خوش آمديد,
مهمان
|
|
تعریف مخاطب
مخاطب کسی است که داوطلبانه به محتوی یا رسانه معینی روی می آورد . • اما از نظر روابط عمومی ، مخاطب گروهی از افراد است که ارتباط گر می خواهد به آنان دسترسی داشته باشد ارتباط برقرار کند . مخاطب از جنبه های دیگر نیز تعریف شده است: مخاطب سرسخت : مخاطبینی که از پذیرفتن آنچه ارتباط جمعی و سایر فرستنده ها برای او می فرستند اکراه دارد . تعریف مخاطب از مخاطب : افراد ممکن است صرفاً به دلیل اینکه به پیام خاصی توجه می کنند خود را مخاطب بدانند . از منظر دیگر مخاطب به عنوان گیرنده و مخاطب به آفریننده با توجه به نقشی که در فرایند ارتباطی دارد تعریف می شود . اما ما به عنوان روابط عمومی مخاطب را کسی می دانیم که قصد داریم پیامهای سازمان یا دستگاهی را که در آن کار می کنیم به او منتقل کنیم . چرا مردم مخاطب رسانه ها می شوند? دلایل متعددی برای مخاطب شدن از جانب مردم وجود دارد ، به عبارتی مردم به دلایل زیر از رسانه ها استفاده می کنند . 1- تفریح و سرگرمی و شادی های عاطفی 2- نیازهای اطلاعاتی و شناختی 3- نیازهای اجتماعی ، هویت و گفت و گو با دیگران 4- نیازهای غیر اجتماعی 5- نیازهای مربوط به خود رسانه ها ، مثل زمانی که تبلیغات پخش می شود . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|