خوش آمديد,
مهمان
|
|
مصاحبه با مدير روابط عمومي شركت ميهن
مقدمه: نام شركت: ميهن مديرعامل :ايوب پايداري سال تأسيس : 1355 مالكيت: سهامي خاص فعاليت : توزيع و توليد بستني تعداد شعب : 30 استان تعداد كارمند : 4150 سيستم مورد استفاده: سيستم مديريت تردد هسته اوليه ميهن در سال 1355 توسط برادران پايداري شكل گرفت. آران سالها توليدات به طور دستي و بسيار محدود بود. و شايد كسي تصور نمي:رد مجموعه كه كار خود را در مقياسي كوچك شروع كرده بود بتواند با پشتكار و تلاش مضاعف جايگاهي مهم و معتبر در سطح كشور به دست آورد. توليدات ميهن در حال حاضر شامل لبنيات (پنير، شير، خامه) و انواع بستني است كه علاوه بر پوشش داخلي به كشورهاي عراق، كويت، امارات متحده عربي و جمهوري آذربايجان و ... صادر ميشود. فعاليت اين شركت به دو بخش اصلي تقسيم شده است : بخش اصلي كه در آن دو سايت اسلام شهر 2300 پرسنل و فاحت و به زودي سايت سوم نيز تأسيس ميشود. و بخش توزيع و بخش محصولات كه در تهران 450 پرسنل و در كل كشور ( استانهاي مربوطه )1400 پرسنل مشغول به كار است. اهداف اصلي شركت ميهن: 1)Branding ، اينكه ميهن به عنوان يك Brand معروف در ايران مطرح بشود و در بين مردم جا بيفتد. 2) بالا رفتن سطح فروش 3) حفظ سطح كيفيت محصولات 4) ارائه محصولات جديد و متنوع اهداف تبليغاتي شركت: 1)محبوب شدن هر آنچه كه براي اولين بار به بازار عرضه ميشود . (تبليغات جهت معرفي كالا) 2) محبوب ماندن تمام محصولاتي كه از ميهن تا به حال عرضه شده و در بازار موجود است (تبليغات جهت يادآوري ) ميهن به طور حرفهاي تبليغات خود را از سال 1380 شروع كرد. در حال حاضر ميهن شعار تبليغاتي مشخصی ندارد، و اين فقط لوگوي ميهن است كه در بين مردم جا افتاده؛ جا انداختن يك شعار تبليغاتي مستلزم صرف هزينه بسيار است. جهت معرفي كالاهاي جديد خود از تيزرهاي تلويزيوني- مطبوعات- رسانههاي محيطي ( بيشتر در شهرستانها) از قبيل تابلوي سوپرماركت و بيلبوردها و سايت استفاده ميكند. در زمينه تبليغات يادآوري كننده از تمام موارد فوق استفاده ميشود، اما تمركز بيشتر روي تابلوهايي است كه به سوپرماركتها به طور رايگان هديه ميشود كه بيشتر مخصوص شهرستان است. تبليغات در تلويزيون فقط از رسانه سراسري و رسانههاي استاني استفاده نميشود. جهت تبليغ محصولات خود در نمايشگاههاي بين المللي در دبي شركت ميكنند. در 3-2 سال اخير در تهران در نمايشگاههاي غير مرتبط مانند نمايشگاه نفت شركت داشتند و در آنجا با اجاره دكه محصولات خود را ميفروشند در مواردي هم ممكن است براي مردم هدايايي داشته باشند. جهت برنامه ريزي براي بودجه تبليغات به ان موارد توجه میشود: 1-شرايط بازار 2- تبليغات رقبا 3- ميزان بودجه كه سال قبل به تبليغات اختصاص داده شده 4-پيش بيني ميزان فروش با توجه به تبليغاتي كه صورت مي گيرد 5- و بر حسب محصولات جديد كه در آن سال وارد بازار ميشد. و ا ما جهت رضايتمندي فروش: 1)خدمات پس از فروش به آن شكل ندارند، چون تمركز به توليد محصولات بيعيب و نقص و كيفيت بالاست 2) اگر مشتري تماس بگيرد ← شكايت بررسي ميشود و در صورت به جا بودن شكايت مشتري، هديهاي براي او ارسال ميگردد. هداياي تبليغاتي نيز بيشتر به سوپرماركتهايي خاص داده مي شود كه خريداران عمده محصولات ميهن هستند و خيلي محدود به مردم در برخي نمايشگاههاي غيرمربوط و البته براي مدارس هم برنامههايي هميشه هست. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|