خوش آمديد,
مهمان
|
|
با سلام و عرض ادب .
تعريف استراتژيك : به اموري كه بلند مدت باشد، در محيط رقابتي باشد و جنبه حياتي داشته باشد استراتژيك مي گويند. در اصل استراتژي تكميل كننده طبيعي رسالت و دورنماي سازمان است. اطلاعات لازم براي تدوين استراتژيك : مهمترين تهديدات محيطي را بشناسد. همزمان تحليل جامعي از وضع رقباي سازمان داشته باشيد. درك صحيحي از وضع بازار (جامعه) داشته باشد. داراي انديشه استراتژيك بوده ، برنامه ريزي استراتژيك را بداند و تصميم گيري بر پايه بهره جويي از فرصت ها باشد. انواع استراتژي از نظر سطوح سازماني: استراتژي در سطح كل سازمان استراتژي در سطح واحد سازماني استراتژي در سطح يك دايره از سازمان استراتژي در سطح كل سازمان: بوسيله مديريت ارشد سازمان تنظيم و تدوين مي گردد كه در اين ارتباط به پرسش هاي زير بايد پاسخ دهد: 1.چه نوع فعاليت هايي را سازمان انجام خواهد داد؟ 2.هر واحد سازماني چه هدف هايي دارد؟ 3.براي تامين اين هدف ها منابع را بايد چگونه اختصاص داد؟ واحد تجاري استراتژيك: در بسياري از شركت هاي بزرگ كه در سازمانها و شركتهاي مختلف سرمايه گذاري كرده اند و مديران ارشد آنان در سازماندهي فعاليت هاي پيچيده و مختلف آن شركت با مشكل روبرو هستند ميتوانند همه فعاليت هاي مربوط به توليد، يا خدمت ويژه اي را در يك چنين واحدي جاي دهند و آنرا بعنوان يك واحد سازماني بحساب آورند.اين واحدها استراتزيي هاي واحد خود را تدوين مي كنند. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیاوش دانیالی
|