چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه درس جلسه هفتم،هشتم و نهم

خلاصه درس جلسه هفتم،هشتم و نهم 9 سال 4 ماه ago #105383

انواع استراتژی از نظر ماهیت عملکردی

استراتژی رشد: این نوع قابلیت گسترش دارد و دو وجهی است در کل سازمان و بخشهایی از سازمان

استراتژی ادغام: ترکیب کردن دو یا چند شرکت است مثل سونی اریکسون که با هم ادغام شدند

استراتژی ثبات: شرکت به وضع موجود راضی است و همین که هست را دوست دترد و میخواهد ثابت بماند در واقع نمیخواهد محصولاتش را تغییر بدهد فقط میخواهد کار کند

اجرای استراتژی

اجرای استراتژی به دو ابزار بستگی دارد: استراتژی در سطح وظیفه ، ساختار سازمانی
استراتژی وظیفه طرح هایی که برای هماهنگ سازی مهارتها،منابع و... بکار میرود

استراتژی بازاریابی: هر چیزی که در حیطه بازار باشد در استراتژی بازاریابی قابل گنجاندن است
استراتژی بازاریابی محدوده این تصمیمات را در نظر میگیرد:محصول یا خدمات،قیمت،توزیع،ترفیع

استراتژی تولید و عملیات:در مورد طراحی و تولید عملیاتهاست و وظیفه مدیران تولید طراحی و مدیریت فرآیندهاست
این نوع استراتژی محدوده این تصمیمات را در نظر میگیرد:تضمین کیفیت،برنامه ریزی و زمانبندی،انتخابهای تکنولوژی،موقعیت تسهیلات،خط مشی،طراحی منابع

استراتژی سیستم های اطلاعاتی:این استراتژی سیستم هایی که برای عملیات،طرح ریزی و کنترل فعالیتهای تجاری ضروری هستند را در اختیار سازمان قرار میدهد

استراتژی منابع انسانی:هر یک از انواع استراتژیهای سازمانی به استراتژیهای منابع انسانی نیاز دارد که محدوده تصمیمات آن:استخدام و جذب نیروی انسانی،دستمزد و حقوق،مزایا میباشد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیاوش دانیالی
مدیران انجمن: سیاوش دانیالی