یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: راههای ایجاد ارتباط موفق با دیگران

راههای ایجاد ارتباط موفق با دیگران 10 سال 5 ماه ago #42238

راههای ایجادارتباط موفق با دیگران
بر دیگران تمرکز کنید تا بر شما تمرکز کنند
تکنیک های موثر ارتباطات و تدابیر هوشمندانه به شما امکان می دهد تا اعتمادسازی کنید، به راحتی با دیگران سخن بگویید و با هر کسی که ملاقات می کنید، ارتباط مثبتی ایجاد کنید. این تکنیک ها شما را قادر می سازد تا احساس عزت نفس مردم را افزایش دهید و باعث شوید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و شما را تحسین کنند.
برای رسیدن به این مرحله از جذابیت شخصی، توانایی های خود در زمینه «پیش بینی احساسی» را افزایش دهید تا دریابید مردم چگونه به اعمال و رفتار شما عکس العمل نشان خواهند داد. برای بهبود این توانایی از نکات زیر استفاده کنید
اثرگذاری مثبت
در این بخش روش هایی ارائه کرده ایم تا بتوانید به سرعت کاری کنید که دیگران احساس خوبی نسبت به شما پیدا کنند
سلام و خداحافظی
روش ملاقات شما با افراد و روش ترک کردن آنها، شما را متمایز می کند. برای ورود و خروج فوق العاده از این نکات پیروی کنید
ارتباطات
- دیگران را در مکالمات گرم و صمیمانه خود شریک کنید. با این کار آنها احساس خوبی نسبت به شما پیدا می کنند.
اجتماعی شدن.
ایمیل و موبایل
ارتباطات شخصی
هیچ چیز مهمتر از ارتباطات شخصی نیست
کارهایی که نباید انجام دهید

مردم گاهی بی معنی ترین سخنان را می گویند و بی معنی ترین کارها را انجام می دهند. از ارتکاب این اشتباه ها اجتناب کنید
برای ارتباط با دیگران چهار کلید معجزه آسا
1. به ظاهرتان توجّه کنید!
ظاهر شما در ارتباط با دیگران، بی نهایت مؤثّر است. شما هم بارها نظیر این جملات را به کار برده اید: «از ظاهرش معلومه که ...»، «به تیپش می خوره که ...»، «ظاهراً آدمِ ...»
2. صدای شما در ارتباطتان با دیگران مؤثر است
صدا، ابتدایی ترین وسیله برای برقراری ارتباط با دیگران است. تاکنون به لحن صدای خود توجه کرده اید؟ صدای شما از دید دیگران چگونه است؟
3. لبخند بزنيد
فقط یک روز
درجاده لبخند بزنيد!
شاید کسی در انتظار
معجزه ای از جانب خدا باشد!
4. وارد دنیای دیگران شوید
انسان ها در عین مشابهت های فراوانی که در عادت ها، رفتار و گفتارهایشان دارند، دنیایی کاملاً بیگانه و مختص خود را نیز در اختیار دارند. گاهی اوقات، ورود به این دنیا برای کسانی که از بیرون نظاره گرند، بسیار مشکل است. یکی دیگر از رمزهای ارتباط، ورود به این دنیا و چگونگی ورود به آن است
والد، بالغ، کودک

روان شناسان مي گويند همه ما داراي ۳ وجه شخصيت هستيم. «والد» ما شامل الگوهايي است که در دوران کودکي شکل گرفته است.
اين الگوها شامل بايدها، نبايدها، دستورات اخلاقي و قوانيني است که توسط پدر يا مادر به کودک ارائه شده است. تمام چيزهايي که کودک از پدر، مادر يا مراقبان اوليه اش مي بيند يا مي شنود در نوار «والد» او ثبت و ضبط مي شود و کودک بر اساس آن ها عادت ها و رفتارهايي پيدا مي کند که سرمنشاء آن «والد» است.
دکترشهرام ناصري، مشاور و روان پزشک با بيان اين مطلب، به خراسان مي گويد: در اين نظريه گفته مي شود که هر شخص در خودش يک «کودک» را يدک مي کشد که همانند کودکي خود او احساس مي کند، مي انديشد و رفتار مي کند، «بالغ» ما تنظيم کننده روابط بين «کودک» و «والد» است.

کساني که مرکز ثقل شخصيتشان در کودک آن ها قرار دارد، افراد بازيگوش و باري به هر جهت و دمدمي مزاجي بار مي آيند. آن ها هر کاري که در لحظه دوست داشته باشند، انجام مي دهند و بر اين اساس که «قرباني» يا «مهاجم» باشند با ديگران ارتباط برقرار مي کننداگر در مواجهه با فردي احساس کرديد از او خوشتان نيامده است، سعي کنيد دريابيد کدام وجه از شخصيت شما از او خوشش نيامده است، «والد»، «بالغ» يا «کودک» شما؟

رابطه سالم

وقتي «بالغ» تصميم مي گيرد رابطه سالم «کودک» با «کودک» برقرار کند، صميميت رخ مي دهد. در چنين رابطه اي ميزان تعهد و مسئوليت به يکديگر بدون اجبار يا فشار بالاست و احساس ها و خواسته هاي طرفين بدون ترس ابراز مي شود.

اين رابطه از پيش برنامه ريزي شده نيست و دو طرف خواهان روابط صميمانه و سازنده اي هستند که طي آن بيشترين صميميت را از يکديگر دريافت مي کنند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: هایده فصیحی
مدیران انجمن: هایده فصیحی