دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: جواب ۳ سوال خانم نورانی

جواب ۳ سوال خانم نورانی 10 سال 4 ماه ago #45455

1-در فرآیند ارتباطی با مخاطبان اغلب دچار اشتباه می شویم و دیدگاه شما در این ارتباط چیست و راهکار ارتباطی موفق از دیدگاه شما چه مشخصه هایی باید داشته باشد؟
در فرایند ارتباط با افکار عمومی سه عامل اصلی وجود دارد:
1- کانال های ارتباطی که از ترکیب نظرات رسانه های جمعی و میان فردی تشکیل شده است.
2- وجود یک مسئله مهم و اجتماعی
3- همگان است که دیدگاه های گوناگونی و به ابراز علاقه می پردازند.
و سه خصلتی که باید در این دیدگاه به کار برد: آشکار بودن ، آگاهانه و هوشیارانه بودن و از وسعت کافی برخوردار بودن
ما باید دانشی برای که ریشه در دانش روانشناسی و روانشناسی اجتماعی داشته باشد تحلیل و بررسی مطالعه تصاویر ذهنی مخاطبان

2- افکار عمومی به چه معناست در این باره توضیح دهید و مثال بزنید؟
افکار عمومی به چند دسته تقسیم بندی می شود:
دسته بندی اول:
1- افکار عمومی به عنوان مجموعه ای از عقاید: به طور مثال "آلبرت بن دیسی" یکی از پیشگامان علم حقوق در قرن نوزدهم افکار عمومی را واژه ای عمومی برای باورها و اعتقادات گروهی از افراد جامعه بشری تعریف می کند.
2- افکار عمومی به عنوان نوعی سازمان اجتماعی: مثلاً "چارلز هورتون کولی" افکار عمومی را صرفاً مجموع ای از نظریات و عقاید جدا از هم نمیدانست بلکه آن را سازمان یا فرایندی مجتمع از تاثیرات ارتباط و دو جانبه می دید و یا آقای فردیناندتونیس جامعه شناس آلمانی که افکار عمومی را عقاید مشترک گروهی از مردم می داند به ویژه زمانی که این عقاید به اثبات رسیده یا مردود شده باشد.
دسته بندی دوم:
1-افکار عمومی پدیده ای محدود به جوامع جدید: هانس اسپیر معتقد است که افکار عمومی پدیده ای است جدید و ریشه های آن را باید در دوره انقلاب فرانسه جستجو کرد. او افکار عمومی را اظهار نظر های رایج درباره مسائل کشور و پدیده ای می داند که در همه کشورها دیده نمی شود و تنها در جوامع جدید شکل گرفته و با گسترش رسانه های همگانی و سازمان های سیاسی توسعه یافته است.
2- افکار عمومی پدیده ای به صورت گسترده و جهانی: طرفداران این دیدگاه معتقدند افکار عمومی باورهای اکثر مردم است و در هر جامعه اعتقاداتی وجود دارد که از آن اکثریت است اینان می گویند فراگرد گسترش اظهارنظر درباره مسائل کشور در جوامع باستانی مثل یونان قدیم هم دیده می شود.
3- به عنوان دانشجوی رشته روابط عمومی چه فرآیندی را برای متقاعد سازی مخاطب مورد استفاده قرار می دهید در این باره توضیح دهید؟
در یک فرآیند ارتباط باید متقاعد سازی وجود داشته باشد که این متقاعد سازی یک ارتباط انسانی پیچیده ای است که برای تاثیر گذاری بر اعتقادات و ارزش ها یا نگرش ها انجام می گیرد. نگرش ها ارزیابی پایداری از جنبه های مختلف دنیای اطراف ما هستند که به هنگام مواجه با محرک در ذهن ما تداعی می شوند این فراخوان ذهنی می تواند بیدار کننده احساسات مثبت یا منفی باشد. در واقع ترکیب شناخت ها ، احساس ها و نگرش فرد را برای یک فرد معین آماده می کند. متقاعد سازی 5 ویژگی دارد :
1- وجود یک معیار یا هدف
2- تلاش برای رسیدن به آن هدف
3- وجود میزانی از آزادی برای متقاعد شونده
4- متقاعد سازی از طریق ارتباطات حاصل می شود
5- شرط متقاعد سازی این است که تغییر محسوسی در حالات ذهنی متقاعد شونده پدید آید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: مرجان دلربا
مدیران انجمن: پروین نورانی