یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تبليغات از طريق sms

تبليغات از طريق sms 10 سال 4 ماه ago #54534

تبليغات از طريق تلفن همراه :

فرصت هاي بسياري را براي شرکت هاي مختلف ، در جهت تبليغات تجاري ويا تداوم ارتباط با مشتريان به وجود آورده است. تبليغ با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات متل smsهم از نظر کمي مي تواند بسيار گسترش يابد و هم از نظر کيفي با سيتم هاي تعاملي اطلاع رساني ارتقاء مي يابد.

ايده اضافه کردن smsيا سرويس پيام کوتاه به امکانات تلفن همراه،در دهه 1980 شکل گرفت.اولين smsدر دسامبر 1992 به وسيله آقاي ورث به آقاي ريچارد در کشور انگلستان ارسال شد.

نقاط قوت وضعفsms

امروزه مديران بازازيابي،smsرا به عنوان تکنولوژي نويني براي ارائه سرويس بهتر به مشتريان ب کار مي گيرند. در نتيجه اين تفکر، ارائه خدمات متنوع به مشتريان به سهولت مسير بوده و شرکت مي تواند با مشتريان بالفعل و بالقوه خود به راحتي ارتباط برقرار کند.اما اينکه توان به کارگيري به عنوان يک رسانه تبليغاتي موثر را دارد يا خير، به شناخت دقيق مزايا و معايب آن از يک طرف و مقايسه آن با ساير رسانه هاي تبليغات از طرف ديگر بستگي دارد. تا از اين رهگذر امکان انتخاب و به کارگيري صحيح آن فراهم آيد.

مزاياي sms

مهم ترين مزاياي smsعبارتند از:

دسترسي دائم:صاحبان تلفن همراه، اين وسيله را در اکثر اوقات شبانه روز ودر اکثر اماکن همراه خود دارند.از اين رو شرکت مي تواند به طور دائم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراري،پيام هايي را به مخاطبان ارسال کند.

اثر ويروسي:پيام هاي ارسالي در صورت جذاب يا اثر گذار بودن از اثر ويروسي برخوردار خواهند شد به گونه اي که افراد آن را براي يکديگر ارسال مي کنند بدون آن که شرکت هزينه اي متحمل شود.

تعامل دو طرفه :با استفاده از تکنولوژي smsامکان تعامل دو طرفه بين فرستنده و گيرنده پيام به وجود خواهد آمد.بر اين اساس امکان پيگيري و اندازه گيري نتايج حاصل از عملکرد بازار يابي شرکت را به وجود خواهد اورد.

ارسال فوري پيام :بسياري از مواقع براي شرکت اين الزام به وجود مي آيد که پيامي را در ان لحظه به اطلاع مخاطبان برساند.smsلين قابليت را دارد که از آن براي ارسال فوري پيام استفاده کرد.

سطح پوشش بالا و فراواني رويت:با توجه به استفاده تعداد زيادي از افراد جامعه از تلفن هوراه،اين تکنولوژي از سطح پوشش بالا برخوردار است. به رغم اينکه برخي ديگر از رسانه هاي تبليغاتي از اين ويژگي برخوردارند اما بايد در مورد smsعنوانکرد که علاوه بر دسترسي بالا، ارسال کننده پيام از تعداد افراد دريافت کننده پيام اطمينان دارد در حالي که پخش پيام هاي تبليغاتي در مورد تلويزيون يا راديو اطمينان از رويت بالا را به همراه ندار.هر چند که قابل قبول است که صفت فراواني رويت بر رسانه هاي بي نظير تلويزيون يا راديو نيز حمل شود.

خوانده شدن پيام: مردم ماهيتا علاقه دارند پيام هاي رسيده را بخوانند. برعکس ايميل هاي ناخواسته را به راحتي حذف مي کنند.به تعبيري پيام ارسالي شرکت در اکثر مواقع خوانده مي شود.

امکان ارسال پيام کوتاه آف لاين : با توجه به اينکه شبکه مخابرات در صورت در دسترس نبودن و يا خاموش بودن تلفن همراه مخاطبان ،پيام کوتاه را در خود ذخيره کرده و سپس ارسال مي کند، مي توان پيام هايي نيز به مقصد تلفن همراه هايي که فعلا در دسترس نيست ارسال کرد.

معايب sms

اين تکنولوژي نظير هر رسانه تبليقاتي ديگر ضمن بهرمندي از مزاياي خاص از معايبي نيز برخوردار است که عبارتند از:

واکنش نا مناسب افراد:افراد گاه نسبت به smsهاي ناخواسته از خود واکنش نشان مي دهند.اين گونه smsها به مرور موجب مي شود تا افراد واکنشي نظير بي تفاوتي ، ناراحتي، عصبانيت و... از خود بروز دهند.

محدوديت تعداد حروف:پيام ارسالي شرکت مي بايست حداکثر 160کاراکتر يا حرف را شامل شود. اما پيش بيني مي شود با پيشرفت سريع تکنولوژي اين محدوديت به مرور برطرف شود.

نگراني از پاسخگويي:افراد نسبت به پاسخگويي به smsهاي ناشناخته به دليل افزايش پيام هاي کلاه بردارانه بسيار محتاط عمل ميکنند و به همين دليل کارشناسان اعتقاد دارند که فرستنده پيام بايد در پيام ارسالي به درستي خود را معرفي کند.

محيط نامن:ممکن است پيام ارسالي به گيرنده نرسد ودر بين راه عمدا يا سهوا توسط فرد ديگر دريافت شود که توصيه مي شود از اين وسيله براي ارسال اطلاعات محرمانه استفاده نشود.

با توجه به آنچه گفته شد، مي توان به اين نتيجه رسيد که هيچ فعاليتي در حال حاضر بدون بهرهگيري از خدمات ارتباطي بهره وري نخواهد داشت.تبليغات الکترونيکي مهم ترين و بارز ترين تفاوت بين دنياي امروز و دنياي ديروز است.تبليغات از طريق smsقادر است در کليه زمينه هاي تبليغاتي با روش مدرن،کم هزينه و اثر بخش وظايف مختلف خود را انجام دهد.

راه رسيدن به بينش و تخصص در عصر حاضر ،فناوري اطلاعات و ارتباطات است

منبع: مدیا نیوز
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: مژگان خسروی رستمی
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی