خوش آمديد,
مهمان
|
|
سازمانهاي بين المللي فعال در زمينه اخلاق حرفه اي
اولا تعريف اخلاق حرفه اي : اخلاق حرفه ای، مجموعه ای از اصول و استانداردهای سلوک بشری است که رفتار افراد و گروه ها را تعیین می کند. در حقیقت، اخلاق حرفه ای، یک فرایند تفکر عقلانی است که هدف آن محقق کردن این امر است که در سازمان چه ارزش هایی را چه موقع باید حفظ و اشاعه نمود. ویژگیهای اخلاق حرفهای -- دارای هویت علم و دانش بودن، -- داشتن نقشی کاربردی، -- ارائة صبغهای حرفهای، -- بومی و وابسته بودن به فرهنگ، -- وابستگی به یک نظام اخلاقی، -- ارائه دانشی انسانی -- دارای زبانِ روشن انگیزشی، -- ارائه رویآوردی میان رشتهای. بر اساس بررسیهای انجام شده تعداد زیادی از کشورها در سالهای اخیر ترویج و اشاعه اخلاق تجاری را با جدیت دنبال کرده و از طریق بر پایی همایشهای متعدد، ایجاد کارگاههای آموزشی و گنجاندن دورههای آموزش اخلاق تجاری در برنامه تدریس دانشگاهها به ارتقای سطح آگاهی جامعه بازرگانان خود - و صاحبان حرف و مشاغل دیگر - به نحو شایانی کمک کردهاند. تاسیس انستیتوها و مراکز متعدد اخلاق تجاری، مسوولیت اجتماعی شرکتها، مدیریت جهانی زیست محیطی و نظایر آنها به منظور ارتقای سطح آگاهی بنگاههای اقتصادی از مزایای برخورداری از اخلاق تجاری و حرفهای و گسترش آن در عرصه جهانی صورت گرفته است برای نمونه میتوان به : 1- انستیتوی اخلاق تجاری اروپا، 2 - مرکز اخلاق حرفهای و تجاری دانشگاه لیدز، 3 - انستیتوی بینالمللی اخلاق تجاری، 4 - مرکز منابع اخلاقی دوبی، 5 - مرکز الکترونیکی اخلاق تجاری (دانشگاه ایالتی کلرادور)، 6 - شبکه اخلاق تجاری استرالیا، 7 - مرکز اخلاق تجاری دانشگاه بوداپست، 8 - انستیتوی اخلاق تجاری مالزی، 9 - مرکز مطالعات اخلاق حرفهای (دانشگاه ایلینویز)، 10 - شبکه اخلاق تجاری آلمان، 11 - مرکز اخلاق حرفهای بینالمللی چین و دهها مرکز، سازمان، انستیتو و نهاد دیگری از جمله : آژانس بینالمللی انرژی اتمی آژانس بینالمللی انرژیهای تجدیدپذیر آیسسکو اتاق بازرگانی بینالمللی اتحادیه آفریقا اتحادیه آنتی کمونیستی جهانی اتحادیه اروپا اتحادیه بینالمللی تعاون اتحادیه بینالمللی حفاظت از محیط زیست اتحادیه بینالمللی دانشجویان اتحادیه بینالمللی مخابرات راه دور اتحادیه جهانی پست اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام اتحادیه همکاریهای منطقهای جنوب آسیا اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه اتحادیه کشورهای مشترکالمنافع اجلاس ۲۰۰۹ لندن اداره بینالمللی اوزان و مقیاسها اعضای جامعه ملل انجمن آواشناسی بینالمللی انجمن پیشبرد علوم آمریکا اوپک ایکائو ایکوموس جایکا جنبش غیرمتعهد جی۷ دیدبان جهانی کارآفرینی سازمان آبنگاری بینالمللی سازمان امنیت و همکاری اروپا سازمان بهداشت جهانی سازمان بینالمللی سازمان بینالمللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری سازمان بینالمللی دریانوردی سازمان بینالمللی کار سازمان تجارت جهانی سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل متحد سازمان همکاری اسلامی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه سازمان همکاری شانگهای سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا–اقیانوسیه سازمان پایتختها و شهرهای اسلامی اشاره کرد .... که برای گسترش اخلاق تجاری و تحقیق پیرامون کاربرد اخلاق در تجارت و اقتصاد ایجاد شدهاند... منبع : اکبر بهروز اسکوئی، اخلاق حرفه ای در تجارت، مرکز آموزش علمی و کاربردی نیروی انتظامی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|