یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: بازاریابی فرهنگی چیست؟

بازاریابی فرهنگی چیست؟ 9 سال 10 ماه ago #85108

بازاریابی فرهنگی (Marketing Culture)

• به مجموعه ای از فعالیت های انسانی، فرهنگی، برنامه ريزی شده، هدايت شده جهت پاسخ گويی به
نیاز های فرهنگی جامعه از طريق ارائه خدمات يا کالاهای فرهنگی انجام می شود بازاريابی فرهنگی گويیم.
• بازاريابی فرهنگی فرايندی است در راستای پیش بینی نیاز های فرهنگی جامعه و پاسخ گويی به نیاز ها از طريق مبادلات فرهنگی .
• مجموعه فعالیتی که منجر به جلب توجه مشتری برای تأمین خدمات يا کالای فرهنگی خواهد شد.
• تلاش سازمان يافته برای پیش بینی نیازهای فرهنگی جامعه و پاسخگويی به آن نیاز.

مدیریت بازاریابی فرهنگی:
به جريان برنامه ريزی، سازماندهی، رهبری نیروی انسانی و منابع جهت هماهنگی و کنترل مطلوب جريان عرضه وتقاضای کالا و خدمات فرهنگی مديريت بازاريابی فرهنگی گفته می شود. عبارت است از تجزيه و تحلیل، برنامه ريزی، اجرا و کنترل برنامه هايی که هدف آن ايجاد سطح مطلوبی از مبادلات فرهنگی باشد.

وظایف اصلی در مدیریت بازاریابی فرهنگی:
1. تحلیل: کسب اطلاع از بازارهايی که موسسه يا سازمان فرهنگی در آن فعالیت می کنند.
2. تعین هدف های بازاريابی : شناخت روند های بازارهايی که پتانسیل وجود دارد.
3. برنامه ريزی: تصمیم گیری برای میزان کالا و خدمات که پاسخگوی نیاز جامعه خاص يا تعريف شده فعلی و آينده باشد.
4. اجرا: سازماندهی جهت توسعه،تولید و توزيع محصولات و خدمات فرهنگی
5. کنترل: بررسی وضعیت مطلوب طراحی می باشد و يا وضعیت موجود و ارزيابی آن که آيا با هدف مورد نظر تطبیق دارد يا خیر؟
6. ايجاد تقاضا: بايستی برای محصول و خدمات ارائه شده تقاضا ايجاد نمود. –
7. شناخت دقیق عناصر فرهنگی مخاطب در بازاريابی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازاریابی فرهنگی چیست؟ 9 سال 10 ماه ago #86868

سلام متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی