتیون 3. راه انداختن سریع کار مشتری بدون ایجاد وقفه و معطلی 4. طرز برخورد و رساندن ادب و احترام به مشتری برای جلب رصایت بیشتر 5. دوستی و رفاقت با مشتری در داخل و بیرون محیط کاری |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|