خوش آمديد,
مهمان
|
|
تعریف بازاریابی رابطه مند
محققان و کارشناسان تعاریف مختلفی برای بازاریابی رابطه مند بیان کرده اند. یک تعریف پذیرفته شده جهانی برای بازاریابی رابطه مند وجود ندارد. گرونروس، بازاریابی رابطه مند را فرآیند ایجاد، حفظ و توسعه روابط تجاری سودمند با مشتریان و دیگر ذینفعان می داند. این روابط باید به گونه ای تنظیم شود که اهداف همه شرکا را برآورده سازد. این موضوع زمانی محقق می شود که همزیستی متقابلی وجود داشته باشد و به وعده ها جامعه عمل پوشانده شود کریستوفر و دیگران ، وظیفه بازاریابی رابطه مند را جذب و حفظ مشتری می دانند. همچنین آنها بیان کرده اند که اگر شرکتی خواهان روابط بلندمدت با مشتریان باشد باید به کیفیت و ارتقا خدمات ارائه شده به مشتری توجه ویژه ای نماید . طبق نظر شانی و سوجانا ، بازاریابی رابطه مند تلاشی یکپارچه جهت شناسایی، حفظ و ساختن روابط سودمند پایدار با فرد فرد مشتریان است که به طور پیوسته این ارتباط از طریق ایجاد ارزش افزوده تقویت گردد. گومسون، بازاریابی رابطه مند را مدیریت روابط، تعاملات و شبکه ها بیان نموده است. این روابط باید توسعه یابد و منافع ذینفعان را تامین کند در واقع در تعریف گومسون تمامی شرکای داخلی و خارجی شرکت از قبیل کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان، فروشندگان و … مورد توجه قرار می گیرند. مورگان و هانت، چنین استنتاج کرده اند که بازاریابی رابطه مند، فعالیت هایی است که منجر به ایجاد، حفظ و توسعه مبادلات موفق می گردد. آنها به اهمیت اعتماد، همکاری و ارزشهای مشترک در داشتن روابط پایدار موفق تاکید کرده اند. همچنین طبق نظر بری ، بازاریابی رابطه مند، جذب و حفظ مشتری و ایجاد روابط بلند مدت با آنان است |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام؛
ذکر منابع برای هر کار تحقیقی ضروری است، ضمن آنکه می بایست مجموع مطالب مرتبز با یک موضوع را بصورت منسجم و یکجا می آوردید. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|