جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: قانون 20/80 مشتری یابی و 30/70 فروشندگی

قانون 20/80 مشتری یابی و 30/70 فروشندگی 10 سال 5 ماه ago #40253

قانون20/80 مشتري يابي

مطابق قانون 20/80، به تقريب، 80 درصد از محصولات شما را 20 درصد از مشتريان تان خريداري مي كنند. يعني 20 درصد از مشتريان شما 80 درصد از درآمدتان را تأمين مي كنند. پس براي مشتريان بهتر، زمان بيشتري صرف كنيد. ارتباط برقرار كنيد و به مشتريان قديمي خود زنگ بزنيد. اين كار بسيار آسان و البته مهم است. اما در عين حال هميشه به جذب مشتريان جديد فكر كنيد. كار فروش دست كم 3 مرحله دارد:
پيدا كردن مشتري
توضيح دادن به مشتري كه چرا خريد از شما بهترين خريد است
و بالاخره نهايي سازي فروش
80 درصد از وقت تان را بايد بگذاريد براي پيدا كردن مشتري و صحبت با او و20 درصد باقيمانده را هم به نهايي سازي فروش اختصاص دهيد.

قانون 30 / 70 فروشندگی

معمولاً فروشنده ها خيلي حرف مي زنند. اما فروشنده خوب، سوال هاي خوب و گزيده مي پرسد.
شما بايد به عنوان يك فروشنده، 70 درصد گوش كنيد و30 درصد سوال كنيد.
كار شما فقط كمك به مشتري است.
تنها فروشنده هاي ضعيف هستند كه زود قيمت مي دهند.
در يك گفتگوي خوب، مشتري خودش قيمت را مي پرسد.
وقتي مشتري با رفتارش به شما «نه» مي گويد، فروش را متوقف نمي كند، بلكه شما را دعوت مي كند به اين كه اطلاعات بيشتري در اختيارش بگذاريد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

قانون 20/80 مشتری یابی و 30/70 فروشندگی 10 سال 5 ماه ago #40875

  • علی قدوسی
  • علی قدوسی's Avatar
  • آفلاين
  • مدير انجمن
  • ارسال ها: 62
  • Thank you received: 1
با سلام و تشکر از تحقیق با موضوع قانون مشتری یابی و فروشندگی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: علی قدوسی