شنبه, 22 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آمیخته ی بازار یابی

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #79160

آميخته بازاريابي:مجموعه اي از ابزارهاي بازاريابي است كه شركت از آنها براي تعقيب اهداف بازاريابي در بازار هدف استفاده مي كند که شامل
1- استراتژی تولید Product Strategy
2- استراتژی قیمت Price Strategy
3- استراتژی توزیع Place Strategy
4- استراتژی ترویج یا ارتقاء Promotion Strategy
- وقتی از محصول صحبت می کنیم یعنی ترکیبی از کالاها و خدمات که شرکت به بازار مورد نظر ارائه می‌کند این زیر مجموعه ها عبارتند از : گوناگونی محصول ، کیفیت طراحی، ویژگیها، نام و نشان تجاری ، بسته‌بندی ، اندازه ، خدمات، تضمین ها ، پشتیبانی ، برگشت و …
- وقتی از قیمت صحبت می کنیم یعنی مقدار پولی که مشتری باید برای یک محصول بپردازد ، زیر مجموعه‌های آن عبارتند از ، فهرست قیمتها، تخفیف ، مساعدتهای ویژه ، دورة پرداخت ، شرایط اعتباری و…
- وقتی از توزیع صحبت می کنیم یعنی فعالیتهایی که شرکت انجام می دهد تا محصول را در دسترس مصرف‌کنندگان مورد نظر قرار دهد ، زیر مجموعه های آن عبارتند از کانال های توزیع ( عمده فروش ، بنکدار ، خرده‌فروشی‌، نمایندگی، شعبه ها) ، میزان پوشش ، ترکیب و جور بودن محصول ، میزان موجودی ، ترابری ، تدارکات و …
- وقتی از ترویج صحبت می کنیم یعنی فعالیتهایی که شرکت انجام می دهد تا بتواند در مورد ارزش و مطلوبیت محصول اطلاعات خوبی به خریداران بدهد ، به طوری که آنان از بین محصولات موجود در صنعت ، محصول ارائه شده بنگاه ما را بخرند ، زیر مجموعه های آن عبارتند از تبلیغات ، روابط عمومی ، پیشبرد فروش ، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #79690

سلام ممنون
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: انسیه جوادی

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #79691

سلام از پاسخ شما متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #80109

بازاريابان از ابزارهاي متعددي براي جذب تمايل افراد، در بازار هدف استفاده مي كنند.اين ابزارها آميخته بازاريابي را به وجود آورده اند که شامل 1-محصول – 2- قیمت 3- مکان توزیع و 4-تبلیغات می باشد
1-منظور از «محصول» در آمیخته¬ی بازاریابی آن بخش از ویژگیهای فیزیکی و کارکردی محصول است که می¬توان برخی از آنها را برشمرد :برند – کارکرد – مدل – کیفیت - بسته بندی - پشتیبانی و گارانتی
تصمیمات مربوط به این آمیخته ی بازاریابی می تواند اصلاح مشکلات محصول، افزایش کارایی، افزایش ایمین، طراحی زیباتر محصول، بهبود شرایط گارانتی و ... باشد. تصمیماتی که می تواند منجر به موفقیت یا شکست محصول در بازار شود
2-عمر رقابت بر سر قیمت، به اندازه ی عمر بشر است و نقش این آمیخته ی بازاریابی را نمی توان به هیچ وجه انکار کرد.برخی از نمونه های تصمیم گیری پیرامون آمیخته ی « قیمت» در بازاریابی بدین شرح است: استراتژی قیمت¬گذاری -پیشنهاد قیمت خرده¬فروشی - قیمت عمده-فروشی –انعطاف¬پذیری قیمت
3-توزیع رساندن محصول به مشتری در نقاط مختلف است و سیستمهای توزیع می تواند عامل کلیدی در موفقیت یا شکست محصول و به تبعیت از آن شرکت و سازمان باشد
4-آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت می گیرد. این ارتباط به منظور ایجاد احساس و ادراک مثبت در مشتریان هدف صورت می گیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #80209

سلام متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #80264

با سلام

آمیخته بازاریابی چیست؟
اجزا این آمیخته که به 4pمعروف است شامل محصول product ، قیمتprice ،کانال های توزیع place،تبلیغات promotion
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی