پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سئوالات درس مدیریت بازاریابی فرهنگی

سئوالات درس مدیریت بازاریابی فرهنگی 10 سال 4 ماه ago #44855

1)معایب خرید اینترنتی به چند گروه تقسیم بندی می شود را نام برده و یکی را توضیح دهید ؟

الف) موانع فناوری :سرعت پایین سایت ها و وجود مشکل برای ثبت نام درسایت و بازکردن حساب خرید درآن هااز عوامل عمده نارضایتی مشتریان از سایت های فروش اینترنتی است.
ب) موانع ذاتی اینترنتی : عدم تعامل فیزیکی و عدم توانایی مشتریان در لمس کالاها قبل از خرید از جمله مشکلاتی است که به ماهیت مجازی بودن اینترنت بر می گردد.
ج) موانع امنیتی : عدم امنیت لازم برای انجام مبادلات از جمله مهمترین نگرانی های مشتریان است.

2)معایب و مزایای خرید سنتی را توضیح دهید؟

سال هاست که مشتریان به شیوه خرید از فروشگاه های بزرگ عادت کرده اند. این فروشگاه ها با مساحت های زیاد همه نوع کالایی را در خود جای داده اند. خرید سنتی تا به امروز توانسته است بسیاری از نیازهای مشتریان را جوابگو باشد.

3)از جمله محاسن خرید سنتی نسبت به خرید اینترنتی را نام ببرید ؟

الف) امکان لمس و حس فیزیکی کالاهای مورد نظر در فروشگاه های سنتی
ب) امکان ارتباط با دیگران و برآورده شدن نیازهای اجتماعی در هنگام خرید از فروشگاه های سنتی

4)مهمترین موانع و مشکلات خرید سنتی را توضیح دهید ؟

الف) عدم راحتی که علل آن بدین شرح است : شلوغی فروشگاه ها مخصوصاً در فصل تعطیلات، احتمال تمام شدن کالاهای موجود در انبار، وجود فروشندگان غیر ماهر و بی تجربه، نیاز به صرف وقت نسبتاً زیاد برای انجام خرید.
ب) نیاز به حرکت و جا به جایی فیزیکی برای یافتن کالای مورد نظر.
ج) مشکل بودن مقایسه شرایط خرید و محصول به دلیل بُعد زمان و مکان.

5)برای رویدادهای ورزشی که در درون جوامع مختلف به وقوع می پیوندد چند نوع سرمایه گذاری توسط جامعه انجام می گیرد ؟

دو نوع سرمایه گذاری انجام می گیرد :
الف) سرمایه گذاری که جامعه با به کارگیری مالیات های عمومی در این زمینه انجام می دهد.
ب) سرمایه گذاری نوع دیگری برای رویدادهای ورزشی سرمایه گذاری خصوصی است.

6)هدف از سرمایه گذاری خصوصی برای رویدادهای ورزشی چیست ؟

هدف از این سرمایه گذاری کسب سودهای آنی و منابع کوتاه مدت می باشد که تأثیر مهمی در جامعه برجای نمی گذارد.

7)عناصر وفاداری مشتری را بطور کامل نام ببرید ؟

الف) عنصر رفتاری مشتری که همان تکرار عمل خرید است.
ب) عنصر نگرشی مشتری که همان تعهد واطمینان مشتری است.
ج) عنصر در دسترس بودن گزینه های زیاد برای انتخاب و انجام عمل خرید.

8)بازاریابی گردشکری بر محور آموزش چند چیز می باشد نام ببرید ؟

-قیمت - مشارکت - مردم
-محصول - بسته بندی
-مکان - موقعیت یا جایگاه
-تبلیغات و آگهی - برنامه ریزی

9)کانال توزیع چیست ؟

کانال توزیع عبارت است از مجموعه ای از سازمان ها که زمینه دسترسی مشتری به محصول را فراهم می سازد در واقع یک سیستم سازمان یافته است که فارغ از محل تولید یا مصرف دسترسی به محصول برای مشتری را امکان پذیر می نماید.

10)بازاریابی اینترنتی را تعریف کنید ؟

به طور کلی می توان بازاریابی اینترنتی را بدین صورت تعریف نمود : انجام تمام یا بخشی از فعالیت های بازاریابی از طریق اینترنت در راستای تحقق اهداف برنامه های بازاریابی اینترنتی

11) CRM چیست ؟

مدیریت روابط با مشتریان یا CRM مجموعه گام هایی که به منظور ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینه سازی روابط طولانی مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می شود.



12)مذاکره چیست و به سه مورد آن اشاره کنید ؟

نوعی ابزار ارتباطی بین دو طرف است که به منظور نیل به توافق درباره منافع مشترک و در عین حال متضاد به کار گرفته می شود.

الف) مذاره نوعی ابزار ارتباطی بین دو طرف برای نیل به توافق پیرامون نیازها و نظرات متفاوت است.
ب) مذاکره یک ابزار اساسی است تا شما آنچه را که می خواهید از دیگران به دست آورید.
ج) مذاکره فرایند دست یابی به تصمیم مشترک از طریق مفاهمه است.

13)نگرش شرکت سیسکو به مشتری چگونه می باشد؟

نگرش بیانگر یک تغییر جهت اساسی از بازاریابی انبوه به بازاریابی انفرادی و تغییر نگرش از جذب وسیع مشتریان جدید به نگهداری مشتریان فعلی است .

14)مشتری مداری چیست ؟

رضایت مشتری یکی از موضوعاتی است که در دهه اخیر از اهمیتی خاص برخوردار بوده و این امر در اقتصاد جهانی بقای مشتریان شرکت ها را رقم می زند.
با این روند شرکت ها نمی توانند نسبت به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت بوده و باید همه تلاش، توانایی و فعالیت هایشان را حول محور رضایت مشتریان متمرکز کنند زیرا آنها تنها منبع بازگشت سرمایه هستند، بنابر این نخستین اصل در کسب و کار دنیای امروزی، ایجاد ارزش های مشتری پسند است.

15)تعریف تجارت الکترونیکی از دیدگاه ارتباطات را بیان کنید ؟

در این دیدگاه تجارت الکترونیکی یعنی انتقال اطلاعات، کالاها، خدمات یا پرداخت وجه توسط ابزار الکترونیکی

16)تعریف تجارت الکترونیکی از دیدگاه فرایند کسب و کار را بیان کنید ؟

از این دیدگاه تجارت الکترونیکی یعنی کاربر فناوری جهت خودکار کردن مبادلات و جریان های تجاری

17)نقاط اشتراک تمامی تعاریف تجارت الکترونیکی چیست ؟

الف) در همه تعاریف به فرایند خرید و فروش یا مبادله توجه می شود.
ب) در همه تعاریف استفاده از نوعی ابزار الکترونیکی مد نظر است.


18)ماهیت نام های تجاری بیانگر چه مشخصاتی است ؟

الف) اول هویت آن محصول و خدمات را تعیین می کنند.
ب) آن را از دیگر محصولات یا خدمات متمایز می سازد.
ج) تمام صفات و کیفیات مربوط خود را در اذهان مردم تداعی می کنند.

19)بارزترین مهارت حرفه ای بازاریابان چیست ؟

بارزترین مهارت حرفه ای بازاریابان، قابلیت و توانایی آنها در ایجاد، حفظ و مراقبت و ارتقای نام تجاری (Brand) است.

20)عوامل ایجاد یک نام تجاری قدرتمند را نام ببرید ؟

الف)آسان بودن تلفظ نام
ب) قابلیت به یاد آوردن نام تجاری
ج) ایجاد تصویر متمایز توسط یک نام تجاری

21)تجارت الکترونیک را تعریف نمایید؟

تجارت الکترونیک عبارت است از تعامل سیستم های ارتباطی، سیستم های مدیریت داده ها و امنیت که به واسطه آن ها امکان مبادله اطلاعات تجاری در رابطه با فروش محصولات و یا خدمات میسر می شود.

22)مهمترین هدف در تجارت الکترونیکی و سنتی چیست ؟

مهمترین هدف در تجارت چه از روش های بسیار پیشرفته الکترونیکی استفاده کند و چه از روش های سنتی ، همانا دسترسی به پول و سود بیشتر است.

23)بازاریابی چریکی( پارتیزانی) را تعریف کنید؟

بازاریابی پارتیزانی روشی نا منظم و نا متعارف در انجام فعالیت های تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است و این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نا منظم برای کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منبع است.

24)فرق بین بازاریابی پارتیزانی و سنتی را توضیح دهید ؟

فرق اصلی بین این دو تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی است که بر خلاقیت، روابط خوب و رضایت تأکید دارد. پس یکی از اصول پایه ای بازاریابی پارتیزانی رابطه است که در کانون موقعیت بازاریابی جای دارد.

25)به طور کلی دانش به چند جزء تقسیم می شوند توضیح دهید؟

به طور کلی می توان دانش را به دو جزء تقسیم کرد. یک جزء آن اطلاعاتی است که قبلاً ایجاد و مستند شده اند که همواره قابل دسترسی و استفاده اند و جزء دیگر، چگونگی دانستن و قضاوت های خبره وبصیرت است، که این جزء در حل معماهای غامض و پیچیده، کاربرد بسیاری مؤثری دارد.

26)عوامل اشتباهات در فروشندگی را نام ببرید ؟

الف) عدم برخورداری از چهره ای حرفه ای م) ندانستن زمان اتمام معرفی و خاتمه فروش
ب) حرف زدن بیش از حد ع) خودپسندی
ج) استفاده از کلمات نامناسب و) عدم آگاهی از چگونگی خاتمه فروش
د)عدم توجه به ایجاد رابطه ای دوستانه ن) توجه نکردن به جزئیات
ه) عدم تشخیص شایستگی مشتری ی) عملکرد ضعیف

27)یکی از استراتژی های ایجاد تمایز در محصولات یک شرکت نسبت به رقبا برای نام تجاری چیست ؟

ایجاد ارزش یا سرقفلی برای نام تجاری است.

28)برای اینکه فروشنده بهتری شوید باید به چه نکاتی عمل کنید فقط نام ببرید ؟

-به خود اطمینان داشته باشید - از شکست متنفر باشید
-مردم شناس باشید - از فروش منصرف شوید
-صادق باشید - بدانید که به آنها کمک می کنید
-فرصت های خوب را بشناسید - کارتان را تفریح در نظر بگیرید
-معاملات کوچک را دست کم نگیرید - کاری که شروع کرده اید را به اتمام برسانید
-معقول باشید

29)دیدگاه مدیران در خصوص منابع انسانی چیست ؟

مدیران از منابع انسانی به عنوان مهمترین دارایی شرکت های تجاری یاد می کنند، اما بسیاری از تصمیم های سازمانی این باور را منعکس نمی کنند.


30)نمونه هایی از تبلیغات چریکی را نان ببرید ؟

-تبلیغات به وسیله پیامک - ارسال نامه یا ایمیل
-تبلیغات در محل های فروش - یادداشتهای تشکر و قدردانی
-تبلیغات محیطی در نقاط تصمیم گیری - تبلیغات دهان به دهان
-ارسال پیام در وب سایت ها - نمونه های مجانی
-صورتحساب

31)منظور از تبلیغات محیطی در نقاط تصمیم گیری را شرح دهید ؟

اینکه در یک داروخانه تبلیغ یک قرص قرار داده شود، باعث می شود که در نقطه ای که مشتری مراجعه کرده است و قصد تصمیم گیری دارد با جهت دهی به او سبب فروش کالا و بدست آوردن سود شد.

32)اصل و مرکزیت بازاریابی خوب چیست ؟ خلاقیت

33)برای پیاده سازی مدل سرآمدی در سازمان لازم است چه مباحث مورد توجه قرار گیرد نام ببرید؟

الف) ایجاد بنیادهایی برای سرآمدی سازمان
ب) پیاده سازی الگوی سرآمدی در سازمان

34)مؤلفه های مربوط به نتایج سرآمدی برای مزیت رقابتی را نام ببرید ؟

الف) نتایج جامعه
ب) نتایج مشتری
ج) نتایج منابع انسانی
د) نتایج کلیدی عملکرد

35) بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان کدام است ؟

بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضایتمندی فراوان در مشتری ایجاد کرد وآنچه را برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار داد تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود.

36) مفهوم دوره عمر مشتری را بیان کنید ؟

از دست دادن یک مشتری چیزی بیشتر از دست دادن یک قلم فروش است و آن به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانست در طول زندگی خود یا دوره زمانی که خریدار محصولات شرکت بود، انجام دهد.

37) در بازاریابی گردشگری بین المللی هفت S را نام ببرید ؟

-استراتژی STRATEGY
-ساختار STRUCTUR
-سبک مدیریت STYLE
-ارزش های مشترک VALUES SHARED
-سیستم SYSTEM
-مهارت ها SKILS
-کارکنان STAFF

38)فواید و هزینه های وفاداری مشتری را بنویسید ؟

امروزه عملاً دیگر عصر رضایت شش گانه نیست، امروزه عصر وفاداری است. وفاداری مشتری، وفاداری کارکنان، وفاداری مدیریت، وفاداری به جامعه و اصول، آرمان ها و اعتقادات و ... تحقیقات بسیاری نشان داده اند که رضایتمندی کلید نهایی موفقیت و سودآوری نیست. در حقیقت مفاهیم بازاریابی هم که تا دیروز بر این مهم تأکید می ورزید، دیگر آن را به رسمیت نمی شناسد بلکه امروزه تنها مشتری مشعوف و شادمان و مشتری که احساس تعلق خاطر و قلبی پیدا کرده برای سازمان ها، سرمایه هایی به شمار می روند که سودآوری و عمر طولانی دارند.

39)ابعاد گوناگون بازاریابی از نظر فلیپ کاتلر را نام ببرید؟

الف) نیازها و خواسته ها
ب) مبادله
ج) بازار


40)بازار را تعریف نموده واندازه آن به چه چیزهایی بستگی دارد؟

بازار محلی است برای مبادلات بالقوه واندازه ی آن به تعداد افرادی بستگی دارد که 1) به محصول به معنی عام یا شیء مورد نظر علاقه مند ند 2) حاضرند منابع لازم را برای بدست آوردن محصول مبادله کنند.

41)شرایطی که باعث به وجود آمدن مبادله می شود را ذکر کنید ؟

الف) دوطرف وجود داشته باشند.
ب) هرطرف چیز با ارزشی بر طرف مقابل داشته باشند.
ج) هرطرف مجاز به پذیرش یا رد پیشنهاد طرف مقابل باشد.

42)محصول را تعریف نمایید ؟

هر چیزی را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد می تواند محصول قلمداد کرد که شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات و عقاید است.

43) مزایای تجارت الکترونیکی برای سازمان را نام ببرید ؟

الف) گسترش بازار سازمان به بازارهای ملی و بین المللی
ب) تهیه مواد و خدمات از سایر شرکت ها و با سرعت بیشتر و هزینه کمتر
ج) کوتاه کردن کانال های بازاریابی و حتی حذف آن ها و در نتیجه تولید محصولات با قیمت نهایی، کمتر وسود بیشتر
د) موجودی های کمتر
س) کاهش هزینه های ارتباط از راه دور
ع) کمک به شرکت های کوچک برای مقابله و رقابت با شرکت های بزرگ

44)مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان را نام ببرید ؟

الف) افزایش قدرت انتخاب مشتریان
ب) کاهش هزینه کالا و خدمات به دلیل امکان مقایسه سریع و بهنگام قیمت محصولات توسط مشتریان
ج) امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز
د) دسترسی مشتریان به اطلاعات مربوط و مفصل در عرض چند ثانیه
ه) امکان تعامل مشتریان در جوامع الکترونیکی و مبادله نظرات و مقایسه تجربیات

45)مزایای تجارت الکترونیکی برای جامعه را نام ببرید؟

الف) امکان کاردرخانه وکاهش نیاز به مسافرت های درون شهری ودرنتیجه کاهش ترافیک وآلودگی صوتی وآلودگی هوا
ب) امکان کاهش قیمت بعضی از کالاها و ارتقای استانداردهای زندگی
ج) امکان استفاده مردم در کشورهای در حال توسعه و مناطق روستایی و دور افتاده از محصولات و خدماتی که به آن هادسترسی نداشتند.
د) تسهیل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه توزیع، افزایش کیفیت خدمات اجتماعی و خدمات بهداشتی درمانی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی قدوسی