شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آشنایی با باشگاه خبرنگاران جوان

آشنایی با باشگاه خبرنگاران جوان 10 سال 4 ماه ago #51491

باشگاه خبرنگاران جوان در يک نگاه:

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزي ملي است که به منظور آموزش مهارتهاي حرفه اي خبرنگاري و رشد و شکوفايي استعدادهاي بالقوه جوانان علاقمند به اين حرفه و پوشش جامع خبري (ملي و فرا ملي) ،باشگاه در دهه فجر (12 بهمن) 1379 با حضور مسئولان شهری و آقای هراتی مشاور (وقت) رئیس سازمان در امور جوانان با نام باشگاه رادیوئی و تلویزیونی جوان افتتاح و شروع به کار کرد. فعالیت های باشگاه تا اواسط سال 1383 صرفا برگزاری کلاسـهای مهارتی در رشته های مختلف متناسب با نیازمندیهای مرکز بود و در زمینه های دیگر هیچگونه فعالیتی نداشت. باشگاه، از اواسط سال 1383 با تغییر نام از رادیو تلویزیونی جوان به باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اساسنامه جدید فعالیتهای خود را در بخش های دیگر (خبر، کانونها) شروع کرد.
اهداف تاسیس باشگاه:
سازمان صدا و سیما به منظور ایجاد فرصت بروز و ظهور استعداد جوانان، بکارگیری استعدادها و ایجاد فضایی مناسب جهت شکل گـیری خـلاقیت ها، باشگاه خـبرنگاران جوان را در حوزه معـاونت سیاسی این سازمان در راستای چهار هدف زیر راه اندازی نمود.
1- آموزش و توسعه مهارتهای خبری- تولیدی
2- ایجاد زمینه لازم جهت فرصت های مناسب شغلی در امر خبر بین اعضاء باشگاه
3- ایجاد یک سیستم اطلاع رسانی جدید-کارآمد- منعطف- فراگیر و گسترده
4- جذب و آموزش و بکارگیری خبرنگاران جوان به صورت آزاد

بخش های مختلف فعالیت های باشگاه خبرنگاران جوان:
1-بخش آموزش :
فعالیت این بخش از 12 بهمن 1379 با شروع آموزش در رشته های مختلف از جمله تصویربرداری- خبرنگاری- گویندگی- گزارشگری- تهیه کنندگی- کارگردانی- صدابرداری- تدوین و ... شروع شد.
2- بخش خبر :
فعالیت این بخش از اواسط سال 1383 همزمان با تغییر نام باشگاه رادیو و تلویزیونی جوان به باشگاه خبرنگاران جوان فعالیت خود را در زمینه ی تهیه و تولید خبرهای مکتوب، خبرها و گزارشهای تولیدی و تصویری شروع کرد
3-بخش کانونها:
این بخش از تاریخ 1/6/86 فعالیت خود را شروع کرد که شامل کانونهای خبری- تحقیقی و پژوهشی- ورزش- فیلم سازی- فرهنگی و هنری ... می باشد

4- فعالیتهای فوق برنامه :
برگزاری و شرکت در جشنواره ها و همایش ها

نحوه همکاري با باشگاه خبرنگاران جوان
در راستاي اهداف باشگاه خبرنگاران جوان طبق برنامه ريزي به عمل آمده از سوي واحد آموزش دوره هاي آموزشي خبر در سطوح مختلف آموزشي (مقدماتي و تکميلي) برگزار مي گردد که داوطلبين مي بايست فرم عضويت را تکميل همراه با مدارک لازم جهت ثبت نام به باشگاه تحويل دهند
پس از بررسي هاي لازم،طبق ضوابط باشگاه از داوطلبان براي شرکت در دوره هاي آموزشي دعوت به عمل مي آيد
کساني که آموزشهاي سطوح چند گانه باشگاه را با موفقيت به پايان برسانند به دريافت کارت خبرنگاري نائل خواهند شد.خبرنگاران پس از اداي سوگند و انتخاب سرويس خبري که بر اساس علاقه مندي شان صورت مي گيرد مي توانند به عنوان خبرنگار آزاد با باشگاه همکاري نمايند
بديهي است اين امر به معني تعهد استخدامي باشگاه نسبت به اعضاء نيست،ضمن اينکه حقوق مادي و معنوي اعضاء براي اخبار ارسالي محفوظ خواهد بود.
لازم به ذکر است که کليه آموزشها به صورت رايگان ارائه مي گردد.

سوگند نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
خداوندا به من توفيق ده تا به پيماني که با تو مي بندم در همه احوال وفادار بمانم.
من به عنوان عضو باشگاه خبرنگاران جوان به خداوند متعال سوگند ياد مي کنم تا با در پيش گرفتن طريق حقيقت و امانت در راه ايفاي وظيفه اي که بر عهده گرفته ام همه استعداد و توانايي خويش را بکار گيرم.
من با احترام به اصول باشگاه خبرنگاران جوان با خداي خود پيمان مي بندم صداقت و راستي را سرلوحه اعمال خويش قرار دهم و در کار تهيه توليد و انتشار اخبار کاملاً امانتدار باشم و من به عنوان عضوي وفادار به ارزشهاي والاي جامعه خبرنگاري سوگند ياد مي کنم که با تأسي به فداکاريها و از خود گذشتگيهاي شهيدان همواره در راه استقلال و آزادي ميهن اسلامي بکوشم و از آرمانهاي مقدس انقلاب کشور و رهبرم حمايت نمايم.
خداوندا به من توفيق ده تا به پيماني که با تو بسته ام در همه احوال وفادار بمانم.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: آذر رسولی