یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اصول اخلاقی و قوانین حرفه ای در بازاریابی شبکه ای

اصول اخلاقی و قوانین حرفه ای در بازاریابی شبکه ای 10 سال 5 ماه ago #45828

به نام خدا
ابتدا تعریف مختصری از بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود

بنا به خاصیت تجارت،رفتار و نگرش هر فرد، نمایانگر چهره کل صنعت بازاریابی شبکه ای و مخصوصاً تیم قدرتمند ماست و منفی شدن هر یک نفر، در مراحل قبل ، حین و پس از کار، تصور جامعه را از تمامیت این صنعت ، تیره می کند. از این رو توجه به اصول اخلاقی و کاری زیر برای همه ما ضروری است .
1. صداقت ، اصلی حیاتی در اخلاق کاری ماست و در تمام مراحل کار، جز راست نباید گفت.
2. تعهد به اهداف، سازمان گروه ستاره های بزرگ و شرکتی که باآن مشغول به کار هستیم اصلی درونی است؛ و همه مادر هر جایگاهی که هستیم باید وظایف همان جایگاه را صادقانه و مجدانه انجام دهیم .
3. لباس “برنده برنده” باید بر بدنه کاری ما پوشانده شود؛ و چون این کار از آن همه است، همیشه اصل بر سادگی است .
4. حرکت بدون هدف، رفتار بی بهره از نگرش مثبت استراتژی غیر قابل تکثیر و تصمیم فاقد تدبیر مشکل ساز خواهد شد.
5. مهارت نیاز به تکرار و تمرین دارد.
6. مدیریت ارباب مآبانه یا نظامی وار و تقلید کورکورانه ، بدون درک علت یک برنامه ، سازمانی استوار نمی سازد.
7. تشنگی برای یادگیری مداوم و جذب اطلاعات مفید و اشتیاق به آموزش مستمر رکن اصلی پیشرفت است.
8. دوستی و همدلی و هیجان کار گروهی را باید جایگزین روابط کلیشه ای و اداری کنیم .
9. اغلب افراد به اعتماد معرف وارد این تجارت می شوند، ولی همه باید بنا به یقین خود به جوانب کار و برای خود کار کنیم؛ و با قلبمان به این اصل ایمان بیاوریم که همه چیزرا از خود شروع کنیم.
10. یک فرهنگ صحیح کار در نتورک مارکتینگ تمامی ارزشهای والای انسانی را با هم به پیش می برد و نتورکرهایی تک بعدی یا مادی نگر نمی سازد.
11. تلاش برای کمک به انسانها وتبدیل زمین به جایی بهتر برای زیستن
12. هدفمند شدن در مسیر زندگی نظم بخشیدن به برنامه ها تقویت مفهموم تعهد، آموختن رموز موفقیت ، گسترش دایره روابط اجتماعی تمرین کار تیمی و در نهایت درآمدی سرشار، از جمله ثمرات به دست آمده و غیر قابل چشم پوشی در این تجارت است .
13. در تجارت ما، درست و موثر کار کردن، بهتر از کار زیاد است؛ و زمان و مکان ثابت در آن معنا ندارد.
14. ایده آل، فرهنگ خانه به خانه است؛ که در آن هرکسی، مکان آموزش های خود و جلسات معرفی برای همکاران و مشتری های مستقیم خود را فراهم می آورد.
15. داشتن دفتر کاری، توقع زا و هزینه ساز است و توصیه نمی شود.
16. این کار به سرمایه زمان نیازمند است، و زمان جلسات کاری ، طی توافق اکثریت تعیین می شود.
17. نقش اصول معماری رشدی پایدار است و مفهوم سود در این تجارت ، نه درآمدهای خرد که به معنی قدرتی بالا برای لمس آزادی مالی است؛ و لذا صنعت بازاریابی شبکه ای نه راهی سریع برای پولدار شدن بلکه راهی مطمئن و بلند مدت برای آن هستند.
18. محصول و پلان درآمدی دو عنصر جدا نشدنی بدنه بازاریابی شبکه ای هستند. کم اهمیت کردن محصول مغایر اصول بازاریابی شبکه ای سالم است.
19. اجبار افراد وارد شده به ترک شغل فعلی یا دوری از خانواده یا رها کردن تحصیل یا سربازی یا …. و همچنین تحمیل هزینه های نا متعارف بر آنان و به طور کلی در تضاد قرار دادن این کار با روال معمول زندگی افراد ممنوع است و هر شخصی در تصمیم گیری های مذکور و خصوصاً در تمام وقت یا پاره وقت کار کردن این تجارت متناسب با تضمین مالی زندگی اش آزاد است. در یک جمله اصل “نتورک برای زندگی” نباید حذف یا معکوس گردد.
20. با تبادلات مالی این بیزینس باید کاملاً خشک، دقیق و غریبه وار برخورد شود و توقع هر گونه ارتباط مالی بین اعضا اعم از تقبل حتی بخش اندکی از پول خرید شخص دیگر ، پرداخت هزینه های آموزشی دیگران، کمک های مالی در روال کار، تقسیم درآمد، قرض و خرج های فراوان برای برنامه های مولد جو و انرژی کاذب، شدیداً مضر و اکیداً ممنوع می باشد. مخارج جاری باید بین تمامی استفاده کنندگان به نسبت مساوی تقسیم شود.
21. فعالیت همزمان در بیش از یک نتورک و همچنین تلاش برای بردن فرد یا پاره ای از یک شاخه برای گسترش مجموعه خود یا دیگری ممنوع می باشد. نقد سازنده ، رقابت سالم و همیاری نتورکرها، مطلوب؛ و تخریب شرکت ، تیم ، پلن درآمدزایی ، اصول صحیح کاری و لیدرهای نتورک دیگر و یا لیدرهای دیگر کمپانی خلاف این قوانین کاری است.
22. موفقیت حق شماست. پس همانطور که شما تصمیم گرفتید چه فردی را بعنوان معرف و حامی خود انتخاب کنید. همه افراد حق انتخاب حامی خود رادارند. لذا خواهشمندیم از هرگونه مجادله در این زمینه پرهیز کنید.
23. نحوه پذیرایی در کلیه جلسات باید بسیار ساده و معمولی باشد تا برگزاری جلسات در همه جا حتی خانه افراد ممکن باشد و هم خود این جلسات از لحاظ هزینه ها ، حاشیه ای برای دیگران نگردد.
24. حفظ ارزشهای اسلامی بر همه ما در این صنعت نوپا در ایران الزامی است.ازهمه دوستان تقاضا می کنیم تا از ورود حاشیه های ضد اخلاقی و ضد هنجار اجتماعی و دینی اعم از برقراری روابط نامتعارف دوستانه و یا بد حجابی و غیره خود داری کنند تا بدنه تیم دچار حاشیه و پس از آن شکست نگردد..
25. رعایت قوانین کشور بر همه ما الزامی است و ما همه باید تابع این قوانین باشیم .به خصوص بحث های سیاسی ممنوع بوده و این مجموعه به هیچ وجه به شخص سیاسی مرتبط و وابسته نیستیم و نخواهیم بود.
26. تجمع در اماکن عمومی ممنوع می باشد.
27. از بیان کردن هر مطلبی که به بازار یابی شبکه ای مربوط نمی شود پرهیز نمایید،محور اصلی صحبتهای ما فقط در رابطه با کارمان باشد.
28. هرگز مشکلات شخصی خود را وارد کار نکنید چرا که اثرات بسیار ویرانگر و غیر قابل جبران بر کل شبکه ی شما می گذارد.
29. از دستیابی افراد غیر مرتبط به این اطلاعات جلوگیری کنید.


منبع
www.http://fa.wikipedia.org/
http://www.dahhezar.ir/
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد احمدی