چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: معرفی 12 شرکت با بیشترین بودجه های تبلیغاتی

معرفی 12 شرکت با بیشترین بودجه های تبلیغاتی 10 سال 4 ماه ago #52099

معرفی 12 شرکت با بیشترین بودجه های تبلیغاتی

هرچند با وقوع بحران اقتصادی ،بودجه های تبلیغاتی افت قابل توجهی پیدا کرد اما شرکت ها یک بار دیگر به اختصاص بودجه های بالا برای این کار روی آورده اند.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.businessinsider.com، با توجه به اطلاعات جدید پایگاه داده های بودجه تبلیغاتی ملی سایت AdAge، شرکت های فعال در صنایع خرده فروشی و خودرو سازی در آمریکا در سال گذشته با شش و نیم درصد رشد نسبت به سال 2009، در مجموع 131 میلیارد دلار صرف تبلیغات کرده و از این لحاظ از حوزه های دیگر فراتر رفته اند.
در این میان بیشترین سود را بانک سرمایه گذاری JP Morgan و شرکت ارائه دهنده خدمات مالی بین المللی آمریکایی American Express، هر یک به ترتیب با 43 و 63 درصد رشد کسب کرده اند.
بیشترین بودجه تبلیغاتی را نیز P & G با سه میلیارد و 400 میلیون دلار در سال گذشته ثبت کرده است.
در زیر به اطلاعاتی درباره 12 شرکت برتر آمریکایی با بیشترین بودجه تبلیغاتی در سال گذشته اشاره شده است:
1. شرکت ارائه دهنده خدمات مالی JP Morgan Chase در سال گذشته یک میلیارد و 92 میلیون دلار برای تبلیغات صرف کرد که این رقم در مقایسه با سال 2009 چهل و سه درصد رشد داشته است. این تبلیغات شامل 273 میلیون دلار تبلیغات تلویزیونی، 60 میلیون دلار درمجلات ، 92 میلیون دلار در روزنامه ها ، 37 میلیون دلار در اینترنت ویک میلیارد و 46 میلیون دلاردر دیگر حوزه ها بوده است.
2. شرکت والت دیزنی نیز در این مدت ،یک میلیارد و 93 میلیون دلار به تبلیغات اختصاص داد که در مقایسه با سال 2009 یک و نیم درصد افزایش یافت. تبلیغات تلویزیونی: 546 میلیون دلار، مجلات: 178 میلیون دلار، روزنامه ها: 88 میلیون دلار، اینترنت: 187 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: 933 میلیون دلار.
3. L`Oreal با هفت و نیم درصد رشد نسبت به سال 2009، یک میلیارد و 98 میلیون دلار به تبلیغات اختصاص داد. تبلیغات تلویزیونی: 537 میلیون دلار، مجلات: 566 میلیون دلار، روزنامه ها: 39 میلیون دلار، اینترنت: 9 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: 829 میلیون دلار.
4. جانسون نیز با یک و هفت دهم درصد رشد نسبت به سال 2009، دو میلیارد و 30 میلیون دلار صرف تبلیغات کرد. تبلیغات تلویزیونی: 805 میلیون دلار، مجلات: 293 میلیون دلار، روزنامه ها: 41 میلیون دلار، اینترنت: 50 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: 837 میلیون دلار.
5. Time Warner ، یکی از بزرگ ترین شرکت های رسانه ای در جهان در سال 2010 دو میلیارد و 40 میلیون دلار در تبلیغات سرمایه گذاری کرد. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن نه و یک دهم درصد رشد داشت. تبلیغات تلویزیونی: 699 میلیون دلار، مجلات: 260 میلیون دلار، روزنامه ها: 97 میلیون دلار، اینترنت: 63 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: 925 میلیون دلار.
6. فروشگاه های زنجیره ای Walmart ،دو میلیارد و 60 میلیون دلار به تبلیغات اختصاص داد که این رقم نسبت به سال 2009 نه دهم درصد افزایش یافت. تبلیغات تلویزیونی: 524 میلیون دلار، مجلات: 192 میلیون دلار، روزنامه ها: 45 میلیون دلار، اینترنت: 58 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: یک میلیارد و 240 میلیون دلار.
7. شرکت داروسازی بین المللی Pfizer نیز در سال گذشته دو میلیارد و 120 میلیون دلار برای تبلیغات خرج کرد که این عدد در مقایسه با سال 2009 یک و سه دهم درصد رشد داشت. تبلیغات تلویزیونی: 831 میلیون دلار، مجلات: 333 میلیون دلار، روزنامه ها: 66 میلیون دلار، اینترنت: 46 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: 847 میلیون دلار.
8. شرکت ارائه دهنده خدمات مالی بین المللی آمریکایی American Express در سال 2010 دو میلیارد و 220 میلیون دلار صرف تبلیغات کرد. این رقم در مقایسه با سال 2009 شصت و سه درصد رشد داشت. تبلیغات تلویزیونی: 228 میلیون دلار، مجلات: 63 میلیون دلار، روزنامه ها: 130 میلیون دلار، اینترنت: 132 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: یک میلیارد و 670 میلیون دلار.
9. یکی از بزرگ ترین اپراتور های شبکه موبایل در آمریکا، Verizon نیز دز این مدت دو میلیارد و 450 میلیون دلار به تبلیغات اختصاص داد. این عدد نسبت به سال 2009 هجده و هشت دهم درصد افزایش یافت. تبلیغات تلویزیونی: یک میلیارد و 110 میلیون دلار، مجلات: 87 میلیون دلار، روزنامه ها: 291 میلیون دلار، اینترنت: 169 میلیون دلار و دیگر حوزه ها: 798 میلیون دلار.
10. بودجه تبلیغاتی جنرال موتورز با شانزده و شش دهم درصد نسبت به سال 2009، در سال 2010 به دو میلیارد و 870 میلیون دلار رسید. تبلیغات تلویزیونی: یک میلیارد و 200 میلیون دلار، مجلات: 410 میلیون دلار، روزنامه ها: 246 میلیون دلار، اینترنت: 240 میلیون دلار و دیگر موارد: 772 میلیون دلار.
11. شرکت ارتباطات راه دور بین المللی آمریکایی AT & T در سال گذشته، بودجه تبلیغاتی خود را دو میلیارد و 99 میلیون دلار اعلام کرد که این عدد هفت و دو دهم درصد در مقایسه با سال 2009 افزایش یافته بود. تبلیغات تلویزیونی: یک میلیارد و 520 میلیون دلار، مجلات: 49 میلیون دلار، روزنامه ها: 215 میلیون دلار، اینترنت: 140 میلیون دلار و سایر موارد: یک میلیارد و 70میلیون دلار.
12. بودجه تبلیغاتی P & G با هفده و نه دهم درصد رشد نسبت به سال 2009، سه میلیارد و 340 میلیون دلار بود. تبلیغات تلویزیونی: یک میلیارد و 850 میلیون دلار، مجلات: یک میلیارد و 10 میلیون دلار، روزنامه ها: 203 میلیون دلار، اینترنت: 169 میلیون دلار و موارد دیگر: یک میلیارد و 300 میلیون دلار.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: روح اله شریفی