دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: «چگونه سخنرانی جذاب ارائه کنیم؟»

«چگونه سخنرانی جذاب ارائه کنیم؟» 10 سال 5 ماه ago #42659

  • مریم راخ
  • مریم راخ's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 22
  • Thank you received: 4
آماده کردن متن سخنرانی، گرد‌آوری اطلاعات، نوشتن متن، استفاده از ابزار و امکانات لازم، «اهداف، روش، مقدمه عالی، متن روان و قابل فهم، مثال‌ها یا داستان‌های متعدد و مرتبط با موضوع، عبارات انتقالی، لباس مناسب، ارتباط چشمی، وجود علاقه و اشتیاق به موضوع سخنرانی»
به عبارتی نویسنده تلاش کرده با ارائه روش‌های معتبر و درستی که در آزمون‌ها، نتایج مثبت به همراه دارد، چگونگی تدوین سخنرانی برای گوش‌ها و نه چشم‌ها، چگونگی تمرین یک سخنرانی، روش موثر استفاده از دست‌ها و چگونگی شناسایی و قبول ترس و مبارزه با آن را به خواننده بیاموزد.
«آماده کردن متن سخنرانی» در چهار فصل «گردآوری اطلاعات»، «گردآوری سرفصل‌ها»، «نوشتن متن سخنرانی» و «استفاده از امکانات سمعی-بصری» مخاطب را با گام‌های تهیه و آماده‌سازی متن سخنرانی آشنا می‌کند.
«ارائه سخنرانی» در دو فصل «خودتان را آماده کنید» و «چگونه سخنرانی کنیم» به طرح نکات کلیدی که در ارایه یک سخنانی جذاب موثر هستند، می‌پردازد.
«سخنرانی را جلوی آینه، همراه با یک کرونومتر (زمان سنج) و یک دستگاه ضبط صوت تمرین کنید.هنگام شروع، زمان سنج و ضبط صوت را به کار اندازید؛ هنگام خواندن متن به آینه نگاه کنید تا حالت‌های مختلف چهره خود را ببینید! این که چهره‌تان حالتی پذیرا و خوش‌بین داشته باشد تا آن که عبوس و مایوس، از اهمیت فراوانی برخوردار است. طرز ایستادن، حرکات سر و دست و لبخند متناسب خود را زیر نظر بگیرید و متن سخنرانی‌تان را بخوانید.»
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: هایده فصیحی
مدیران انجمن: هایده فصیحی