شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: بازار یابی

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #43276

بله : چون : تبلیغات كوششی است نظام مند برای تحت تأثیر قرار دادن عقاید، نگرش ها، دیدگاه ها و رفتارهای دیگران به گونه ای كه فعالیتهای تبلیغاتی سبب تغییر دلخواه در رفتار و نگرش فرد یا افرادی شود كه تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند..
این امر میسر نیست مگر با شناخت دقیق و كامل موضوع تبلیغ، در كنار چنین شناختی می‌بایستی به عوامل چندی به صورت جدی نگریست. نخست مطالعه برنامه بازاریابی آن شركت. این برنامه كه در آن اهداف استراتژی تولید، بازاریابی و فروش نهفته است به طراحان استراتژی تبلیغات خوداهد گفت كه با چه محصول و اهداف تولید و فروش روبرو هستند. شناخت این امر در برنامه ریزی های تبلیغاتی امری حیاتی و مهم است. براساس اهداف مندرج در استراتژی بازاریابی و فروش، استراتژی تبلیغات شكل می گیرد.
«روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی، روزنامه نگاری و افکار سنجی» شاخه های درخت تنومند «ارتباطات» هستند که با تخصصی امور و نیاز جوامع به عمق بخشیدن به کارکردها و فعالیت های ارتباطی خود، پدید آمدند. این امر در کشور ما نیز به ویژه با قوت گرفتن روند خصوصی سازی و ایجاد رقابت میان سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، وارد دوران جدیدی شده است که بر اساس آن، حوزه های مختلف علوم ارتباطات از یکدیگر تفکیک و هریک نقش ها و کارکردهای مجزایی به خود گرفته اند. در این بین به نظر می رسد که تفکیک صورت گرفته به خصوص در سه حوزه روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی علاوه بر اینکه با خود نکات مثبتی همچون تخصصی شدن فعالیت ها، تمرکز گرایی و تقویت پایگاه علمی و عملیاتی حوزه علوم ارتباطات در کشور را به همراه آورده است، اما در مواردی نیز دچار آسیب ها و آفت هایی شده است که گاهاً تمامی نکات مثبت را تحت شعاع خود قرار داده است.
قبل از هر چیز باید به یاد داشت"علوم بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی و تحقیقات بازار" دارای ریشه های مشترکی هستند، اما به شاخه های مختلفی تقسیم شده اند و برای انجام هر کدام، تخصص مربوط به آن حوزه لازم است .تا آنجا که در بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی با ده‌ها شاخه‌ی مختلف روبرو هستیم. پس همانگونه که اشاره کردم ارتباطات به اجبار و با توجه به ضرورت تخصصی شدن کارها، به شاخه های مختلف تقسیم گردید؛ ما وقتی به بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی توجه می کنیم می بینیم که پایه ی آن ها ارتباطات است. زمانی که ما مشتری را پیدا می کنیم در «یک رفتار به هم پیوسته‌ی کمپینی» از همان برخورد اول از مبانی ارتباطات استفاده می کنیم؛ بر اساس "روابط عمومی" ارتباط خود را برقرار می کنیم، بلافاصله با استفاده از "بازاریابی" محصول خود را عرضه می کنیم، و در حین فروش وارد مرحله‌ی استفاده از "تبلیغات" می شویم. همانگونه که ملاحظه می کنید همه این مراحل ‌از شاخه های مختلف ارتباط نشأت گرفته اند.
موفق باشید - بی غم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #43547

بله چون هردو در جهت معرفی و فروش کالای تولید شده قدم برمی دارندو به هم وابسته اند مادر تبلیغات کالا را معرفی میکنیم و در بازاریابی به دنبال گرفتن سفارش و فروش کالا خود هستیم .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #45535

با سلام وعرض خسته نباشيد وتشكر فراوان از استاد گرانقدر.
بله.بازاريابي وتبليغات رابطه تنگاتنگي با يكديگردارندچرا كه در امر بازاريابي وكسب وكار بايد تبليغات خوبي داشته باشيم تا بتوانيم به بازاريابي ايده ال دست پيدا كنيم.اين دو مقوله لازم وملزوم يكديگر هستند.لذا چنانچه يكي ازاين دوجدا از ديگري باشند كسب وكاربازدهي خوبي نخواهد داشت وناقص عمل خواهد كرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

رابطه تبلیغات و بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #47474

با سلام
به نظر من برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به تعریفی از این دو واژه و سپس بررسی ارتباط آنها پرداخت. به همین منظور به تعریف بازاریابی و تبلیغات اشاره می کنم(البته باید توجه داشت تعاریف متعدد و مختلفی برای این دو مفهوم وجود دارد)

تعریف بازاریابی:
برنامه ریزی سیستماتیک، اجرا و کنترل ترکیبی از فعالیت های کسب و کار است که برای گرد هم آوردن خریداران و فروشندگان برای انتقال یا مبادله محصولات می باشد.

تعریف تبلیغات:
یک اعلام عمومی، غیر شخصی و اقناعی توسط اسپانسر شناخته شده؛ ارائه غیر شخصی و یا ارایه غیر شخصی و یا تشویق یک شرکت برای محصولات خود به مشتریان موجود و بالقوه است

با توجه به تعاریف فوق مشخص می گردد تبلیغات(روزنامه، پست الکترونیک، بیلبورد، رادیو، تلویزیون و ...) یکی از اجزای فرایند بازاریابی است
منبع
: http://marketing.about.com/cs/advertising/a/marketvsad.htm
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #50410

با وجود اينكه بازاريابي و تبليغات دو مقوله مجزا هستند اما اساسا تبليغات ابزار مهم جذب مشتري و تقويت بازار يك كالا است و براي ترويج استفاده از يك كالا بعد از كيفيت كار كه نياز اوليه به حساب مي آيد و يك بازارياب موفق قبل از تبليغ كالا كه مهمترين نحوه آشنايي خريدار با جنس كالا و يا خدمات ارائه شده است بايد توانايي اين را داشته باشد و به طور سيستماتيك عمل كند و اصول بازار يابي كه يكي از آنها تبليغات است تا بتواند راه براي عرضه گسترده به بازار هموار كند و مشتري را براي بازار كالاي خود نگه دارد و براي نگه داشتن يك مشتري اطلاعات تازه در خصوص كالاي جديد و خدمات پس از فروش براي مشتري ارسال گردد و از اين طريق با مشتري خود ارتباط خود را ادامه دهيد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #50507

باسلام واحترام
خدمت استاد ارجمند سرکار خانم خسروی


«روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی، روزنامه نگاری و افکار سنجی» شاخه های درخت تنومند «ارتباطات» هستند که با تخصصی امور و نیاز جوامع به عمق بخشیدن به کارکردها و فعالیت های ارتباطی خود، پدید آمدند. این امر در کشور ما نیز به ویژه با قوت گرفتن روند خصوصی سازی و ایجاد رقابت میان سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، وارد دوران جدیدی شده است که بر اساس آن، حوزه های مختلف علوم ارتباطات از یکدیگر تفکیک و هریک نقش ها و کارکردهای مجزایی به خود گرفته اند. در این بین به نظر می رسد که تفکیک صورت گرفته به خصوص در سه حوزه روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی علاوه بر اینکه با خود نکات مثبتی همچون تخصصی شدن فعالیت ها، تمرکز گرایی و تقویت پایگاه علمی و عملیاتی حوزه علوم ارتباطات در کشور را به همراه آورده است، اما در مواردی نیز دچار آسیب ها و آفت هایی شده است که گاهاً تمامی نکات مثبت را تحت شعاع خود قرار داده است
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی