دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تحقیق هنر و مجسمه سازی

تحقیق هنر و مجسمه سازی 10 سال 5 ماه ago #48742

بسمه تعالی
با اخترام تحقیق درس هنر و ارتباطات باموضوه هنر و مجسمه سازی به پیوست خدمتتان ارائه می گردد.
با تشکر فراوان
مقدمه
هنر مجسمه‌سازي همانند ساير هنرها، جزء نيازهاي روحي و عاطفي بشر است كه براي زيباتركردن بخشي از زندگي به كار مي‌رود. تفاوت اين هنر با سايرهنرها، در كاربردي‌تر بودن و برقرار كردن ارتباط راحت‌تر با آن است. هر اندازه مجسمه‌اي كه به وسيله هنرمند ساخته مي‌شود به طبيعت نزديكتر و واقعي‌تر باشد براي مخاطب جذابتر خواهد بود.
مختصری درباره مجسمه سازی
تندیس یا مجسمه پیکره‌ای است که اغلب با هدف یادآوری یا به نمایش گذاشتن وجود یک انسان، شیء، حیوان یا واقعه ساخته می‌شود. مجسمه‌های بسیاری برای بزرگداشت وقایع تاریخی ساخته شده‌اند. از آن جمله می‌توان به مجسمه نبرد هیروشیما اشاره کرد. مجسمه‌ها ممکن است به یادبود بزرگان تاریخ ساخته شوند، همچون مجسمه مهاتما گاندی و ابوعلي سينا و سعدي بسیاری مجسمه‌ها نیز به عنوان هنری عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند. معدودي ازمجسمه‌ها خود به مظهری از تاریخ بدل می‌شوند، و به صورت سمبلي براي آيندگان ماندگارمي ماند .مانند مجسمه آزادی درامريكا.
مجسمه‌سازی، تندیسگری یا پیکرتراشی هنر شكل دادن به اشیاء است. كه در هر اندازه یا با هر سازمایه‌ای انجام مي گیرد. هر پیکر یا سازه سه بعدی که به منظور دارا بودن یک بیان هنری آفریده شده را می‌توان تندیس يا مجسمه نامید. البته باید توجه داشت که هر شکل دادنی را مجسمه سازی نمی گویند بلکه باید در ورای آن یک فکر ایده یا یک نوآوری وجود داشته باشد. مجسمه سازی یکی از قدیمیترین و پویاترین هنرهاست، و مجسمه سازان وبیشتر پیکر تراش) در طول تاریخ معمولا از اعتبار زیادی برخوردار بوده است).
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: کبرا گلستانی