دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه جلسه سوم

خلاصه جلسه سوم 10 سال 2 ماه ago #65362

با سلام خدمت استاد گرامی خلاصه جلسه سوم به ترتیب ذیل ایفاد می گردد:
فهمیدیم که دانش مدیریت تلفیقی از علم و تجربه است ، یعنی یادگیری متضمن ایجاد تغییر در رفتار است ولی کار فقط دانش نظری فرد را افزایش می دهد. برای تغییر در رفتار انسان ها در چهار سطح : 1) تغییر در دانش وی 2) تغییر در نگرش وی 3) تغییر در رفتار وی و 4) تغییر در رفتار گروهی است در نظر گرفته می شود. به نظر پیتر داکر مدیر عضو اصلی هر سازمان است و هارولد کونتر می گوید مدیریت زمینه هر فعالیت انسانی است . یک مدیر اثر بخش منابع مالی و انسانی را بطوری بکار می گیرد که به عملکرد عالی و همینطور رضایت خاطر کارکنان منجر گردد و زمانی رضایت خاطر فراهم می شود که زندگی کاری دارای کیفیت عالی باشد که شامل پرداخت های منصفانه به وی شرایط ایمن و سالم ، آموزش مهارتهای جدید ، رشد و پیشرفت ، حقوق فردی ، تقویت روحیه و ایجاد تعادل روحی و روانی است.
و همینطور فهمیدیم که مدیران در سطوح عالی ، میانی و عملیاتی فعالیت دارند . مدیران عملیاتی افراد پر مشغله و دائم در رفت و آمد هستند و وقت کمتری را صرف برنامه ریزی و گزارش نویسی و مطالعه می نمایند ولی مدیران میانی حلقه واسطه میان مدیران عملیاتی و مدیران عالی هر سازمان هستند و بطور مستقیم به مدیران عالی گزارش می دهند و کارشان نظارت است . مدیران عالی نیز در سطح گسترده ای درگیر برنامه ریزی های بلند مدت و مسائل کلان سازمان هستند و بیشتر وقت خود را در جلسات و صحبت با افراد خارج از سازمان می گذرانند.
با تشکر از زحمات جنابعالی - پیشاپیش سال نو را تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت روزافزون را از خداوند متعال برایتان دارم . زهرا میرزا زکی خان
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سید جواد رضوی