یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403

 



موضوع: چواب سوال دوم

چواب سوال دوم 10 سال 4 ماه ago #50699

با سلام خدمت استاد عزیزم

همانطور که مي دانيد در هر سازماني، يک هرم سازماني وجود دارد که کل فعاليت هاي سازماني را مديريت مي کند. صرفنظر از اينکه شما کجاي هرم هستيد، در سمت مدير ارشد، مدير مياني يا در سطح سرپرست، شما مسلماً مسئول هدايت و مديريت يکسري نيروهاي تحت سرپرستي خود هستيد تا از طريق هدايت و مديريت آنان به اهداف سازماني نايل آييد.

داشتن يک مدير خوب مي تواند محل کار را به يک دانشگاه به معناي واقعي تبديل کند که مي تواند تجارب با ارزشي فرا بگيريد و اگر مديرتان خوب نباشد مي تواند محل کارتان را به يک جهنم تبديل کند که در اين صورت مجبور خواهيد شد اوقات با ارزشتان را در آنجا هدر دهيد.

يک مدير خوب مي تواند به نيروهايش انگيزه دهد، از اشتباهات گذشته درس گرفته و با ايجاد يک محيط پويا و تقويت روحيه تيمي در مسير نايل شدن به اهداف کارکنان و سازمان موفق باشد.


کارکنانتان را خوب بشناسيد

اگر قصد داريد به يک مدير موفق تبديل شويد، بايد کارکنان خود را به خوبي بشناسيد و صحبت کردن يکي از بهترين روش هاي شناخت آنان است. شما مي توانيد با آنها ناهار خورده و درباره موضوعات مورد علاقه شان صحبت کنيد. هر چه بيشتر و بهتر کارکنان خود را بشناسيد، بهتر مي توانيد تيم خود را هدايت کنيد.


اگر شما فردي با هوش هستيد ولي ازمهارت ارتباط خوبي برخوردار نيستيد، نمي توانيد يک مدير خوبي باشيد. با مديران با هوش زيادي کار کرده ام که بزرگترين مشکل آنها عدم موفقيت در ارتباط با زير دستانشان بوده است.

و اما تدابیر سیاسی مدیران

اجازه دهيد عقايدي كه از حمايت كافي برخوردار نيستند خود به خود به مرور زمان به علت عدم كاربردشان از بين برود
اجازه دهيد براي عقايدي كه از حمايت قوي برخوردارند ولي هنوز مورد قبول واقع نشده اند مانع تراشي كنند
اجازه دهيد اكثر تصميمات خنثي اي كه مطرح مي شود فقط آنهايي كه از طرف رهبران گروه ها به ميان مي آيد مورد قبول قرار گيرد
تضمين نماييد كه عمده پايه هاي قدرت در شركت داراي نماينده و يا امكان دسترسي به مديريت را دارند
ديدگاه هاي جديد را در بررسي تغييرات عمده تزريق كنيد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی