دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: فعالیت کلاسی دانشجو آقای مرتضی مقدم پناه

فعالیت کلاسی دانشجو آقای مرتضی مقدم پناه 9 سال 11 ماه ago #79322

:

1)حفظ مشتریان فعلی
2)تماس با مشتریان قدیمی که دیگر با ما کار نمی کنند
3)جذب مشتریان جدید

حفظ مشتریان فعلی:

رضایت مشتریان فعلی شما تضمین کننده آینده شرکت شما می باشد.تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان سود آور خود انجام دهید.این نکته را مد نظر داشته باشید : رقبای شما هرگز بیکار ننشسته اند!آن ها تمام تلاش خود را برای جذب مشتریان شما انجام می دهند.پس پرنده خود را حفظ کنید.با مشتریان فعلی خود در تماس باشید.هزینه جذب یک مشتری جدید پنج برابر حفظ مشتری کنونی است.پیشنهاد های کاری جدید به آن ها بدهید.با معرفی محصولات جدید سعی کنید نیاز های آن ها را بهتر از رقبا برآورده سازید.اعتراضات و شکایات آن ها را (چه معقولانه چه نا معقول) بشنوید.اعتراضات معقول آن ها را بررسی کنید و تمام تلاش خود را برای جبران آن انجام دهید.یادتون باشه زمانی که مشتری اعتراض می کند یعنی می خواهد با شما کار کند! اما یک مشکلی در این میان وجود دارد و الا او می توانست بدون اینکه چیزی به شما بگوید به سراغ رقیبان شما برود.با یک مذاکره دوستانه اعتراضات نامعقول آن ها را به آن ها بفهمانید و در هر صورت از آن ها تشکر کنید که مشکلات کاریتان را با شما در میان گذاشته اند.

تماس با مشتریان قدیمی که دیگر با ما کار نمی کنند:

دلایل زیادی وجود دارد که یک مشتری قدیمی دیگر به سراغ ما نیامده است.مثلا شغل او عوض شده است،فوت کرده ،جابجا شده ،از ما ناراضی بوده یا رقیب ما پیشنهاد بهتری به او داده است.

با مشتریان قدیمی تماس بگیرید.دلیل یا دلایل عدم همکاری وی را جویا شوید.جالب است بدانید بیش از نود پنج درصد مشتریان در صورت نارضایتی بدون اینکه از ما شکایت کنند به سراغ رقبای ما می روند.در صورتی که نارضایتی وجود دارد تمام سعی خود را بکنید تا آن را جبران کنید و دوباره آن مشتری را جذب کنید.گاهی اوقات نارضایتی خاصی وجود ندارد اما رقیب ما پیشنهاد قابل توجه تری به وی داده است.با مدیریت سازمان مساله را در میان بگذارید.بررسی کنید برای جذب دوباره این مشتری چه پیشنهاداتی به وی می توانید بدهید.

جذب مشتریان جدید:

در بازار نیرو های فرساینده ای مثل فعالیت رقبا ،تغییر سلایق و علایق مشتریان،تکنولوژی های جدید و ... وجود دارد که باعث می شود تعداد مشتریان ما کاهش پیدا کند.در این راستا تلاش برای جذب مشتریان جدید ضرروتی غیر قابل انکار است.در مطلب آینده در این باره توضیح خواهم داد.



• برچسب ها:مشتری مداری ،سی آر ام ،crm ،آموزش بازاریابی ،آموزش فروشندگی ،مشاوره بازاریابی ،آموزش فروش ،
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

فعالیت کلاسی دانشجو آقای مرتضی مقدم پناه 9 سال 11 ماه ago #79324

چهار کارگاه(سه ساعته) از احسان نصیری در قالب یک دی وی دی
1)تکنیک های نفوذ در دیگران و تسخیر قلب ها
• به راحتی ارتباط برقرار کنید.
• جذاب تر باشید.
• دوستان صمیمی داشته باشید.
•با مشتری خود ارتباط سازنده داشته باشید.
• قلب همسرتان را برای همیشه بدست آورید.
• در مقابل جمع صحبت کنید.
2)تکنیک های طلایی اعتماد به نفس
چگونه
• با ترس هایمان مقابله کنیم.
• بر خود مسلط باشیم.
• خجالت و کم رویی را از بین ببریم.
• از حق خو د دفاع کنیم.
• اعتماد دیگران را بدست آوریم.
3)اسرار ثروت و توانگری

دلیل اصلی مشکلات مالی مردم این است که آن ها در سال هایی که در مدرسه می گذرانند هیچ چیز راجع به پول نمی آموزند.
در این کارگاه می آموزید که ثروت مندان چه کارهایی را انجام می دهند که افراد معمولی انجام نمی دهند.
4)تکنیک های مدیریت ذهن و ترک عادات بد

•اگر احساس تنبلی و بی حوصلگی می کنید .
•اگرعادت بدی داری که تا بحال نتوانسته اید آن را ترک کنید
•اگر با کمبود وقت مواجه اید
•اگر آنگونه که می خواهید نیستید
در این جلسه پاسخ های خود را خواهید یافت.
ادامه مطلب

• برچسب ها:موفقیت ،کارگاه موفقیت ،آموزش موفقیت ،آرامش ،اعتماد به نفس ،ترک عادات بد ،مهندسی ذهن ،مدیریت دهن ،تسخیر قلب ها ،نفوذ در دیگران ،طلایی ،تکنیک ،اسرار ،نفوذ ،مشتری ،مشتری مداری ،اسرار ثورت ،توانگری ،dvd ،sokvhkd ،ovdn sd nd ،خرید سی دی ،
نظرات( 4)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

فعالیت کلاسی دانشجو آقای مرتضی مقدم پناه 9 سال 11 ماه ago #79326

به دیگران هدیه بدهید.
هدیه دادن بمب صمیمیت است.یک ازبهترین راه ها برای ابراز علاقه به دیگران است.وقتی به دیگران هدیه می دهید در حقیقت به آن ها نشان می دهید که به فکرشان هستید و برای شما مهم است.هدیه نباید الزاما گران قیمت باشد،یک شاخه گل یا حتی یک کارت تبریک هم می تواند هدیه خوبی باشد.درهدیه دادن رعایت سه نکته ضروری است:
1)هدیه باید متناسب با شان و سن و سال طرف مقابل باشد.هدیه نامتناسب ممکن است تاثیر منفی بر جای بگذارد.
2)بسته بندی مناسب ارزش هدیه را دو چندان می کند.چه بسا هدایایی که بسته بندی آن ها از خود کالا بیشتر است.
3)نام و نام خوانوادگی طرف مقابل را بر روی هدیه بنویسید.به عنوان مثال به جای اینکه بنویسید تقدیم به دوست عزیزم،بنوسید تقدیم به دوست عزیزم احسان نصیری.
4)اگر کارت تبریک می فرستید،آن را شخصی سازی کنید.بسیار دیدم که شرکت های مختلف کارت تبریک هایی می فرستند که اصلا نمی دانند مخاطب آن ها کیست.نام مخاطب را بر روی کارت تبریک بنویسید.تا جایی که متوناید تلاش کنید امضایتان بر روی کارت باشد.از مهر امضا استفاده نکنید!
تاریخ تولد و یا ازدواج افراد را زیرکانه بدون اینکه بفهمند بدست بیاورید و به آن ها تبریک بگویید،از اعیاد غافل نشوید.روز های جشن روز های خوبی برای نشان دادن صمیمیت هستند.


• برچسب ها:نفوز در دیگران ،نفوذ در قلب ها ،هدیه دادن ،ارتباط با مشتری ،مشتری مداری ،تبلیغات فروش ،
نظرات( 0)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پرسش كلاسي شماره 2 9 سال 10 ماه ago #87072

:sick: جهت تبديل مشتري راضي به مشتري شاد با توجه به شغل دوم اينجانب كه خريد و فروش موبايل ميباشد: امتياز مغازه ما اين است كه در سرويس ارائه دادن به مشتري در زمان خريد سيمكارت و خط با توجه به تأكيد مشتري مبني بر نداشتن مزاحم خطي به مشتري اين اطمينان داده ميشود كه خط مورد علاقه خود را كه انتخاب كردند پس از 2 هفته تست آزمايشي اگر خط خريداري شده مزاحم داش مجددآ ميتواند سيم كارت را پس و خط ديگري انتخاب نمايند همچنين با توجه به اين كه مشتريان خطهاي 0912 در كشور ما حالت سرمايه گذاريدارد و همچنين دارا بودن اينگونه خطها در دست مشتري حالت اعتبار كاري دارد با توجه به مشخصات كاملي كه در شركت همراه اول كامل ثبت ميشود و كمتر اشخاصي اقدام به كلاه برداري با اينگونه خطها مينمايند بنابرين وقت انخاب خط معمولا ما پيشنهاد ميكنيم كه اگر قصد سرمايه گذاري داريد خطهايي كه بعد از مدتي از لحاظ قيمتي افزايش ميابد اينگونه خطها ارائه ميشود و يا اگر قصد بيزينس يا تبليغ و چاپ در كارت تبليغاتي داشته باشند معمولا خطوط رند پيشنهاد ميشود و همچنين در مقايسه با خطوط فروشي ديگر مغازه ها سعي كرده با حداقل سود به مشتري خدمات ارائه گردد لذا اكثريت مشتريان مغازه ما با اينگونه خدمات و اخلاق كاري و برخوردي كه با مشتري صورت ميگيرد پس از راضي شدن تبديل به مشتريان شاد و وفادار ميگردند . :چرا؟ چون كساني كه قصد سرمايه گذاري دارند بعد از مدتي از فروش خط خود سود برده و كساني كه قصد تبليغات و بيزينس دارند از خط رند خود راضي ميباشند .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

فعالیت کلاسی دانشجو آقای مرتضی مقدم پناه سوال 1 9 سال 10 ماه ago #89270

:ohmy: بسمه تعالي

سوال : به نظر شما در راستاي ارائه خدمت بهتر به مشتري چه كارهايي مي توان كرد ؟
جواب : با توجه به اينكه لازمه پايدار بودن يك سازمان يا شركت بستگي به مشتريان راضي ، شيفته و وفادار مي باشد و لذا با خريد و پرداخت پول توسط مشتريان باعث پايداري و ثبات سازمان ميگردد و اگر غير از اين صورت باشد در صورتي مشتريان سازمان را رها كرده و به ديگر رقبا مراجعه كنند و از ما خريد نكنند سازمان موقعيت بازار را از دست داده و وقتي درآمدي نباشد سازمان به خودي خود ديگر موقعيت نداشته و عملا از چرجه خرج مي گردد لذا ابتدا بايد به مشتري اهميت زيادي قائل شد و با احترام و برخورد مناسب سعي در جلب نظر مشتري و رفع مشكلات نماييم همچنين خدمت مورد ارائه بايد به سهولت و قيمت متناسب عرضه گردد لازم به ذكر است بايد از توانمنديها و تجارب نيروي انساني هر سازمان كه از اهميت خاصي برخوردار ميباشد استفاده كرد تا با آموزش و خلاقيت و نوآوري سعي در بالا بردن كيفيت محصول مورد ارائه و در نتيجه موجبات رضايتمندي مشتري گردد و همچنين در موقع ارائه خدمت تسهيلاتي همراه با ارائه محصول و خدمات پس از فروش تدابير لازم انديشيد تا در رقابتي سالم و پيشي گرفتن از ديگر رقبا موفقيت مورد نظر كسب گردد و مورد ديگري كه ميتوان به آن اشاره كرد با بررسي و تحقيق از نيازهاي مشتريان سعي در جلب رضايتمندي انان نموده و تلاش گردد با خدمات در حد توان و قابل ارائه بتوان مشتريان خود را حفظ نموده زيرا در غير اينصورت درآمد حاصل از طرف مشتريان كسب نگرديده و موجب فروپاشي سازمان ميشود
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2