سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ساخت عروسک با جوراب های قدیمی

ساخت عروسک با جوراب های قدیمی 10 سال 1 ماه ago #65629

آموزش ساخت عروسک با جوراب



برای ساختن عروسک ها شما به جوراب نیاز دارید و می توان با جوراب هایی که به هر دلیلی مورد استفاده قرار نگرفته اند و در دراور و کشوهای کمدها جا خوش کرده اند این عروسک های جورابی را بسازید . رنگ بندی جوراب هم تا اندازه ای برای این عروسک ها مهم است . بهتر است از جوراب هایی استفاده کنیم که زمینه ی روشن دارند .

جوراب را از ناحیه پاشنه برش بزنید و پاشنه را ازآن جدا کنید .

جوراب مثل وقت پوشیدن آن باز کنید . نقطه چین هایی که روی الگو مشخص شده اند محل دوخت جوراب را برای شکل دادن به عروسک نشان می دهد . پس از دوخت دست و پاهای عروسک را با پنبه پر کنید . بهتر است ابتدا پاها را بدوزید و از پنبه پر کنید و سپس به سراغ دست ها بروید . این طوری کار پر کردن پنبه برایتان ساده تر می شود .

از یک پارچه کشی مثل ریون یا تریکو دایره ای برش بزنید . این دایره قرار است به سر عروسک تبدیل شود . حاشیه پارچه رو کوک های مرتب بزنید و در آخر نخ را بکشید تا حالت گردی به خود بگیرد . سر را از پنبه پر کیند . چشم ها را از دانه های ریز منجوق و مهره بسازید . منجوق ها را با نخ و سوزن به سر وصل کنید . نوک قلم مو را به مقداری رنگ یا رژلب آغشته کنید و به گونه های عروسک بمالید .

سر را به عروسک وصل کنید و برای اینکه محل دوخت پیدا نباشد با یک تکه روبان به شکل پاپیون قسمت گردن عروسک را تزیین کنید .

سپس قسمت ساق جوراب که در مرحله ی اول از کف جوراب جدا کردید را روی سر عروسک بگذارید تا کلاه عروسک درست شود . از کوک های ریز کلاه را به سر عروسک پس دوز کنید . تکه روبانی را به انتهای کلاه عروسک جورابی ببندید . به این ترتیب یک عروسک زیبای جورابی برای فرزندتان بسازید .
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ساخت عروسک با جوراب های قدیمی 10 سال 1 ماه ago #65640

مطالب خیلی خوبی به اشتراک می گذارید
از شما متشکرم خانم لرنی
علی ابراهیم بابایی ☼
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ساخت عروسک با جوراب های قدیمی 10 سال 1 ماه ago #65642

آقای بابایی سپاسگزارم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی ابراهیم بابایی▲