جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: cool leaf ؛ کیبورد شیشه ای

cool leaf ؛ کیبورد شیشه ای 9 سال 10 ماه ago #94642

حدود یک سال پیش ایده ای از طرف شرکت ژاپنی تولید کننده قطعات و محصولات الکترونیکی ( شرکت minebea ) مطرح شد و کیبورد شیشه ای را نشان می داد که به صورت تاچ یا لمسی بود . یک سال پیش فقط در حد یک ایده بود اما این شرکت رسما محصول جدید خود را با نام Cool Leaf keyboard روانه بازار کرد که تبدیل به یک کالای بازرگانی شده است .

این کیبورد که سطح بسیار صاف دارد همانند یک آینه است و دقیقا مثل کیبوردهای معمولی مورد استفاده قرار می گیرد با این تفاوت که دیگر بین حروف و کارکترهای موجود روی کیبورد شیار به معنای واقعی وجود ندارد و دیگر جایی برای نگرانی جهت ریختن خرده های هله هوله از دهان خود به داخل شیارهای کیبورد باقی نمی ماند .

برای کسانی که از گجت های با صفحه نمایش لمسی مثل تبلت ها و گوشی های هوشمند استفاده می کنند بسیار مناسب است اما کسانی که به صدای تق و تق کیبورد هنگام تایپ عادت دارند و احساس خوبی به آنها دست می دهد بهتر است از همان مدل قدیمی کیبوردشان بهره ببرند .

در حال حاضر این کیبورد تنها برای سیستم عامل ویندوز و در ورژن ژاپنی تولید می شود اما شرکت ماین بی در فکر ورژن های انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی نیز می باشد . به نظر شما چقدر بازار کیبوردهای قدیمی را کساد خواهد کرد ؟
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سليمان شادلو*
مدیران انجمن: علی ابراهیم بابایی▲