خوش آمديد,
مهمان
|
|
شرکتهايى هستند که بودجه تبليغات پيشبردى خود را براساس برابرى با رقبا تعيين مىکنند. اين شرکتها بودجه تبليغات خود را برابر هزينههايى قرار مىدهند که رقبا به اين امر اختصاص مىدهند. بدين شکل که اين شرکتها تبليغات رقباى خود را زيرنظر مىگيرند، يا اينکه از اتحاديههاى صنفى يا مجلات مربوطه برآوردهاى مربوط به بودجه تبليغات پيشبردى صنعت را استخراج مىکنند. آنگاه بودجه خود را بر پايه ميانگين بودجه صنعت مربوطه تعيين مىکنند.
اين روش به دو دليل قابل توجيه است. نخست اينکه بودجه تبليغاتى رقبا، بيانگر منطق و خرد درونى صنعت مربوط است. دوم، اختصاص مبلغى معادل مبلغ اختصاصى بودجه تبليغاتى رقبا، مانع جنگ تبليغاتى خواهد شد. البته متأسفانه هيچکدام از اين دلايل از اعتبار کافى برخوردار نيستند. چون هيچ دليلى وجود ندارد که ساير شرکتها از نظر اختصاص بودجه تبليغات پيشبردى خود از آگاهى بيشترى نسبت به شرکت برخوردار باشند. شرکتها با هم تفاوت بسيارى دارند و به همين دليل نيازهاى تبليغاتى آنان نمىتواند يکسان باشد. بهعلاوه هيچ مدرکى نيز وجود ندارد که ثابت کند اختصاص بودجه يکسان در يک صنعت خاص، مانع جنگ تبليغاتى در آن صنعت خواهد شد. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|