یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آمیخته ی بازار یابی

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #76511

با سلام خدمت شما
آمیخته ی بازار یابی چیست؟
متشکرم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #76693

باسلام
احتراما جواب سوال جنابعالی را جهت استحضار و اقدام ایفاد می دارم

آمیخته بازار یابی چیست؟
مجموعه ای از متغیرهای بازار یابی قابل کنتل است که شرکت ها آن را برای کسب واکنش مورد انتظار خود در بازار هدف با هم ترکیب می کند. اجزاء این آمیخته که به 4p معروف است شامل:
1- محصول (product)
2- -قیمت ( price)
3 - کانال های توزیع ( place)
4- تبلیغات ( promotion)
می باشد.

با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #76708

با سلام
مجموعه ای از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل که برای گرفتن بازخورد با هم ترکیب می شوند که عبارتند از:
1- محصول 2- قیمت 3- کانال های توزیع 4- تبلیغ
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #77717

آميخته بازاريابي:مجموعه اي از ابزارهاي بازاريابي است كه شركت از آنها براي تعقيب اهداف بازاريابي در بازار هدف استفاده مي كند که شامل
1- استراتژی تولید Product Strategy
2- استراتژی قیمت Price Strategy
3- استراتژی توزیع Place Strategy
4- استراتژی ترویج یا ارتقاء Promotion Strategy
- وقتی از محصول صحبت می کنیم یعنی ترکیبی از کالاها و خدمات که شرکت به بازار مورد نظر ارائه می‌کند این زیر مجموعه ها عبارتند از : گوناگونی محصول ، کیفیت طراحی، ویژگیها، نام و نشان تجاری ، بسته‌بندی ، اندازه ، خدمات، تضمین ها ، پشتیبانی ، برگشت و …
- وقتی از قیمت صحبت می کنیم یعنی مقدار پولی که مشتری باید برای یک محصول بپردازد ، زیر مجموعه‌های آن عبارتند از ، فهرست قیمتها، تخفیف ، مساعدتهای ویژه ، دورة پرداخت ، شرایط اعتباری و…
- وقتی از توزیع صحبت می کنیم یعنی فعالیتهایی که شرکت انجام می دهد تا محصول را در دسترس مصرف‌کنندگان مورد نظر قرار دهد ، زیر مجموعه های آن عبارتند از کانال های توزیع ( عمده فروش ، بنکدار ، خرده‌فروشی‌، نمایندگی، شعبه ها) ، میزان پوشش ، ترکیب و جور بودن محصول ، میزان موجودی ، ترابری ، تدارکات و …
- وقتی از ترویج صحبت می کنیم یعنی فعالیتهایی که شرکت انجام می دهد تا بتواند در مورد ارزش و مطلوبیت محصول اطلاعات خوبی به خریداران بدهد ، به طوری که آنان از بین محصولات موجود در صنعت ، محصول ارائه شده بنگاه ما را بخرند ، زیر مجموعه های آن عبارتند از تبلیغات ، روابط عمومی ، پیشبرد فروش ، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #77722

آمیخته ی بازاریابی:مجموعه ای از متغیرهای بازار یابی قابل کنترل که برای گرفتن باز خورد با هم ترکیب میشوند
که عبارتند از :1-محصول یا product
2-قیمت یا price
3-کانال های توزیع یا place
4-تبلیغات یا promation
محصول:هرچیزی که بتواند نیاز مشتری را برطرف کند
قیمت:ارزشی که در مقابل دریافت ارزش یا طرحی پرداخت میشود
کانال های توزیع:کلیه فعالیت هایی که انجام میشود که کالا از تولید کننده به مصرف کننده برسد.واسطه ها عناصر اصلی کانال های توزیع میباشند.
تبلیغات:به کلیه فعالیت های ترفیعی و تشویقی اطلاق می گرددکه برای ایجاد ارتباط با مشتری جهت مطلع کردن وتاثیر گذاری بر روی نگرش ورفتار او انجام میشود
اجراءآمیخته تبلیغات عبارتنداز:آگهی ها،فروش شخصی،پیشبرد فروش ،روابط عمومی



2-انواع نگرش بازار یابی را نام ببرید؟
1-نگرش تولید گرا
2-نگرش محصول گرا
3-نگرش فروش گرا
4-نگرش بازار گرا
5-نگرش جامعه گرا
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آمیخته ی بازار یابی 9 سال 11 ماه ago #77846

بازاريابان از ابزارهاي متعددي براي جذب تمايل افراد، در بازار هدف استفاده مي كنند.اين ابزارها آميخته بازاريابي را به وجود آورده اند که شامل 1-محصول – 2- قیمت 3- مکان توزیع و 4-تبلیغات می باشد
1-منظور از «محصول» در آمیخته¬ی بازاریابی آن بخش از ویژگیهای فیزیکی و کارکردی محصول است که می¬توان برخی از آنها را برشمرد :برند – کارکرد – مدل – کیفیت - بسته بندی - پشتیبانی و گارانتی
تصمیمات مربوط به این آمیخته ی بازاریابی می تواند اصلاح مشکلات محصول، افزایش کارایی، افزایش ایمین، طراحی زیباتر محصول، بهبود شرایط گارانتی و ... باشد. تصمیماتی که می تواند منجر به موفقیت یا شکست محصول در بازار شود
2-عمر رقابت بر سر قیمت، به اندازه ی عمر بشر است و نقش این آمیخته ی بازاریابی را نمی توان به هیچ وجه انکار کرد.برخی از نمونه های تصمیم گیری پیرامون آمیخته ی « قیمت» در بازاریابی بدین شرح است: استراتژی قیمت¬گذاری -پیشنهاد قیمت خرده¬فروشی - قیمت عمده¬فروشی –انعطاف¬پذیری قیمت
3-توزیع رساندن محصول به مشتری در نقاط مختلف است و سیستمهای توزیع می تواند عامل کلیدی در موفقیت یا شکست محصول و به تبعیت از آن شرکت و سازمان باشد
4-آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت می گیرد. این ارتباط به منظور ایجاد احساس و ادراک مثبت در مشتریان هدف صورت می گیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی