شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فرهنگی پر جنب و جوش، ملتی منسجم و مترقی

فرهنگی پر جنب و جوش، ملتی منسجم و مترقی 10 سال 3 ماه ago #56099

کامپالا، اوگاندا
دسامبر 2006
فرهنگ مجموعه ای از راه هایی است که در آن جامعه حفظ، شناسایی ، سازماندهی و بیان شده است. اوگاندا با فرهنگی غنی و متنوع برخوردار از میراث فرهنگی، شامل شصت و پنج جامعه بومی با ویژگی های منحصر به فرد است.
طرح اقدام ریشه کنی فقر(2004، PEAP) به این موضوع که فرهنگ ذاتا ارزشمند است و یک بعد مهم از هویت و شکلی از سرمایه یک ملت است رسمیت می دهد و این توانایی را دارد که مردم را از فقر بیرون آورد. با این حال، عدم درک عموم مردم از اهمیت و ارزش میراث فرهنگی اوگاندا تحقق اهداف توسعه در اوگاندا را با مشکل مواجه می کند.
سیاست فرهنگ ملی با ارائه راهبردهای لازم چالش های موجود را برای یکپارچگی فرهنگ به سمت توسعه بیان نموده است. این استراتژی شامل؛ دفاع از فرهنگ، اطمینان از ظرفیت سازی، حصول اطمینان از تحقیق و مستند سازی، ترویج همکاری با عاملین فرهنگی و بسیج منابع فرهنگ است. این استراتژی بخش جدایی ناپذیر از بخش های استراتژیک توسعه اجتماعی برنامه سرمایه گذاری (SDIP) است که ماموریت آن برای ایجاد محیط مساعد اجتماعی جهت حفاظت از تحولات اجتماعی جوامع می باشد
روند در حال توسعه این سیاست، مشورتی، مشارکتی و فراگیر می باشد . وزارت (جنسیت، توسعه کار و امور اجتماعی) به تلاش های وزارتخانه های دولتی، سازمانهای محلی، سازمان های جامعه مدنی و بخش خصوصی در جهت توسعه این سیاست رسمیت بخشده و از آنها قدردانی می کند. اشاره ویژه ای هم به نقش شورای بریتانیا، اوگاندا، و کمیسیون ملی یونسکو در اوگاندا می کنیم که با پشتیبانی فنی و مالی از این برنامه حمایت نموده اند.
برنامه های فرهنگی یک چارچوب از نقش ذینفعان مختلف دراجرای سیاست فرهنگ ملی فراهم می کند. من از همه دست اندکاران فرهنگ می خواهم در ایجاد رمینه و عملی نمودن این چارچوب برای اطمینان از توسعه فرهنگ و توسعه پایدار تلاش نمایند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.