دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ماده 1 تا 4 و 91 تا 96 اصلاحیه ان

ماده 1 تا 4 و 91 تا 96 اصلاحیه ان 10 سال 5 ماه ago #41317

به نام خداوند جان و خرد



موضوع تحقیق: قانون نظام صنفی (ماده یک تا چهار،نودویک تا نودوشش)
استاد مربوطه: جناب آقای رضوی
تهیه کنندگان: سامان پورمحسنی،اصغر نظری،مصطفی فلاح دوست
دانشگاه: فرهنگ و هنر واحد 13


ماده یک اصلاحیه: از تاریخ لازم به اجرا شدن این قانون نام مجمع امور صنفی به اتاق اصناف شهرستان و نام مجمع امور صنفی مرکز استان به اتاق اصناف مرکز استان و نام شورای اصناف کشور به اتاق اصناف ایران تغییر می یابد.
تبصره ماده دو: صنوفی که قانون خاص دارند از شمول این قانون مستثنی می باشد.قانون خاص قانونی است که بر اساس آن نحوه ی صدور،مجوز فعالیت،تنظیم و تنسیغ امور واحدهای زیربط،نظارت،بازرسی و رسیدگی به تخلفات افراد و واحدهای تحت پوشش آن به صراحت در متن قانون مربوطه معین میشود.
تبصره دو ماده سه: اماکنی که طبق ضوابط مصوب کمیسیون های نظارت واجد شروط لازم جهت استقرار چند واحد صنفی می باشند. میتوان به عنوان محل ثابت کسب به وسیله یک یا چند فرد صنفی پس از اخذ پروانه کسب از اتحادیه های زیربط مورد استفاده قرار گیرد.
ماده نود ویک: همچنین نهادهای عمومی غیردولتی چنان چه به عرضه کالاها یا خدمات به خرده فروشان یا مصرف کنندگان مبادرت ورزند،مکلف اند علاوه بر دریافت مجوز فعالیت یا پروانه،به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوط نیز اقدام کنند.
تبصره دو: کلیه واحدهای صنفی مسقر در میادین،میوه و تره بار،شهرداری ها،پایانه های ورودی،خروجی،مسافربری،فرودگاهی،ایستگاه های راه آهن و مترو،مساجد و اماکن فرهنگی و مذهبی مشمول این قانون می باشند و موظف اند از اتحادیه های زیربط موضوع این قانون پروانه کسب اخذ نماید.
ماده نود وپنج اصلاحیه مکرر یک: رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت مدیره اتحادیه ها و هیئت رئیسه اتاق های اصناف شهرستان حذف شکایات و گزارش هایی که با ذکر مشخصات شاکی و گزارش دهنده واصل میشود بر عهده کمیسیون های نظارت است.
ماده نود و پنج اصلاحیه مکرر دو: رسیدگی به تخلفات صنفی کلیه افراد صنفی به موجب احکام این قانون خواهد بود و کلیه قوانین عام و خاص مقایر،لغو می شود.
ماده نود و شش: قانون فوق نود و شش ماده و نود و دو تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 24/12/1382 مجلس شورای اسلامی به تصویب و در تاریخ 28/12/1382 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سید جواد رضوی