خوش آمديد,
مهمان
|
|
مصرف جمعی کالاهای فرهنگی عمومی
در مورد کالاهای فرهنگی عمومی نیز، کاربست رویه های متداول سنجش اقتصادی و روش های ارزش گذاری احتمالی فنون مرتبط با آن، می کوشند تا یک ارزش اقتصادی را به آثار جانبی یا کالاهای عمومی نسبت دهند. این رهیافتها در پی تقلید بازار کالاهای اقتصادی، برای پدیده های فرهنگی هستند. بنابراین قیمت های حاصل از این رهیافتها، تا حد زیادی در معرض همان نوع محدودیت هایی قرار دارند که بر تفسیر قیمت های بازار معمولی کالاهای خصوصی تاثیر می گذارند. با وجود این، به رغم دشواری های موجود در تفسیر قیمت ها به عنوان ارزشهای اقتصادی، اقتصاددانان فعال در ارزش گذاری تقاضای کالاهی فرهنگی عمومی، غیر از کاربست رهیافت های متداول و پذیرش برآوردهای حاصل به عنوان بهترین برآوردهای موجود درباره ارزش اقتصادی کالای مورد نظر، چندان جایگزینی نداشته اند. به سه نظریه ارزش نیز اشاره شد. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|