چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تلفیق هنر در رسانه ها

تلفیق هنر در رسانه ها 10 سال 4 ماه ago #56259

هنر واقعي زماني نمود پيدا مي‌كند كه هنر در رسانه‌ها تلفيق شود.
نقش هنر در تأثيرگذاري رسانه‌ها از دو ديد مي‌توان به بيان اين تأثير پرداخت، يكي از بعد هنري و ديگري از بعد رسانه‌يي كه با در نظر گرفتن بعد دوم مي‌توان گفت كه در اكثر جوامع افراد گمان مي‌كنند مي‌توانند درباره مباحثي صاحب‌نظر باشند و اظهارنظر كنند كه هنر و رسانه دقيقا جزو اين موضوعات تلقي مي‌شوند؛ در حاليكه به هيچ عنوان چنين نيست و اظهار نظر دراين دو حوزه به دانش نياز دارد.
به خاطر همين توهم است كه در حال حاضر شاهد مطالب، برنامه‌ها و ميزگردهاي متعدد در دو حوزه رسانه و هنر هستيم؛ حجم كار رسانه‌يي در حوزه هنر بسيار زياد است ولي متأسفانه از بعد كيفيت و تأثيرگذاري دچار ضعف و نقصان هستيم.
به عنوان نمونه دو مساله مهم حال حاضر در كشور يكي بحث اقامه صددرصدي نماز و ديگري پوشش كامل و حجاب است چراكه هر دوي اين موضوعات به دليل قرارگيري افراد فاقد صلاحيت و غيرمتخصص در اين دو حوزه دچار آسيب شده است.
اين كه بعضا مساجد ما پر نمي‌شوند، معلول اين موضوع است كه افرادي دور از موضوعاتي همچون هنر و رسانه در برخي رسانه‌ها قلم مي‌زنند و به همين واسطه تاثيرگذاري مورد انتظار رسانه‌ها از دست رفته است علي‌رغم اين كه افراد لايق و صاحب نظري در كشور در اين حوزه‌ها وجود دارد اما متاسفانه بهره‌اي از آن‌ها برده نمي‌شود.
اكنون شاهد حضور افراد غيرهنري و غير رسانه‌يي در اين حوزه ها هستيم و حتي كنار گذاشتن برخي افراد از اين حوزه‌ها به دليل نفوذي كه دارند امري محال است.
برخي گمان كرده‌اند لوده‌گري و دلقك بازي در عرصه مطبوعات و رسانه، نشاط است و حتي طنز را نيز با مسخره كردن اشتباه گرفته‌اند و به دنبال تأثيرگذاري نيستند.
برگزاي جشنواره‌هايي مي‌تواند هويت اصلي هنر و رسانه را برگرداند و با تقدير از فعالان متخصص و صاحب نظر در اين حوزه، ارزش‌آفريني كند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

تلفیق هنر در رسانه ها 10 سال 4 ماه ago #56398

خیلی خوب بود ولی دیرارسال کردید
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حجت مداحی شاهخالی