یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: بازار یابی

بازار یابی 10 سال 5 ماه ago #40342

با سلام خدمت شما
آیا بازار یابی و تبلیغات با یکدیگر رایطه دارند؟بطور مختصر توضیح دهید.
با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سیما زارع مشتقین

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #41898

با سلام

در دنیای امروز تبلیغات نقش بسیار مهمی را ایفا میکند بطوری که اکثر تولید کنندگان برای محصولات خود تبلیغات زیادی را از طریق روزنامه سایت اینترنت و تراکت و رسانه و پودیوم که به نظر من مهمترین آنها است چون نمونه محصول را در اختیار مردم قرار می دهد محصولات خود را ارائه می دهند حال وقتی که مردم یک کالایی را خوب شناختن برای خرید آن رغبت بیشتری نشان داده و این امر سبب می شود تا بازاریابی محصول آسان تر و فراوانتر بشود در نتیجه آن تولید کننده به هدف والای خود که فروش بیشتر است رسیده است.


باتشکر ایمان شریعت زاده
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #42375

بازاریابی بعنوان فرایندی مدیریتی اجتماعی تعریف میشود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام میکنند.
ولی تبلیغات عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند که این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود./ش
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: عباس کشاورزی

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #42448

یکی از نکات بسیار حساس در تعامل با مردم نقش شاخه های تبلیغات و بازاریابی است و برخی عقیده دارند که این سرشاخه از یکدیگر مجزا است. در صورتی که با ساده انگاری و کوچک شمردن این دو نقش را از یکدیگر جدا میکنند و به صورت مستمر اصرار بر جداکردن آن دارند و معلوم نیست هدف از این جزئی نگری چیست. یکی از ابزار های ارتباط با مردم و تعامل با مخاطبان ،بازاریابی است
تبلیغات و بازاریابی در هر دو طرف و هر دو سمت دارای محدوديت هاي خواهند بود، كه كار كردن با هم ضرورت آن را ايجاد
مي كند تا این محدودیت ها کم رنگ شده و اثرات آن شفاف شود .
هر چند وجود استقلال براي هر دو طرف نياز است و بازاریابی و تبلیغات باید هر یک به صورت جداگانه حرکت کنند. هماهنگي زمان بندي بين تبليغات بازاریابی و سازمان در آغاز یک فعالیت اقتصادی و توليد يك محصول جديد هم ضروریست در شروع یک حرکت خ ممكن است لازم و نیاز نباشد كه هر دو طرف در ادامه راه در يك نگرش مشابه با هم كار كنند.
اما نتیجه اینکه باید همسو و در جریان اهداف سازمان باشند تا نتیجه دلخواه بدست آید
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #42903

با سلام خدمت شما لازم دانستم ضمن تشکر از زحمات شما استاد گرامی در پاسخ به سوال مطرح شده بگویم:leftکلا واژه بازار یابی و تبلیغات کلماتی هستند که به جای هم بکار میروند و انسان را به شک ودودلی میاندازد ولی هر کدام تعریف جداگانه ایی دارند .
تعریف بازار یابی:شامل حیطه وسیعی از فعالیتهاست که هدف از این فعالیتهاایجاد اطمینان برای ارضای نیازهای م
مشتریان ودر نتیجه سود آوری بیشتراست.
یک تعریف برای تبلیغات (Promotion):

تبلیغات محصول را در ذهن مشتری زنده نگه می‌دارد و به ایجاد تقاضا برای محصول، کمک می‌کنند. تبلیغات شامل آگهی‌ها و آوازه‌جویی‌های ادامه دار است.

ا وجود اين كه بازاريابي و تبليغات دو مقوله مجزا هستند، اما اساسا تبليغات ابزار مهم جذب مشتري و تقويت بازار يك كالاست و براي ترويج استفاده از يك كالابعد از كيفيت كالا، نياز اوليه به حساب مي آيد.تبلیغات كوششی است نظام مند برای تحت تأثیر قرار دادن عقاید، نگرش ها، دیدگاه ها و رفتارهای دیگران به گونه ای كه فعالیتهای تبلیغاتی سبب تغییر دلخواه در رفتار و نگرش فرد یا افرادی شود كه تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند. به زبان دیگر تبلیغ كننده هدف یا اهداف خاصی را دنبال می كند كه از نظر میزان تأثیر، صرف زمان و هزینه، بازده مطلوبی داشته باشد. برای دستیابی به چنین اهدافی در وهله نخست نیاز به مشاور و یا گروه مشاوران است كه می بایستی بر اساس برنامه ریزی و تدوین اهداف حركت نماید.
این امر میسر نیست مگر با شناخت دقیق و كامل موضوع تبلیغ، در كنار چنین شناختی می‌بایستی به عوامل چندی به صورت جدی نگریست. نخست مطالعه برنامه بازاریابی آن شركت. این برنامه كه در آن اهداف استراتژی تولید، بازاریابی و فروش نهفته است به طراحان استراتژی تبلیغات خوداهد گفت كه با چه محصول و اهداف تولید و فروش روبرو هستند. شناخت این امر در برنامه ریزی های تبلیغاتی امری حیاتی و مهم است. براساس اهداف مندرج در استراتژی بازاریابی و فروش، استراتژی تبلیغات شكل می گیرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

بازار یابی 10 سال 4 ماه ago #43201

امروزه توليد و ارائه كالا به تنهايي كافي نيست زيرا فعاليتهاي در حال توسعه تغيير كرده است و در يك محيط رقابتي بايستي مشتريان را جذب نمود. تبليغ بخشي از بازاريابي موفقيت آميز به حساب مي آيد و شركتهاي موفق ، به موازات ارتقاي كيفي محصولات خود به دنبال طراحي و به كارگيري سيستمهاي بازاريابي پويا و مؤثر مي باشند. تبليغ به ما كمك مي كند تا مشتريان كنوني را نسبت به خود وفادار ساخته يا بازارهاي جديدي را براي خود برگزينيد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: مژگان خسروی رستمی