خوش آمديد,
مهمان
|
|
رهنمودهاي اخلاقي در باب تبليغات تجاري
مطالب مطرح در تبليغات بايد با واقعيت منطبق باشند. 1- تبليغ كننده بايد مسوليت تبليغ را بر عهده گيرد. 2- تبليغات در جهت سو استفاده از اعتماد مصرف كننده نباشد. 3- تبليغات نبايد موجب سلب اعتماد مردم نسبت به امر تبليغ شود. 4- تبليغات نبايد داراي تصاويرمغاير با استانداردهاي جامعه باشند. 5- تبعيض نژادي ، جنسي ، مذهبي و تحقيرشان انساني در تبليغات ممنوع مي باشد. 6- نسبت دادن ويژگي هاي دروغين به كالاها ممنوع است. 7- استناد غير واقعي به دستاوردهاي علمي جهت اثبات ادعا ممنوع است. 8- استفاده بدون مجوز از تصوير شخصيت هاي شناخته شده ممنوع است. 9- خد شه وارد كردن به شركت هاي رقيب ممنوع است. 10- رعايت اصل انصاف هنگام مقايسه كالا با كالاي شركت رقيب اصل انصاف است. 11- سو استفاده از علامت تجاري يا نام شركت ها خوشنام ممنوع است. 12- ارائه نقل قول هايي كه دلالت بر مرغوبيت كالا دارند نياز به سند داشته وقابل بررسي مي باشد. 13- تبليغ كالا هاي مضربراي سلامت جامعه ممنوع است. 14- تبليغات بايد به گونه اي باشد كه خواننده و شنونده به ماهيت تبليغات آن پي ببرد. 15- تقليد از تصاوير و عناصر بكار رفته در تبليغات شركت هاي ديگر ممنوع است. منبع : اكبر بهروز اسكوئي .
پيوست:
|
آخرين ويرايش: 10 سال 5 ماه ago توسط محسن جعفری یگانه.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|