شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ترجمه زبان تخصصي

ترجمه زبان تخصصي 10 سال 3 ماه ago #57428

1.2.1 برنامه ریزی تحقیق
اولین مرحله از فرایند تحقیق برنامه ریزی است. اما قبل از آنکه هر گونه برنامه ریزی بتواند انجام شود، مدیریت و ساختار برنامه ریزی باید انتخاب و اجرا شود. ساختاری که به طورمعمول استفاده می شود پروژه و یا روش تیم تحقیق است که به موجب آن یک تیم تحقیق میان رشته ای مسئولیت برنامه ریزی ، طراحی، اجرا، و ارزیابی یک مطالعه و محصولات برنامه ریزی شده آن را به عهده می گیرد. تیم میان رشته ای از اعضای مختلف با مهارت های فنی متفاوت تشکیل شده است . به عنوان مثال، آماردان، برنامه نویس کامپیوتر ، یک متخصص در زمینه مطالعه، کارشناس جمع آوری داده ها، و غیره.
برنامه ریزی تحقیق باید در هرمرحله با جزییات و دقت انجام شود. در مراحل اولیه، و یا مرحله طرح تحقیق ، تنها مفهوم کلی داده های مورد نیاز مشتری، ممکن است شناخته شود. هنگامی که طرح یک مطالعه و تحقیق تنظیم شد، تعیین اینکه آیا این تحقیق جدید است، در نظر گرفتن گزینه ها، هزینه ها و اولویت های مشتری و آژانس های آماری مهم است . گاهی تمام و یا بخش زیادی از اطلاعات مورد نظر را می توان از فایل های اجرایی دولت ، نهادها و سازمان ها به دست آورد. در روش دیگر، ممکن است سوالاتی به پرسشنامه تحقیقی که موجود است اضافه کرد و یا ممکن است تحقیقی را مجدداً طراحی کرد.
اگر تصمیم گرفته شود که منابع داده ها نمی توانند نیازهای اطلاعاتی را برآورده کنند، تیم اقدام به تنظیم و تدوین شرحی از اهداف می کند و به ارزیابی چارچوب گزینه ها ، حجم کلی نمونه، دقت مورد نیاز ، گزینه های جمع آوری داده ها، زمان و هزینه بسط می دهد. تصمیم گیری در مورد امکان سنجی تحقیق معمولا در این مرحله انجام می شود.
بعد از آنکه اهداف تحقیق مشخص شد، هر یک از اعضای تیم جزئیات برنامه خود را در رابطه مسئولیتشان در تیم آماده می کنند. در طی این مرحله، برنامه ریزی پیچیده تر می شود . مزایا و معایب روش های جایگزین باید مورد بررسی قرار بگیرد واز نظر موارد ی همچون منطقه تحت پوشش، نحوه جمع آوری داده ها، فراوانی، جزئیات جغرافیایی، قابلیت جوابگویی،کیفیت، هزینه، منابع مورد نیاز و مناسب و بجا بودن مورد مقایسه قرار گیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مریم رضایی